Outo, ja merkityksettömän oloinen paikka, mutta sieltäkin löytyy Terminointi-rahaa !!??!!

05.05.2025 0.07

Puutavarayhdistekmän pankkojen kiinnikepaketti ja pankkorunko ovat niitä paikkoja, mistä kilpailevat, ja asiakkaittensa tuottavuudesta "huolehtivat" pankkovalmistajat ja myyjät eivät puhu sanallakaan.



XXL-pankkokiinnikkeistä tulee huoltosäästöjen lisäksi rahaa myös itse takenteesta, ja ennen kaikkea paketin mataluudesta, ja toimivuudesta. Toimen tuottavuuteen vaikuttava etumme on pankkorunkokorkeuden minimointi, ja samalla leveyden maksimointi.


XXL-pankkojemme pankkorunkokorkeus on 120 mm kiinnikkeineen. Korkeus liukupaloineen kasvaa tuosta vain  4mm kitkakiinnikekorkeudella, ja 10 mm liukukiinnkekorkeudella. Ero markkinoista kisaaviin pankkomalleihin on kiinnikkeitten osalla eduksemme keskimäärin 25 mm- 35 mm korkeuserona. - Toinen vielä paljon merkityksellisempi on pankkorunkojen korkeusero kaikkien kilpailevien Eurooppalaisiin  pankkovalmistajiin verrattuna on pankkorunkojen korkeuksissa, ja sekin eduksemme.



XXL- pankkorunkokorkeus on siis 120 mm ja vastaavasti matalimmat rungot kilpailevista leireistä on korkeusluokassa 170 mm, ja alumiinipankoilla jopa yli 200mm. Yhteistä kiinnike-eroineen  korkeuseroa on siis 75mm- 135mm ja se tuntuu kuormakoossa, ja yhdistelmän stabiliteetissa.

Kuorman laatu on suoranaisessa yhteydessä kuormaajan käyttäjään - metsästä tehtaalle.

XXL- etumme jo yksin pankkojen kiinnikkeitten, ja pankkorunkokorkeuksien osaltaa on siis  kolmella 5.5m raakapuunipulla kehyskuutioina mitattuna 3m3--5m3 , ja kuormatilakoon kasvun tonneina 1 - 2 tonnia / kuorma.
- Jokainen raakapuuta työkseen kuskaava osaa laskea, mitä tuo erotus on rahassa 5-10 vuoden käyttöikänsä aikana !!!

+ tuo yllämainittu ominaisuus vaikuttaa myös yhdistelmän kuorman painopisteen paikkaan = ajo-ominaisuuksiin, ja turvallisuutteen , yhdessä auton ja perävaunun runkokorkeuksien kanssa.

__________________________________________________

Leveyserojen lisäksi sisäpuolinen tolpan pään viiste on sekin Leveyserojen lisäksi sisäpuolinen tolpan pään viiste on sekin Leveyserojen lisäksi sisäpuolinen tolpan pään viiste on sekin

+ Tuo toinen yllättävän selkeä, mutta pääosin hiljaisuudessa käsitelty pankon kuormatilaosuus on tolppien yläpäitten kalliisti ja turvattomastikkin. mutta hyvinkin yleiseksi muuntunut täysin  vikapuolinen viiste.

18.05.2025KATSO TÄSTÄ 16.5. LÄHETYS! Kuljetus, maarakennus ja metsäalan uutisi
17.05.2025Proforest 23.-24.5. Kalajoen lentokentällä: - "Tietoa. Kokemuksia. Ratkaisuja".
15.05.2025LUE TÄSTÄ! Kevään suuri Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
14.05.2025 16.00Terminator XXL 8aero-, ja 8.8CE pankkojen 1vrk:n - 1 viikon perille toimitusvalmiudessamme olevat auto-, ja pv. pankkoerät.
19.04.2025 20.00??UUTISET--UUTISET??
21.05.2025 12.00Nippusidonnan turvallisuus ei tule tuunaamalla, eikä teippejä lisäämällä.
21.05.2025 11.00Heijastinteipit määrättiin pakollisiksi 2000-luvun lopulla. mutta nyt ne ovatkin jo "turhakkeita".
21.05.2025 9.00XXL -Evolution pankkomallistot tarjoavat raakapuukuljetuksiin kolme välttämätöntä valttikorttia.
21.05.2025 7.00Teipit jäävät pankoista pois, ja kuumasinkitys alkaa korvata muovipinnoitteet.
21.05.2025 3.00Muoviroskan lisääntyminen on suuri ongelma.

Siirry arkistoon »