Alumiinipankot tulivat Suomeen 1976, aikana, jolloin arvostelu keskittyi keveyteen.

07.09.2024 0.07

Alumiinipankkojen kuormatila on mahdotonta kasvattaa teräspankkojen kanssa samaan luokkaan. Tämä mahdottomuus johtuu alumiinin materiaalisista ominaisuuksista sekä alumiinipankojen irtotolppaisuudesta, profiilirakenteesta  ja yksipuolisesta kartiokkuudesta.



Alumiini mielletään materiaalina terästä kevyemmäksi , ja sitähän se onkin sen pelkkää litrapainoa vertailtaessa. Pankkorakenteen painoon vaikuttaa kuitenkin litrapainon lisäksi myös materiaalin lujuus ja pankon muotoilu. Lujuudessa alumiini on viisikymmentä vuotta vanhalla tasolla, samoin pääosin myös muotoilussa profiilirakenteineen.



Alumiinipankkojen käyttämä vanhanaikainen profiilitekniikka ja heikko myötörajataso  eivät  mahdollista kevyen-, tuottavan- ja turvallisen puutavarayhdistelmän kuormatilan rakentamista alumiinisista materiaaleista.



Heikki Jokela
050 4129 024



12.04.2025KATSO TÄSTÄ OSA 2/2 - Erikoislähetys Bauma-messuilta Münchenistä - maailman suurimmasta konealan tapahtumasta
10.04.2025KATSO TÄSTÄ OSA 1/2 - Erikoislähetys Bauma-messuilta Münchenistä - maailman suurimmasta konealan tapahtumasta
04.04.2025KATSO TÄSTÄ JUHLALÄHETYS! Jo viisi vuotta kuljetus, maarakennus ja metsäalan uutisia
09.03.2025Kivirock maarakennus- ja kaivosalan ammattilehti on ilmestynyt
01.01.20252025 - Puukäärmeen vuosi .
01.01.2025??UUTISET--UUTISET??
18.04.2025 3.00Henkilö-, ja pakettiautoista poistettiin roiskeläpät turhina ja vaarallisiana, mutta kuorma-autoissa niitä on alettu lisäämään - mutta miksi???
18.04.2025 0.07Puutavarayhdistelmän "pyrypelti" on osoitus tasostamme.
17.04.2025 18.00Suomalaisen puutavarayhdistelmän kalliit "turhakkeet":- 2. "Umpiperä".
17.04.2025 17.00Suomalaisen puutavarayhdistelmän kalliit "turhakkeet":- 4.Umpinaiset valopatterit.

Siirry arkistoon »