Mikä on 2,60 levyisen tuoma lisätila Suomen raakapuun kuljetusyhdistelmäämme on 2.25 m3, ja kuormana tonni.

29.07.2024 3.00

Suomalaisessa raakapuu yhdistelmässä on pääosin keskimärin n. 15 metrin pituudelta  raakapuu kuormaa. Kuormaleveyden kasvu siirryttäessä käyttämään 2.60 leveyttä  on 5cm, ja kuormatila kasvaa kolmen metrin kuormakorkeudella 0.05x3x15=2.25 m3, ja 450 kilon kehyskuutiopainolla se tuo kuormatilan kasvusta 1012 kg lisätilin = tonni  / kuorma.




Pieni lisä Euroihin, ja suuri helpotus kuskille 22-metrisestä on se, että metsätiemme eivät ole monellakaan paikkakunnalla mitoitetut yli 22 metrisille.- Se sitten onkin kiusallista, ja kalustoa rasittavaa ajaa niitä teitä "ylipitkillä" oikovilla yhdistelmillä. Se on joskus hankaluuden lisäksi  välillä  kalliistakin ajon ahtauden tuomina kaatoina.XXhj.29.7.2024
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ps.Tämä on kuormaleveydestä saatu lisä on vasta pieni murto-osa yhdistelmän 22-metsiseksi muuttamisesta saaduista eduista, ja se on hyödynnettävissä kaikkien pankkovalmistajien kaikilla 2.60m pankoilla, joten sen tuoma apu ei loukkaa ketään, mutta se on murto-osa kaikista tulolisistä, mitä 22 metrinen tuo tullessaan, ja varsinkin kuormaajalliseen yhdistelmään ??!!??
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

29.11.2024KATSO TÄSTÄ 29.11. LÄHETYS! Laajasti mielenkiintoista kuljetus, maarakennus ja metsäalan asiaa
24.10.2024??UUTISET--UUTISET??
02.12.2024 13.00UPM Fibresin muutosneuvottelut Suomessa päättyneet työtehtävien lakkautuksiin ja lomautusuhkaan
02.12.2024 11.00Kuormansidonta : - VÄITE 29.
02.12.2024 9.00Kuormansidonta : - VÄITE 28.
02.12.2024 7.00Älykkäitä monitoimikoneita valmistava Lännen MCE Oy osaksi Summa Defenceä
02.12.2024 3.00Sandvik jatkaa investointeja Tampereella
02.12.2024 0.07VTT käynnistää lähes 20 miljoonan euron biotaloushankkeet osana Yhdysvaltain tiedesäätiön Global Centers -tutkimusohjelmaa
01.12.2024 18.00Alumiinipankkojen edut.
01.12.2024 17.00Slovakialainen MIP esitteli tuotantovalmiin vetypolttokennolla varustetun raskaan kuorma-auton

Siirry arkistoon »