Olimme 2004-2012 muovittomuuskehityksen ykkösmaa, mutta sitten Kanada ja Saksa ajoivat yllättäen "umpihangesta" ohitsemme.17.03.2025 3.00
Aloitimme aktiivisen kovatasoisen muovittomie raakapuun maantiekuljetuksen laitteitten kehitystyön vuonna 2004 = kaksikymmentä vuotta sitten. Tuolloin tutkimme kaikki mahdolliset metallit, sekä niitten muovittomat pinnoitteet yhteistyössä Suomen erityisosaajien kanssa. ![]() Metalleista tutkimuksen alla oli alumiini, ruostumattomat teräkset, sekä "mustat" perusteräkset, ja kaikkien näitten eri lujuusvaihtoehdot sekä niitten kehitysmahdollisuudet. ![]() Alumiinin osalla kehitystyö jumittui perusmateriaaliin , mutta rosterissa ja mustissa teräksissä nähtiin/löydettiin kehitysmahdollisuuksia. Molempien materiaalien valmistajat ottivat muutosprosessit tosissaan, ja molemmat teräsvaihtoehdot onnistuttiin kehittää aivan omalle, ja uudelle lujuustasolle kovan luokan muutostöitten ja tuotekehityksen satsauksin. ![]() Lopputuloksena syntyi ultralujat teräsvaihtoehdot, jotka soveltuivat erinomaisesti raakapuunajon koviin vaatimuksiin. Rosterin osalla sudenkuopaksi muodostui materiaalin ja lopputuotteen kohtuuttomaksi noussut hinta erityiskäsittelyineen. Ultralujan "mustan" teräksen osalla sensijaan päästiin sekä materiaalin, tuotteen, ja myöskin pinnoitteen osalla erinomaiseen, ja valmistushinnaltaan toimivaan ratkaisumalliin.XXhj17.3.2025 Ps:+Osaaminen tuli kauttamme,mutta hyödyntämisessä jäimme hyväksi kolmoseksi maapallollamme - ainakin toistaiseksi. |