Kiinnikkeitten korkeuksissa on unohdettu niitten haittatekijät.

04.05.2025 17.00


Kiinnikkeitten suunnittelijat ovat toimineet pääosin yksisilmäisewsti, ajatellen vain kiinnikkeen liuku-ominaisuuksien tarpeita, ja edenneet ajatuksissaan helpointa rataa. XXL-pankkomallien uuden tekniikan kiinnikepakettien korkeudet on minimoitu 0mm- 10mm maksimikorkeuksiin. 



Vanhan mallin kiinnikkeitten liukulevyt on kiinnitetyt paikoilleen kiinnikekorkeutta kasvattavilla 10 mm teräskehyhsillä , jotka ovat hitsattu 10  mm kiinnikkeen aluslevyyn  - molemmat minimoivat osaltaan kuormatilaa = 20 mm:llä. - Liukulevyineen vanhan tekniikan kiinnikekorkeudet ovat yleisesti jopa liki 40 mm !!??!!



Kiinnikekorkeutta kasvattaa  myöskin vanhan tekniikan pankkomallien kiinnikkeitten kapeus, joka kaventaa myöskin kiinnikkeen alaosaa, ja sen myötä liukulevyn kulutuspinta-alaa. - Kapea pienipintainen levy vaatii kulutukseen vahvuutta , ja vahvuus syö osaltaan tietenkin myös kuormatilaa.XXhj.4.5.2025


18.05.2025KATSO TÄSTÄ 16.5. LÄHETYS! Kuljetus, maarakennus ja metsäalan uutisi
17.05.2025Proforest 23.-24.5. Kalajoen lentokentällä: - "Tietoa. Kokemuksia. Ratkaisuja".
15.05.2025LUE TÄSTÄ! Kevään suuri Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
14.05.2025 16.00Terminator XXL 8aero-, ja 8.8CE pankkojen 1vrk:n - 1 viikon perille toimitusvalmiudessamme olevat auto-, ja pv. pankkoerät.
19.04.2025 20.00??UUTISET--UUTISET??
21.05.2025 12.00Nippusidonnan turvallisuus ei tule tuunaamalla, eikä teippejä lisäämällä.
21.05.2025 11.00Heijastinteipit määrättiin pakollisiksi 2000-luvun lopulla. mutta nyt ne ovatkin jo "turhakkeita".
21.05.2025 9.00XXL -Evolution pankkomallistot tarjoavat raakapuukuljetuksiin kolme välttämätöntä valttikorttia.
21.05.2025 7.00Teipit jäävät pankoista pois, ja kuumasinkitys alkaa korvata muovipinnoitteet.
21.05.2025 3.00Muoviroskan lisääntyminen on suuri ongelma.

Siirry arkistoon »