Tehdasvalmis autohakkuri avaimet käteen -periaatteella 21.09.2024 15.00 biber1.jpg Ylijoki Metsäenergia Oy:lle toimitettiin alkukesästä uusi Eschlböch Victor -autohakkuri. Tyylikäs punainen kokonaisuus lähti Lahden seudulla tuottamaan metsähaketta suure

24.09.2024 13.00

biber1.jpg

Ylijoki Metsäenergia Oy:lle toimitettiin alkukesästä uusi Eschlböch Victor -autohakkuri. Tyylikäs punainen kokonaisuus lähti Lahden seudulla tuottamaan metsähaketta suurella volyymilla.

(kuva yllä: Eschlböck Victor -autohakkuri on tehdasvalmis kokonaisuus. Hakkurina uudistunut Biber 84, mikä ottaa voimansa Volvon 550 hevosvoimaisesta moottorista polttoainetaloudellisesti.)

Itävaltalaisen hakkurivalmistaja Eschlböckin Victor -konsepti on tehdasvalmis kokonaisuus, missä näkyy pitkä kokemus autohakkureiden valmistuksesta.

- Hakkurina on sivusyöttöinen Biber 84, mikä ottaa voiman Volvon 550 hevosvoimaisesta moottorista. Biber -hakkureiden perusominaisuudet ovat yksinkertaisen selkeä rakenne, luotettava toiminta ja suuri haketusteho. Tässä uudistuneessa 84 -mallissa rumpu ja syöttöpöytä ovat aiempaa 300 mm leveämmät, joten syöttöaukko on nyt 1500 mm leveä, mikä nostaa tehokkuutta merkittävästi yhdessä patentoidun epäsymmetrisen 12 teräisen rummun kanssa. Biberin rumpu pyörii matalilla kierroksilla noin 450 kierrosta minuutissa, mikä säästää polttoainetta ja tekee hakkurista vaurioita paremmin kestävän, jos sisään pääsee epäpuhtauksia, kertoo maahantuoja Salo-Machineryn Pertti Salo.

biber3.jpg

(kuva: Eschlböck Victor -autohakkuria käytetään Volvon viihtyisästä, tehtävään modifioidusta ohjaamosta.)

Kuljettaja- ja huoltoystävällinen kokonaisuus

Alustana Volvo FH16 6x4 on kaikin puolin sopiva hakkurikäyttöön ja liikkumiseen metsäpäässä.

- Kokonaisuus on kompaktin kokoinen ja päällerakentaminen järkevästi suunniteltu, mikä takaa hyvän käytettävyyden ja helpon huollettavuuden. Hakkuria käytetään Volvon viihtyisästä ja hiljaisesta ohjaamosta, joten kuljettajan ei tarvitse hyppiä edes takaisin nosturiohjaamoon, mikä vähentää loukkaantumisen riskiä ja muutenkin terveenä pysymistä. Ja autoa pystyy myös siirtämään kasalla haketuspenkistä, mikä säästää paljon aikaa oltiin sitten metsässä tai varsinkin terminaalissa. Hakkurin ja Palfinger Epsilon nosturin kaikkia toimintoja ohjataan uudella käyttöjärjestelmällä suuren kosketusnäytön kautta, sanoo Salo.

Käyttökoulutus tärkeässä roolissa

Uusi Eschlböck Biber saapui Suomeen toukokuun alkupuolella, jonka jälkeen tehtiin loppuvarustelu sammutusjärjestelmän ym. asiakaskohtaisten lisälaitteiden osalta. 

- Ylijoki Metsäenergian edustajat kävivät tehtaalla Itävallassa katsomassa hakkurin valmistumista ja samalla heille annettiin teknistä koulutusta tuotteesta. Ja kun autohakkuri saatiin Suomeen ja valmiiksi töihin, järjestimme koulutuspäivän hakkurin käyttämisestä ja tarvittavista huoltotoimenpiteistä. Kun uutta hakkuria pääsee rauhassa kokeilemaan asiantuntijoiden kanssa, niin työskentelyn tehokkuus saadaan korkealle tasolle heti töihin lähdettäessä, kertoo Salo-Machineryn teknisestä tuesta vastaa Jouni Himanen.

biber4.jpg

(kuva: Eschlböck Victor -autohakkuri tuottaa suurella volyymilla laadukasta haketta ympäristöystävällisesti. Pitkän syöttötorven ja tehokkaan heittimen ansiosta myös hakeauton ohjaamon yli puhaltaminen onnistuu.)

Positiivinen ensipuraisu

Ensimmäisten haketuspäivien jälkeen Ylijoki Metsäenergian Atte Pesonen on varsin tyytyväinen uuteen Victor -autohakkuriin:

- Meillä ei ole aiemmin ollut Eschlböckin autohakkuria, joten kaikki on uutta mutta nopeasti tämän kanssa on päästy sinuiksi. Toki tässä vielä harjoitellaan mutta Biberin ensipuraisu on ollut todella positiivinen ja hyvä- laatuista haketta syntyy suurella volyymilla. Volvon ohjaamo on miellyttävä ja ergonominen työpaikka, mistä jaksaa varmasti syöttää hakkuria pidempiäkin aikoja väsymättä. Liikkuminen kasojen vierellä on kätevää ja kun on aika lähteä seuraavaan kohteeseen niin hakkurin saa pakattua ajoasentoon noin minuutissa. Ja maantiellä ilmajousitteinen Volvo kulkee nätisti ja pärjää sillä myös maastossa.

Myös Eschlböckin osaaminen kokonaisuuden toteuttamisessa saa Pesoselta kehuja:

- Tämä paketti ei ole kyläsepän polven päällä kyhäilemä, vaan kaikessa näkyy tehdaslaatu ja vankka kokemus autohakkureiden rakentamisesta. Kokonaisuus on suunniteltu hyvin tarkasti ennen toteutusta ja työnjälki on kaikin puolin huipputasoa.   

21.09.2024 15.00

biber1.jpg

Ylijoki Metsäenergia Oy:lle toimitettiin alkukesästä uusi Eschlböch Victor -autohakkuri. Tyylikäs punainen kokonaisuus lähti Lahden seudulla tuottamaan metsähaketta suurella volyymilla.

(kuva yllä: Eschlböck Victor -autohakkuri on tehdasvalmis kokonaisuus. Hakkurina uudistunut Biber 84, mikä ottaa voimansa Volvon 550 hevosvoimaisesta moottorista polttoainetaloudellisesti.)

Itävaltalaisen hakkurivalmistaja Eschlböckin Victor -konsepti on tehdasvalmis kokonaisuus, missä näkyy pitkä kokemus autohakkureiden valmistuksesta.

- Hakkurina on sivusyöttöinen Biber 84, mikä ottaa voiman Volvon 550 hevosvoimaisesta moottorista. Biber -hakkureiden perusominaisuudet ovat yksinkertaisen selkeä rakenne, luotettava toiminta ja suuri haketusteho. Tässä uudistuneessa 84 -mallissa rumpu ja syöttöpöytä ovat aiempaa 300 mm leveämmät, joten syöttöaukko on nyt 1500 mm leveä, mikä nostaa tehokkuutta merkittävästi yhdessä patentoidun epäsymmetrisen 12 teräisen rummun kanssa. Biberin rumpu pyörii matalilla kierroksilla noin 450 kierrosta minuutissa, mikä säästää polttoainetta ja tekee hakkurista vaurioita paremmin kestävän, jos sisään pääsee epäpuhtauksia, kertoo maahantuoja Salo-Machineryn Pertti Salo.

biber3.jpg

(kuva: Eschlböck Victor -autohakkuria käytetään Volvon viihtyisästä, tehtävään modifioidusta ohjaamosta.)

Kuljettaja- ja huoltoystävällinen kokonaisuus

Alustana Volvo FH16 6x4 on kaikin puolin sopiva hakkurikäyttöön ja liikkumiseen metsäpäässä.

- Kokonaisuus on kompaktin kokoinen ja päällerakentaminen järkevästi suunniteltu, mikä takaa hyvän käytettävyyden ja helpon huollettavuuden. Hakkuria käytetään Volvon viihtyisästä ja hiljaisesta ohjaamosta, joten kuljettajan ei tarvitse hyppiä edes takaisin nosturiohjaamoon, mikä vähentää loukkaantumisen riskiä ja muutenkin terveenä pysymistä. Ja autoa pystyy myös siirtämään kasalla haketuspenkistä, mikä säästää paljon aikaa oltiin sitten metsässä tai varsinkin terminaalissa. Hakkurin ja Palfinger Epsilon nosturin kaikkia toimintoja ohjataan uudella käyttöjärjestelmällä suuren kosketusnäytön kautta, sanoo Salo.

Käyttökoulutus tärkeässä roolissa

Uusi Eschlböck Biber saapui Suomeen toukokuun alkupuolella, jonka jälkeen tehtiin loppuvarustelu sammutusjärjestelmän ym. asiakaskohtaisten lisälaitteiden osalta. 

- Ylijoki Metsäenergian edustajat kävivät tehtaalla Itävallassa katsomassa hakkurin valmistumista ja samalla heille annettiin teknistä koulutusta tuotteesta. Ja kun autohakkuri saatiin Suomeen ja valmiiksi töihin, järjestimme koulutuspäivän hakkurin käyttämisestä ja tarvittavista huoltotoimenpiteistä. Kun uutta hakkuria pääsee rauhassa kokeilemaan asiantuntijoiden kanssa, niin työskentelyn tehokkuus saadaan korkealle tasolle heti töihin lähdettäessä, kertoo Salo-Machineryn teknisestä tuesta vastaa Jouni Himanen.

biber4.jpg

(kuva: Eschlböck Victor -autohakkuri tuottaa suurella volyymilla laadukasta haketta ympäristöystävällisesti. Pitkän syöttötorven ja tehokkaan heittimen ansiosta myös hakeauton ohjaamon yli puhaltaminen onnistuu.)

Positiivinen ensipuraisu

Ensimmäisten haketuspäivien jälkeen Ylijoki Metsäenergian Atte Pesonen on varsin tyytyväinen uuteen Victor -autohakkuriin:

- Meillä ei ole aiemmin ollut Eschlböckin autohakkuria, joten kaikki on uutta mutta nopeasti tämän kanssa on päästy sinuiksi. Toki tässä vielä harjoitellaan mutta Biberin ensipuraisu on ollut todella positiivinen ja hyvä- laatuista haketta syntyy suurella volyymilla. Volvon ohjaamo on miellyttävä ja ergonominen työpaikka, mistä jaksaa varmasti syöttää hakkuria pidempiäkin aikoja väsymättä. Liikkuminen kasojen vierellä on kätevää ja kun on aika lähteä seuraavaan kohteeseen niin hakkurin saa pakattua ajoasentoon noin minuutissa. Ja maantiellä ilmajousitteinen Volvo kulkee nätisti ja pärjää sillä myös maastossa.

Myös Eschlböckin osaaminen kokonaisuuden toteuttamisessa saa Pesoselta kehuja:

- Tämä paketti ei ole kyläsepän polven päällä kyhäilemä, vaan kaikessa näkyy tehdaslaatu ja vankka kokemus autohakkureiden rakentamisesta. Kokonaisuus on suunniteltu hyvin tarkasti ennen toteutusta ja työnjälki on kaikin puolin huipputasoa.   

05.10.2024Laajasti koneurakointi ja kuljetusalan asiaa sekä raportti Alihankinta 2024 -messuilta
04.10.2024Tutustu 2013 vuoden tietopakettiin tästä : - Kolmekymmentä ja yksi hyvää syytä hankkia TERMINATORIT ... - puu76
30.09.2024Terminator XXL 8 aero ja 8.8 CE pankkotarjous / 09.2024 :
30.09.2024HUOMIO! Nyt kannattaa markkinoida - lähde mukaan ilmoituksella syksyn Metsäalan Ammattilehteen
04.08.2024UUTISET;--------- ;UUTISET
07.10.2024 17.00Kuormakokoeroa kasvattaa myös nippujen sisäleveys !!!
07.10.2024 15.00Väite: Kuorman ylileveys on enempi kiinni lastauksesta, kuin pankoista:
07.10.2024 13.00Kuorma on kuormansidonnan tärkein osapuoli.
07.10.2024 12.00Kuormaside pankosta pankkoon vaatii kiinteäasennuksen tai ääreis stopparit ajoneuvorungolle.
07.10.2024 11.00Irtotolppaisten pankkomallien hyödyt valmistuksessa markkinoinnissa, haitat käyttäjillä.

Siirry arkistoon »