Kuormansidonta : - VÄITE 22.

12.03.2025 18.00



VÄITE 22.- Pankkokiinnikkeet ovat ratkaisevassa asemassa kuormansidonnan vaatimusten mukaisuuden täyttymisestä ääritilanteessa. Kiinnikkeitä on perinteisesti kolmea tyyppiä:

1.Kiinteäkiinnike
2.Liukukiinnike
3.Pika-avauskiinnike



Kiinteä kiinnike 1., sekä Pika-avauskiinnike3.  ovat oikein käytettynä toistensa kaltaisia pankkoja paikoillaan pitävien voimien kannalta. Nämä molemmat kiinniketyypit ovat kuormattuna kiinteästi paikoilleen lukittuja kitkavoimilla , ja lisäksi joskus myös kiinteän esteen lisäpidolla varustettuja.
Liukukiinnike 2. on liukumuovien , tai kitka-alumiinien varassa liikkuva pankon kiinnike, jonka liukumuovista kiinnikemallia käytetään kuormattuna siirtyvän pankon alustana. Liukuvien-, sekä kitka kiinnikkeitten pitoa varmistetaan  siirtokelkan kiinnityksin ja ääreis stopparein.
21.03.2025KATSO TÄSTÄ 21.3. ENERGIAPÄIVÄ ERIKOISLÄHETYS! Laaja paketti metsä, koneurakointi ja kuljetusalan asiaa
09.03.2025Kivirock maarakennus- ja kaivosalan ammattilehti on ilmestynyt
01.01.20252025 - Puukäärmeen vuosi .
01.01.2025??UUTISET--UUTISET??
24.03.2025 12.00Johtuuko hurja turhien roiskeläppien määrä vain mainonnasta.
24.03.2025 12.00Mikä merkitys aerodynamiikalla on raakapuu yhdistelmän tuottavuuteen ja turvallisuuteen..
24.03.2025 11.00Nippuväleistä löytyy rahaa !!!
24.03.2025 9.00Junavaunujen pankkovälit ovat edulliset, mutta vaunun pituus tuo lisäkuluja aerodynamiikasta.
24.03.2025 8.00Puutavarayhdistelmämme suomalaiseen etu junavaunuun verrattaessa on haluttaessa nippuvälin minimointi.
24.03.2025 7.00Tiesitkö että ...?!?

Siirry arkistoon »