Puutavarayhdistelmän varustepaketti on monesti tottumuksen muovaama, ei tuottavuuden ja turvallisuuden.
11.01.2025 18.00

Viisiakseliset perävaunut ovat Suomen raakapuun maantiekuljetusten vakiokalustoa, pienin mittavaihteluin, ja edelleenkin löhes poikkeuksetta 2+3 akseliversioin.

76-tonnisten yhdistelmien veturit ovat neliakselisia, mutta niitten akseliversiot hakevat linjaansa, ja lisäksi kuormaintyypitkin ovat vieläkin ratkeamatta.

Kaiken lisäksi kuormaimen irrotettavuus on edelleenkin yleisissä mielipiteissä tarpeellinen. vaikka kuormaimen irrottelu on äärimmäisen harvinaista, ja moni ei ole tehnyt sitä miesmuistiin.- Hyvin harvalla käyttäjällä nosturin irrotuksen vaatimat laitteet tuottavat painonsa, ja hankintahintansa.

Kuormaimen siirtelyvarusteet maksaa hankintana, ja -huoltona.Siirtolaitteitten satojen kilojen lisäpaino syö tuottoa jokaisesta kuormasta, ja siirtonosturi on aina jonkun tasolla hutera = joillakin vähemmän, + joillakin enemmän.

Irrotettavan nosturin yleisyys johtuu poikkeuksetta tottumuksesta ja sen tuomasta työmäärän lisäämisen maksimoinnista. Niissä tapauksissa kun irrotus on oikeasti pakollista, sen voi tehdä satoja kiloja kevyemmillä, sekä tuhansia euroja halvemmilla, sekä täysin huoltovapailla telineillä ja edullisin ja kuormausystävällisin on oikeaoppinen täysin kiinteäasenteinen peräasennusnosturimalli.XXhj.11.1.2025

Puutavarayhdistelmien perävaunumallit ovat selkeytyneet, mutta 76-tonnisten kuormaajamallien veturit ovat vielä liki 20 eri versiona + lhyvänä lisänä myöskin varustesekamelska.
|