Siirtoauton kaksi perustarvetta.
05.02.2025 10.00
Raakapuun siirttoautoja käytetään tehokkaasti kahdessa toisistaan poikkeavassa käyttötarkoituksessa. Toinen on puutavarankoljetus lähtöpään terminaalista tehtaalle, tai asemalle , jossa lastaus ja purku tapahtuvat terminaalikoneilla ja trukeilla. Toinen siirtoautomalli on perinteinen syöttöautolla lastattava ja terminaalikoneilla ja trukeilla purettava perinnemittainen yhdistelmätyyppi.

Molemmissa siirtoautotyypeissä haetaan säästöjä maantiekuljetuksille räätälöimällä ja optimoimalla siirtoautomallit tehtäväkohtaisesti mahdollisimman tehokkaiksi. Kuljetustehon lisäys haetaan keventämällä , aerodynamiikalla, kuormatilakoolla , sekä kaluston hankintahinnoista ja käyttökuluista. - Lisäksi siirtoautoilla helpotetaan osaltaan metsäpään kuljettajapulaa ja mahdollistetaan syöttöautojen kuljettajille enemmän täysipäivaista työtä oman erityisosaamisensa alueeseen.

TimberRoad projektilla haetaan mahdollisimman täydellistä "aisaparia" 76 tonniselle syöttöautolle 68 tonnisesta siirtoautosta. Syöttöauto-ominaisuuksia tehostetaan metsäpään-- , lastauksen- ja purun erityisvaatimusten mukaisesti ja siirtoauton ominaisuudet puolestaan maantieolosuhteiden-, sekä tehdaspään ,ja vastaanottoterminaalien litoimintojen mukaisesti.XXhj.5.2.2025
|