Stellantis laajentaa sähköistä hylähtee tuotantoon Atessan tehtaalla ja CustomFit-ohjelma kasvaa ötyajoneuvotarjontaansa ? Cargo Box BEVlähtee tuotantoon Atessan tehtaalla ja Cust stomFit-ohjelma kasvaa omFit-ohjelma kasvaa

04.07.2025 8.00

Stellantis_Atessa_3.JPG

Stellantis Pro One -yksikkö on aloittanut uuden, täyssähköisen Fiat Ducato -pohjaisen Cargo Box BEV -pakettiauton sarjatuotannon. Samassa yhteydessä yhtiö laajentaa CustomFit-ohjelmaansa, jonka avulla valtaosa hyötyajoneuvoista voidaan räätälöidä suoraan tuotantolinjalla asiakkaiden erityistarpeisiin.

Stellantis_Atessa_5.JPG

Stellantiksen tavara-automallistossa D-segmenttiin sijoittuva Cargo Box BEV -uutuusmalli  tarjoaa alustapituudesta riippuen 18,3- tai 20,5 kuutiometrin kuormatilan, 4 230 tai 4500 millimetrin sisäpituuden ja 2 150 tai 2350 millimetrin sisäkorkeuden. Sähköinen voimalinja tuottaa 200 kW:n (270 hv) tehon ja 410 Nm:n väännön, ja 110 kWh:n akku mahdollistaa jopa 323 kilometrin toimintamatkan.

Jatkossa mallissa on vakiona teholtaan 22 kW:n AC-lataus. Sen käyttöönotto puolittaa akkujen täyteen lataamiseen kuluvan ajan aiempaan 11 kW-ratkaisuun verrattuna: kuuden tunnin yölatauksen jälkeen ajoneuvo on valmis seuraavan työpäivän alkuun.

Stellantis_Atessa_1.JPG

Euroopan suurin hyötyautotehdas

Atessan yli 1,2 miljoonan neliömetrin tehdasalue kattaa 15 kilometrin mittaisen kokoonpanolinjan, Stellantiksen suurimman koripajan ja jatkuvasti uudistuvan maalaamon. Se pystyy käsittelemään yli 1 200 erilaista konfiguraatiota, ja yhdistämällä 14 moottoriversiota, 4 vaihteistoa, yli 300 lisävarustetta ja 8 eri korikokoa, tehdas pystyy tuottamaan yli 2 500 erilaista versiota. Tehtaan tuotantokapasiteetista kertoo se että tuotantolinjalta valmistuu 1200 autoa vuorokaudessa, yhteensä kuudelle eri automerkille.

Stellantis_Atessa_10.JPG

Räätälöintiä valmistajan takuulla

Stellantiksen CustomFit-ohjelma kattaa jo puolet Pro One -yksikön hyötyajoneuvotuotannosta, sillä tehdas ja 550 valtuutettua kumppania pystyvät toimittamaan asiakaskohtaisesti varusteltuja ajoneuvoja nopeasti jälleenmyyjäverkoston kautta. Vuonna 2024 muunneltujen autojen tuotanto kasvoi 25 prosenttia ja suuryritysten omat räätälöinnit kaksinkertaistuivat, mikä nosti räätälöityjen ajoneuvojen osuuden Euroopassa 35 prosenttiin. Cargo Box BEV:n lanseeraus vahvistaa Atessan tehtaan tehokkuutta, laatua ja lyhyitä toimitusaikoja, ja sekä tehtaalla että kumppaniverkostossa tehdyt muunnokset saavat kahden vuoden takuun.

Stellantis_Atessa_4.JPG

Stellantis_Atessa_9.JPG

Stellantis on myös matkailuautojen markkinajohtaja yli 50 prosentin osuudellaan; Fiat Ducatoon perustuvia camper-alustoja on myyty yli kaksi miljoonaa kappaletta, ja nyt tarjolle tulee täyssähköinen BEV-alusta sekä BacktoBack-innovaatiolla varustettu kaksinkertainen ajokoppiratkaisu, joka säästää logistiikka- ja kustannusresursseja.

04.07.2025KATSO TÄSTÄ OKRA 2025 -ERIKOISLÄHETYS! Laaja raportti maatalousnäyttelystä - paljon asiaa koneista ja urakoinnista
21.06.2025 20.00??UUTISET--UUTISET??
15.05.2025LUE TÄSTÄ! Kevään suuri Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
08.07.2025 3.00Muoviroskan lisääntyminen on suuri ongelma.
08.07.2025 0.07Ford tuo markkinoille odotetun E-Transit Custom AWD -nelivetomallin
07.07.2025 19.00Junavaunupankkojen kiinteä paikalleen asennus on toiminut ja yli 40 vuotta - ja pankkoja siirtelemättä pois niitten oikeilta paikoiltaan.
07.07.2025 18.00Terminatorien ja TimberMaxxien turvallisuus on aivan omassa luokassaan.
07.07.2025 17.00Mikä on raakapuun rautatiekuljetusten rehellinen kuljetustaksa kannolta tehtaalle, mutta selkeitä etujakin on -= pankkopaikoituksessa ???
07.07.2025 16.00Pankkokiinnitykset.
07.07.2025 15.00Maksimaaliset nippusidontaominaisuudet: - "Terminatorien ja TimberMaxxien nippusidonnan turvallisuus on aivan omassa luokassaan"???

Siirry arkistoon »