Miksi lentokoneitten vanteet ovat lätes poikkeuksetta alumiinia - mitä etuja sillä saavutetaan??!!??

02.11.2025 11.00

Vanha lentokone voi päätyä vaikka juomatölkiksi | Yle


Lentokoneiden vanteet valmistetaan tyypillisesti alumiiniseoksista,
joihin on lisätty kuparia, rautaa tai magnesiumia
.

Finnairin lentokone tapaturmassa Helsinki-Vantaalla

Nämä seokset tarjoavat tarvittavaa lujuutta ja keveyttä lentokoneen vaatimusten täyttämiseksi. Tärkein ero henkilöautojen vanteisiin on materiaali ja valmistustapa, jotka on optimoitu lentoliikenteen vaatimaan suorituskykyyn.XXhj.2.11.2025



31.10.2025KATSO TÄSTÄ 31.10. LÄHETYS! Mielenkiintoinen kattaus kuljetus, maarakennus ja metsäalan asiaa
27.09.2025??UUTISET--UUTISET??
02.09.2025LUE TÄSTÄ! Kesän jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt - 148 sivua mielenkiintoista asiaa
08.11.2025 0.07Varaa nyt 100%:sesti muovittomat Evolution pankkosi , niin toimitukset ehtii vielä 2025 tilikauselle.
07.11.2025 20.00Osaltaan on myöskin tapahtunut parannusta, mutta vasta aivan liian vähän.
07.11.2025 19.00Miksi metsäkoneissa ei ole pankoissa-, ja kuormatiloissa teippejä.
07.11.2025 18.00Lähdimme tosissamme muovinhävitystalkoisiin jo 2000-luvun alkuvuosina.
07.11.2025 17.00Miksi raakpuun korjuu-, ja kuljetusketjun pinnoitteet perustuvat muovituotteisin===
07.11.2025 16.00"Pankan" opit, ja kokemukset 1952 - 20??: - Tositarina 31+6..
07.11.2025 15.00Ponsselta uusia ratkaisuja tuottavuuden ja kannattavuuden parantamiseks - artikkelimme vuodeltai 2014.

Siirry arkistoon »