Miksi metsä ei vastaa !!! - artikkelini vuodelta 2011.26.07.2022 0.07
Yleensä " metsä vastaa, kun sinne huutaa ".Tämä sanonta ei ole vielä - 36 vuodessakaan saanut ymmärrysta ja sille kuuluvaa käyttöarvoa kuorma-autojen päällirakenteitten aerodynaamisen muotoilun ja aerotekniikan hyötykäyttöönoton osalta. 2010-luvun teräspankkomalliston (Terminator XXL) ilmavastuspinta on pieni ja muotoilu on tehty edulliseksi sekä kuomatilan koon että ilmavastuksen kannalta.
Tuuliharava on yhdistelmistä pahin. - Sisun pankkovarustus on 30 vuoden takaista mallistoa Puutavarayhdistelmän etuseinä ja sen takana olevat 12 pankkoa muodostavat niin tehokkaan tuuliharavan , että se haravoi jo viiden vuoden käyttöjakson aikana vähintään 50.000 €:n potin/yhdistelmä teitten vatsille menetettynä rahana ja samalla 50.000 kg ylimääräisinä päästöinä.25 vuoden odotusaikana on hukattu nuo määrät viisinkertaisina / yhdistelmä. - Ilmavastusta lisää merkittävästi myös yhdistelmän nosturi ja sen perävaunu. Koska tuota 50.000€ tarvitaan? Tarve tulee, kun taksat eivät enää kestä polttoaineen hinnannousujen aiheuttamia korotuspainei-ta.Liikenneministeriön Yli-insinööri Esko Kärki sanoi aikoinaan : "Varautukaa siihen , että raja on 2,5 D-markassa". TUO RAJA ON NYT YLITETTY !!! Mietittäväksi: Ps. Taneli Välimaa Pellosta oli Vaasassa Fladadilla asennuttamassa Volvoonsa alumiinipakettia vuonna 1977 , se oli kahdestoista alupaketti . |