Miksi metsä ei vastaa !!! - artikkeli / 25.06.2011 13:03

03.03.2020 9:10

Yleensä " metsä vastaa, kun sinne huutaa ".Tämä sanonta ei ole vielä - 25 vuodessakaan saanut ymmärrysta ja sille kuuluvaa käyttöarvoa kuorma-autojen päällirakenteitten aerodynaamisen muotoilun ja aerotekniikan hyötykäyttöönoton osalta.

xxl17.jpg

2000-luvun teräspankkomalliston (Terminator XXL) ilmavastuspinta on pieni ja muotoilu on tehty edulliseksi sekä kuomatilan koon että ilmavastuksen kannalta.

Osoitimme jo 1986 Di Olavi H.Koskisen kanssa sen , miten hirveä "tuuliharava" tyhjänä liikkuva puutavarayhdistelmä on.Lisäksi osoitimme sen, että sen oikein valituilla varusteilla voidaan säästää helposti lähes 10 l/100km tyhjänäajossa ja pari litraa kuormattuna.

Aikaa tuosta on kulunut 25 vuotta . Kuorma-autojen hyttejä ja peilejä on tuona aikana hiottu autovalmistajien toimesta sadoilla miljoonilla euroilla. aeroo_volvoo.pngSamanaikaisesti auton päällä ja perässä tulevien varusteitten muotoilu on jäänyt alle pienten lasten ymmärrysten tason.Tämä näkyy ikävällä tavalla ja voittopuolisesti kaikissa kuorma-autovarusteissa!

 

Tuuliharava on yhdistelmistä pahin.

alumiini___sarajrvi.jpg

- Sisun pankkovarustus on 30 vuoden takaista mallistoa
vuodelta 1981(Nykyinen Alucar Alu 50).
Ensimmäiset aeropankkomallit tulivat käyttöön 1896.

Puutavarayhdistelmän etuseinä ja sen takana olevat 12 pankkoa muodostavat niin tehokkaan tuuliharavan , että se haravoi jo viiden vuoden käyttöjakson aikana vähintään 50.000 €:n potin/yhdistelmä teitten vatsille menetettynä rahana ja samalla 50.000 kg ylimääräisinä päästöinä.25 vuoden odotusaikana on hukattu nuo määrät viisinkertaisina / yhdistelmä. 
Ilmav

kultamunat.jpg

astusta  lisää merkittävästi myös yhdistelmän nosturi ja sen perävaunu.

Koska tuota 50.000€ tarvitaan?

Tarve tulee, kun taksat eivät enää kestä polttoaineen hinnannousujen aiheuttamia korotuspainei-ta.Liikenneministeriön Yli-insinööri Esko Kärki sanoi aikoinaan : "Varautukaa siihen , että raja on 2,5 D-markassa". TUO RAJA ON NYT YLITETTY !!!

Mietittäväksi:
Heikki Jokela
Aeroryhmän Psta

Ps. Taneli Välimaa Pellosta oli Vaasassa Fladadilla asennuttamassa Volvoonsa alumiinipakettia vuonna 1977 , se oli kahdestoista alupaketti . 

Olimme Rosenholmin Nissen mökin saunan lauteilla , ja mietimme tulevia taistija. Taneli vahvisti minua alumiinipaketin tulosta markkinoille sanoen :
" Ole pitkämielinen, ja vahva, - vasta lopulta metsä kuulee, kun aikansa sinne huudat ".

01.06.2019 6:28Kehitimme kymmenessä vuodessa koko maailman pankkomarkkinoitten tehokkaimman, turvallisimman ja kattavimman pankkomalliston.
01.04.2020 7:31Ilmanvastuskerroin Cw , ja ilmanvastus.
01.04.2020Puutavaranipun sidonta on kuormasiteitten, kitkavoimien sekä pankkokiinnitysten yhteispeliä.
29.03.2020 9:10Weckmanin supertilava ja kevytrakenteinen viisiakselinen raakapuuvaunu.
22.03.2020 10:48Terminatorimiesten 6 (+ 1) palvelupistettä pitävät osaltaan huolen puutavara-autojen toimivuudesta.
20.03.2020 18:00Terminator miehet palvelevat 24/7 , - ja kesälomat 2020 peruttu.
18.03.2020 8:52TimberRoad 2020 siirtoauto.
17.03.2020 8:48TimberRoad 2020 "syöttöautomallit".
15.03.2020 12:00TimberRoad 2020 vetoautojen kuormatilat ja kantavuudet ovat identtisiä.
15.03.2020 6:32Mikä on TimberRoad 2020 - projekti ???

Siirry arkistoon »