TimberMaxx ALU saa rinnalleen teräksisen "supermatalan" vaihtoehdon. - Artikkelimme vuodelta 2011.08.04.2025 7.00
Nostotelinen rahtialusta - teli ykköspyöräisenä. Raakapuun siirtoauto on nosturiton ja nosturihydrauliikaton puutavara-auto. Se rakennetaan aina mahdollisimman kevyeksi ja runkorakenteiltaan matalaksi sekä autoalustansa- , että perävaunujensa osalta. ALU 100 on matala ja tukeva. XX- tuoteperhe sai valikoimaansa täysin uuden alumiinisen TimberMaxx ALU 100 siirtoautorungon. Tämä kotelorakenteinen paketti täyttää autovalmistajien päällyrakenneohjeitten vaatimukset myös lujuuden sekä alustasuojauksiensa osalta. ALU 100 varustepaketille on myönnetty PRH:n mallisuoja.
Vuonna 1976 kehitetty "tikasrunkoinen" alumiinipaketti on vuosikymmenten aikana saavuttanut johtavan aseman autovarustemarkkinoilla pohjolassa.Tämän perinteisen varustepaketin rakenne vaatii korkeat runkorakenteet sekä peräasennuskäytössä. Nyt tämä alumiinivarustelu saa itseään korkealaatuisemman ja selvästi tuottavamman seuraajan. Mallisuojattu kotelorakenne on tukeva ja luja . - Se on mahdollistanut myöskin alumiinisen apurungon madaltamisen tuottavampaan kuormatilavuusluokkaan lujuusvaateitten mukaisena. Terminator XXL "tilapankot" kruunaa tuotoksen. Supertilavat ja kevyet pankot ovat myös Terminator XXL pankkojen tuotto-ominaisuudet korostuvat entisestään siirtoautojen pitkillä ajomatkoilla.Auton ja perävaunun kuormatila kasvaa yksin pankoilla 6 m3 ja matalilla alustarakenteilla jopa 4 m3 ! Ajo-ominaisuudetkin huomioitu. Auton vetokoukkualueen "ylimitoitettu" sivuttaisjäykkyys Siirtoauton hyvät ajo-ominaisuudet vähentävät kuskin ja kaluston rasituksia.Timbermaxx ALU 100 kotelorungon jäykkyys tukee rahtialustaa perävaunun vedossa ja eliminoi nipun huojuntaa tehokkaasti.
|