Terminator on osoittautunut yhdeksi kaikkien aikojen kestävimmistä pankoista, -mutta missä piilee XXL-keston salaisuus?

10.05.2022 7:10

pankko_rasitukset_purussa.jpgTerminatorin viisivuotinen käyttöaika on tuonut yhden miellyttävän ominaisuuden lisää: - Terminator kestää, - kestää ja  - kestää!
Mikä sitten tekee siitä muita nykypankkoja kestävämmän?
Terminatoreitten kestävyyden tekee muista pankkomalleista poikkeavaksi kolme perusseikkaa:

1.Ultraluja ja erittäin joustava SSABH /Ruukin Optim 960 W teräs.
2.Täysin omaan luokkaansa kehitetty muotoilu.
3.Joustavat ja värinöitä vaimentavat kiinnikkeet.

Teräs

pankko_ruukki_kuorma_talvi.jpgSSAB  960 mataeriaalin käyttö Terminator XXL pankoissa on osoittautunut täysin oikeaksi  ratkaisuksi, huolimatta 50 % kalliimmasta kilohinnastaankin.

pankko_ruukki.jpgSSAB 960 antama etulyöntiasema on Terminatoreissa käytetty kuormatilan kasvattamiseen ja ilmanvastuksen kannalta edulliseen muotoiluun sekä ylimääräiseen lujuusreserviin.Paino on tietoisesti jätetty alumiinipankkojen tasolle, vaikka matetiaali olisi antanut mahdollisuuden rakentaa 20% kevyempi pankko.

Terminator XXL malliston lujuusmitoituksessa on huomioitu tulevista painonkorotuksista tulevat lisärasitukset pankkorungoille,kiinnikkeille ja tolpille. 

Muotoilu

k._tolppaliukueste.jpgTerminator XXL pankkomallissa on uuden (2000 luvun) suunnittelu- ja valmistustekniikan käytöllä onnistuttu luomaan muotoilultaan täysin uudentyyppinen pankkomallisto. XXL mallistossa on poistettu lukuisia puutavarapankoissa olleita heikentäviä yksityiskohtia ja pakolliset liitoskohdat on siirretty lisäksi aina vahvemman materiaalin puolelle.

pankko_daf_etus_sin.jpgMuotoilulla on tehty oikeaoppista lujuutta ja joustavuutta sekä sillä on optimoitu myös ilmanvastusvoimia pienentämällä niitä, sekä suuntaamalla tolppamuotoilulla ilmanvirtauksia kuormatilaan päin. Pienemmät ilmanvastusvoimat vähentävät pankkoille epäedullisia ajovärinöitä.

Juosto ja värinänvaimennus

kuitukuormaa_xxl_oranssi.jpgTerminator XXL pankkojen "ultraluja" SSAB 960  teräs ja sen  muotoilu tuo pankkomaailmaan myös aivan ennen näkemättömän puutavarapankkojen joustavuuden.Tämä joustavuus antaa nyt myös tarvittavan lisäkestävyyden äärirasitustapauksissa ja aina kuormia lastattaessa ja purettaessa.

pankkokiinnike_briabjoustoo.jpgPatentoidut XXL värinän-vaimennuskiinnikkeet kehitettiin poistamaan pankkoja rikkovia värinöitä.- Siinä onnistuttiinkin erinomaisesti ja ikäänkuin vuosien kehitystyön palkkioksi saimme pankkoihimme lisääylimääräistä joustoa pankkojen äärirasituksiinkin XXL-kiinnikkeitten "Briab"- värinänvaimenninkumien toimivuudesta.
XXhj

Ps.Terminator XXL pankot on testattu Lappeenrannan Teknisen Yliopiston lujuus- ja värinänkestotesteissä .Terminator XXL pankon kesto vaihtokuormatestissä oli 15.000.000 vaihtosykäystä, kun totutut arvot vanhanmallisilla pankkomalleilla ovat olleet välillä 1.500.000 - 3.000.000.
XXL kuormankestolujuus ylitti kuormitusluokan minimi lujuuden yli 20%:lla ja yllätyksenä oli ,isäksi värinätesti: - Värinäkesto XXL pankossa on kymmenkertainen verrattuna perinteisiin teräspankkoihin, joissa sallittuna rajana pidetään 1.500.000:n mittarilukemaa. 
-Värinänkesto Terminator XXL:llä ylitti 15.000.000 rajan!!!



24.05.2022 0:07Polttoaineen hinnan tuplaantuminen tuplasi TimberRoad- kaluston polttoainesäästöt euroina..
23.05.2022 18:08Tiesitkö,että : TimberRoad projektilla ladataan lisätehoa puutavara-autoihin.
23.05.2022 15:57TimberRoad yhdistelmien säästökohteet.
23.05.2022 11:35TimberRoad siirtokuljetusten yksi tuottavuuseduista on moninkertainen punnitus.
23.05.2022 10:44Kevät TARJOUS XXL 8 aero , XXL 8.8 CE ja 10.9 aeroista, - sekä nyt myös XXL 8.8 Ce pankoista !!!
23.05.2022 10:10TimberRoad "syöttöautomallit".
23.05.2022 9:20Mikä on TimberRoad - projekti ???
23.05.2022 7:45Kourallinen kuitua painaa 300 kg-1600kg. - Kuormatilan koko määräytyy kevyimmän lajikkeen mukaisesti
23.05.2022 5:45TimberRoad yhdistelmäparin "syöttöauto".
23.05.2022 3:13Siirtoautojen osuus raakapuun maantiekuljetuksissa on nyt kovassa kasvussa.

Siirry arkistoon »