Tolppien oikeaoppisesta kaarevuudesta lisäkuormaa. XXL 10/30

Share |
21.07.2014 12:34

xxl_kaarevuuskuva.jpgTerminator XXL tolpat ja pankkorungot ovat puormatilaa kasvattavasti kaarevat. Tolpat kaartuvat sisäänpäin.Tolppien kaksi samanpuolista ja sisäpuolista saumaa vetävät hitsauksen lämpövoimilla tolpat ylöspäin siististi kaareviksi , - samalla tolppiin muodostuu niitten tarvitsema edullisen muotoinen "kuormaennakko".

Kuorman sisäennakko.

xxlhj.jpgPuutavarapankko on rakennettava niin,että pankon äärimitat eivät täydessäkään kuormassa ylity. Kuorman sisäennakko on laskennalla ja käytännön kokemuksista asettunut teräspankoilla luokkaan 1,5 astetta ja alumiinipankoilla ennakko on luokkaa 2 astetta. Sisäennakko muodostuu kiinteillä pankolla osien kokoonpanohitsauksessa kasausennakon ja lämpöjännityksien yhteispelinä.

Kuorma painaa suoran profiilitolpan kuormatilaa syövään "tiimalasimuotoon".

xxl_07_ja_timbermaxx_100_053.jpgPankon tolpat ja runko taipuvat aina kuorman voimien vaikutuksesta.Voimat vaikuttavat sekä alas, että sivuille päin taivuttaen pankkorunkoa ja tolppia.Suora tolppa taipuu kaarelle ja sisäänpäin kaareva suoristuu.

Suora pankkotolppa syö kuormatilaa, -kaareva tolppamuoto kasvattaa.

aluliuku_se.jpgSuorasivuinen ja alaosaltaan  molemminpuolin suora profiilitolppa kaartuu keskiosaltaan kuormattaessa voimakkaasti sisäänpäin.Tämä sisäkaarto muodostaa kuormatilasta sivuiltaan "tiimalasimuotoisen". Tiimalasimuoto syö kuormatilaa useilla prosenteilla.

Tiimalasimuodosta hyötyä Ruotsisaa ja haittaa Suomessa.

121871.jpgKuormatilan keskiosan kapeus syö kuormatilaa useilla prosenteilla.Kuormatun yhdistelmän keskiosa on ylä-ja alaleveyksiltään maksimimitoissa olevaa teräksellä yli 5 senttiä ja alumiinilla lähes 10 senttiä kapeampi.

"Tolpankääntötemppu" muuttaa tilannetta entistä pahempaan suuntaan .

exxx.jpgRuotsalaiset alumiinipankko-valmistajat keksivät kääntää keskiosastaan alkaen epäkeskeisesti kapenevan tolpan toisinpäin. Pankko onkin nyt tyhjänä yläosaltaa kymmenkunta senttiä tilavampi.- Tämä teoriassa, mutta kuormitettuna tiimalasimuoto korostuu entisestään ja kun tolppien yläosamitta ei nytkään saa ylittää sallittua maksimileveyttä, joten  kuorma käytännössä pienenee lisää useilla moteilla.

Tolppatemppu tuo lisää rahaa keppimittaisessa Ruotsissa ja syö sitä tonnitaksaisessa Suomessa.

XXL tolpan oikea muoto ja sen sisäänpäin kaarevuus maksimoi kuormaa.

xxl_takaa_kuormassa2.jpgTerminator XXL pankon kaikki rakenneratkaisut ovat tehdyt suomalaisen puunajon tulosten maksimoimiseksi.Tolpan tyhjänä kaareva muoto suoristuu kuormattuna maksimiinsa niin, että koko sallittu ulkoleveys tulee täyteen käyttöön.

Tämän muotoiluedun ja lukuisia muita puutavarayhdistelmän tuottavuutta parantavia pieniä yksityiskohtia tarjoaa käyttöönne  Terminator XXL pankkomallisto.XXhj.

Ps. Tämänpäivän pankkohankinta vaikuttaa tulokseen vielä 5 - 10 vuoden kuluttua - ja tulevilla aivan arvaamattomilla polttoainehinnoilla .

Kuormatilaerot ovat isoja myös erimerkkisten  teräspankkojen välillä.

01.06.2019 6:28Kehitimme kymmenessä vuodessa markkinoitten tehokkaimman, turvallisimman ja kattavimman pankkomalliston.
23.06.2019Aerodynamiikkaparannuksia minimikustannuksin, - jopa hankinnahinnassa säästäen.
20.06.2019 23:19Olemme kehittämässä uuden tekniikan ja toimintojen purkupankkomallia "tukkipankkotälleille" !!!
18.06.2019 6:21Missä menee ero huijauksen ja törkeän petoksen välillä.
16.06.2019 17:35Pääsiäispyhien - 2017 kannanottoni Alucarin ja Metsätranssin uutisointiin: " Terminatorit laittomia - alumiinipankkoihin yhtä paljon puita laillisesti" .
15.06.2019 11:09Terminator XXL pankkomallien kehityskaari alkoi keväällä 1976, 43 vuotta , ja 35 pankkomallia sitten.
07.06.2019 23:06Mikä on alumiinipankon ja Terminatorin kuormatilan poikkipintaero alupankon lastin korkeuslisätarpeeksi muunnettuna ???
06.06.2019 13:13Terminator XXL pankkomallisto on 43 vuotisen aktiivisen kehitystyön tulos.
06.06.2019 0:01Terminator XXL pakettihinnat 1.6.2019 - 31.7.2019
02.06.2019 17:06Terminator XXL pankkojen pakettitarjous hinnasto 1.6. - 31.7.2019.

Siirry arkistoon »