SUPER-REKOISTAKO TEOLLISUUDEN PELASTUS? - Näin suhtauduttiin "liitton miesten" osalla uudistuksiin 2012!!!

22.09.2024 18.00

Olen ottanut hieman kriittistäkin kantaa ns. jäljitelmäpankkojen todellisista tuottavuusominaisuuksista - vaikkakin se ei ole aina edullista oman myyntini kannalta, mutta pankkojen käyttäjien tärkeän  ja  rehellisen tietoisuuden kasvattamisen kannalta se taatusti on, ja  tuiki tarpeellista onkin . - Ei se pankkokauppiaskaan aina kerro tuotteensa vajavaisuuksia, vaan monasti enempi peittelee niitä.

82406640_10157912963018887_3556226448572284928_ohj

Tolppakorkeus on yksi tärkeä asia kuormatilakoon osalla. Se on sitä tärkeämpi, mitä ahtaampi pankkotyyppi on rakenteen muilta kuormakokoon vaikuttavilta osin.
Tolppakorkeus ja hyötykorkeus on kaksi aivan eri asiaa , se miten se vaikuttaa tuloihisi on selventämisen arvoinen asia.

Alumiinin pinnoitukseksi tuli eloksointi = anodisointi.
Ps. saman tolppamitan hyötykorkeuksissa on tuottavuuden kannalta järkyttäviä hyötykuormakokoon vaikuttavia eroja !!!!

- Kun huomioidaan pankkojen runkokorkeuserot ja tolppien sisämittaerot muotoilusta saatavine eroineen on alumiiinipankkojen ja Terminatoreitten kuormapinta-alojen kokoerot seuraavan taulukon mukaisia.

 

Puutavarapankkojen kuormapinta-alojen
vertailutaulukko runkoleveyksillä 2.55m :

kork.XXL8ja8.8 Alu 6ja7    erotus
2850 6.55m2   5.96m2     0.59m2
2900 6.67m2   6.07m2     0.60m2
2950 6.79m2   6.19m2     0.60m2
3000 6.91m2 6.30m2    0.61m2
3050 7.03m2   6.41m2     0.62m2
3100 7.15m2   6.53m2     0.62m2
3150 7.27m2   6.64m2    0.63m2
3200 7.39m2   6.75m2     0.64m2
3250 7.51m2 6.86m2    0.65m2
3300 7.63m2   6.97m2    0.66m2

Alu 6 ja 7 ovat kuormatiloiltaan 3.25m
tolppamitoituksilla 0.65m2 Terminatoria
pienempiä. Kolmella 5.5m ranka-/tukkinipulla 
kuormakokoero on :
3x5.5mx0.65m2= 10.725 m3.


NIPPU LISÄÄ:


Kun vaihtaa 3.0 m tolppaiset Alu 70 pankot 3.25 tolppaisiin terminatoreihin kasvaa kuormatila 1.2 m2 = 3 täyttä 0.4m2 kourallista .

kun autossa 2 ja pv:ssä 3 kolmosta = 15 m puuta ja x 1.2 m2 on kuorman / kuormatilan kasvu kehyskuutioina on parhaimmillaan jopa 18 m3 , ja tonneina 400 kg irtokuutiopainoisella raakapuulla 7.200 kg!!!
-------------------------------------------------------------------

Visio 2025: - "Kadonneen kantavuuden metsästys"

05.10.2024Laajasti koneurakointi ja kuljetusalan asiaa sekä raportti Alihankinta 2024 -messuilta
04.10.2024Tutustu 2013 vuoden tietopakettiin tästä : - Kolmekymmentä ja yksi hyvää syytä hankkia TERMINATORIT ... - puu76
30.09.2024Terminator XXL 8 aero ja 8.8 CE pankkotarjous / 09.2024 :
30.09.2024HUOMIO! Nyt kannattaa markkinoida - lähde mukaan ilmoituksella syksyn Metsäalan Ammattilehteen
04.08.2024UUTISET;--------- ;UUTISET
07.10.2024 17.00Kuormakokoeroa kasvattaa myös nippujen sisäleveys !!!
07.10.2024 15.00Väite: Kuorman ylileveys on enempi kiinni lastauksesta, kuin pankoista:
07.10.2024 13.00Kuorma on kuormansidonnan tärkein osapuoli.
07.10.2024 12.00Kuormaside pankosta pankkoon vaatii kiinteäasennuksen tai ääreis stopparit ajoneuvorungolle.
07.10.2024 11.00Irtotolppaisten pankkomallien hyödyt valmistuksessa markkinoinnissa, haitat käyttäjillä.

Siirry arkistoon »