2013: - Olavi H.Koskinen : Ykköspyörä - / paripyöräakselien maantiekuormitukset.28.01.2025 16.00
- Mitä suurempi tämä luku on sitä parempihan on tilanne, ja täten otetaan huomioon myös autojen tarpeen väheneminen samaa kuljetussuoriteyksikköä kohti. Isommat kuvat Kuva-albumissa/ "Nippu lisää".
Kuvasta linkki.
Jos tarkastellaan yhdistelmää, jossa auto on 3-akselinen ja perävaunu 4-akselinen single-pyörin 60 tonnin kokonaismassalla sen ominaiskuormitus on 6.267 t/ekvivalenttiakseli. Tulosta heikentävät tietenkin single-pyörät sekä perävaunussa että vetoauton toisella taka-akselilla. Jos tuo vetoauto on 4-akselinen 34 tonnin auto ja perävaunu 4-akselinen single-pyörin myös 34 tonnia, on ominaiskuormitus 6.743 t/ekvivalenttiakseli. Jos perävaunussa onkin paripyörät, vastaava luku onkin jo 10.401 t/ekvivalenttiakseli. |
08.02.2025 | KATSO TÄSTÄ 7.2. LÄHETYS! Laajasti mielenkiintoista kuljetus, maarakennus ja metsäalan asiaa |
01.01.2025 | 2025 - Puukäärmeen vuosi . |
01.01.2025 | ??UUTISET--UUTISET?? |
10.02.2025 18.00 | Kolme "kovaa" yhdessä - ja samassa pankossa. |
10.02.2025 17.00 | Terminatoreitten pintakäsittely. |
10.02.2025 15.00 | Terminator - tekniikkaa : - RAUTAHAMMASTUS (Artikkelimme vuodelta 2018) . |
10.02.2025 13.00 | Terminatoreitten vastaus nippusidontaan. |
10.02.2025 11.00 | Koostesivu : "Terminator/ =TimberMaxx tekniikkaa" 1-16. |
10.02.2025 9.00 | Terminatoreitten ja TimberMaxxien painoetu ja niitten kevennysmenetelmät. |
10.02.2025 7.00 | Käsittelyssämme on nyt puutavarapankkojen rungot vaatimuksineen, sekä ominaisuuksineen. |
Siirry arkistoon » |