Tuoton optimointi pankkosuunnittelussa.

05.08.2024 9.00

Kuumasinkitys on korkeatasoinen ja pitkäikäinen pinnoite - ruostumattomuustakuu 20 vuotta!!!

Nykypäivän pankkosuunnittelussa on ollut viisasta ottaa käyttöön kaikki kuljetustalouteen-ja liikenneturvallisuuteen vaikuttavat pienimmätkin yksittäiset tekijät:

1. Pankon paino on tietenkin aina tärkeä, koska jokainen rakenteessa säästetty kilo voidaan   lastata kuormaksi. Nykyisten Suomen markkinoilla olevien pankkojen painoerot ovat minimaalisen pieniä - painoerot ovat autoalustoissa ,apurunkopaketeisssa, nostureissa sekä perävaunuissa.

2.Pankon lujuus määritellään liikenneministeriön asetuksessa. Uusi käytäntö asettaa kuitenkin lisävaateita lujuuden lisäämiseksi. Tolppakorkeuden kasvu lisää nopeasti taipumaa ja jopa puolittaa värähdysmurtuman keston.

3.Kuormatilakoko on nyt pankoista saatavan tuottavuuden ehdottomasti  tärkein osatekijä. Kokoerot ovat eri pankkomallien välillä suuria. Erot kuormatilan koossa ovat pääsääntöisesti 3-5%(teräs)-8-10%(alumiini) = tämä siis verrattuna vastaavan tonniluokan TimberMaxxeihin, sekä Terminatoreihin. 

4.Ilmanvastusvoimien pienentäminen ja virtauksien suuntaus tulee kuormatilasuunnittelussa pakolliseen käsittelyyn E:un  vaatimuksien mukaisesti jo lähivuosina (= nyt hankittavan yhdistelmän käyttöaikana) . - Yhdistelmän polttoainesäästö ja hiilipäästövähennys on oltava minimissään 5%.

5.Liukuestepintojen ja kuormasidonnan merkitys kasvaa kuormakorkeuden kasvaessa.Tolppien toimivat liukuestepinnat lisäävät turvallisuutta ja helpottavat kuormausta, = molempia ominaisuuksia aivan ratkaisevasti.

6.Ruostumattomuus ja pintakäsittely tuovat lisäkeveyttä ja lujuutta , sekä kasvattavat teräspankkojen turvallisen käyttöiän jopa 3-5 kertaiseksi.

Uudet materiaalit ja uusi nopeasti kehittynyt valmistustekniikka ovat tuoneet  uusia mahtavia mahdollisuuksia kuormatilojen ja päällirakenteitten kehittämiseksi entistä tuottavammiksi ja liikenneturvallisemmiksi  , sekä kaiken lisäksi myös muotoilultaan autojen ulkomuodon kanssa yhteensopiviksi.

14.09.2024KATSO TÄSTÄ 13.9. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
07.09.2024KATSO TÄSTÄ 6.9. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
04.09.2024HUOMIO! Nyt kannattaa markkinoida - lähde mukaan ilmoituksella syksyn Metsäalan Ammattilehteen
16.09.2024 18.00Säästöpuutyökalu auttaa valitsemaan sopivat säästöpuut hakkuualueelta
16.09.2024 17.00Yritysten tekemät investoinnit laskussa useimmilla toimialoilla vuoden 2024 toisella vuosineljänneksellä
16.09.2024 16.0053 hehtaaria suota ennallistetaan Alavudella - vaikutuksia vesistöön, ilmastoon ja luonnon monimuotoisuuteen
16.09.2024 15.00CarbonScape rakentaa Kotkan Sunilaan biografiitti-koelaitoksen
16.09.2024 11.12Tähän kerä Terminatorin valmisvaraston mitat ja pankkomäärät, sekä pinnoitetilanteen .
16.09.2024 10.00Nyt kannattaa "Terminoida"!!!
16.09.2024 9.00ö. - Tolppien päistäkin löytyy eritasoista turvallisuutta ja kuormatilaa.

Siirry arkistoon »