Suomen markkinoilla olevien pankkojen painoerot ovat minimaalisen pieniä.

29.01.2023 9:00

Kolme metallia pinnoite-, ja kestotestissä 2004.Kuormatilakoko ratkaisee kuormakoon.

Pankkojen painoeroja korostetaan pöytäkeskusteluissa ja niitten merkitystä puutavaranajon tuottavuuteen korostetaan suhteettoman paljon. Totuus painoeroista on nykyään se, että painoluokissaan eri pankkovalmistajien pankkojen painoerot ovat maksimissaan alle 10 kg/ pankko. Tämä merkitsee 12 pankon yhdistelmässä maksimissaan 120 -150 kg kantavuuseroa. Painoeroa  on "pahimmillaan" siis vain  yhden karjapuskurinsarjan verran.

Suurimmat erot pankkopainoissa löytyy yhdistelmän pankkomääristä.

alumiini_pankkovertailukuva

Pankkojen määrää voidaan vähentää ajokohtaisesti joko 10 kpl: - tai 6 kpl:n asetuksille samalla lisäämällä pankon lujuutta. Yleisin pankkoasetelma on 12 kappaletta n.150 kiloista pinotavarapankkoa. Nämä painavat yhteensä 1800 kg. Niissä yhdistelmissä, joissa kuljetettavana on vain tukkia ja rankaa on alettu siirtyä kuuden pankon järjestelmiin (2kpl auto+4kpl pv.).Kuusi tukkipankkoa painaa yhteensä vain 1200 kg. Painosäästöä saadaan määrän minimoinnista n. 600 kg.

Painosäästön lisäksi suurempiakin säästöjä.

Säästö hankintahinnassa  pankkomäärän puolituksella kuuteen on luokkaa 8000€. Tuottavuuslisää pankkomäärää vähentämällä saadaan painokevennyksestä 600 kg:n. Tuota kuormalisääkin enemmän euroja tulee ilmavastuspintojen pienentymisestä yli 6 m2:lla. Ilmavastuspintojen pienennys säästää polttoainekulutusta 3-5 litraa / 100 km ja samalla yhdistelmän itseensä keräämän 500- 3000 kiloisen likakuorman haitta pienenee kymmenillä prosenteilla. Yhdessä ilmanvastuspintojen pienenemisen kanssa kasvaa myös yhdistelmän kuormatilakoko. Kuormatilalisällä  on tänäpäivänä aivan omassa luokassaan oleva merkitys yhdistelmän  tuottolukuihin.

Ps.Vakiokysymyksen "Paljonko se pankko painaa"- tilalle toivoisi hiljalleen saada kuulevansa kysyttävän " Paljonko enemmän se pankko tuottaa". - Kokonaisuus ratkaisee ja tietenkin lisäksi vertailujen oikeat suuruusluokat.xxhj

01.04.2023KATSO TÄSTÄ 31.3. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset - mukana kooste Villi Länsi konepäiviltä
01.04.2023TÄSSÄ ON AJANTASAINEN, liki 300 Terminatorin valmisvaraston mitat ja pankkomäärät, sekä toimitusten pinnoitevaihtoehdot.- Tilaa omasi, ennen vähintään 200.euron/kpl? = 10% hinnankorotuksia!!!
02.04.2023 0:07Terminatoreitten pintakäsittely.
01.04.2023 18:00Terminatoreitten liukuesteet ja rautahammastus.
01.04.2023 17:00Olemme kehittäneet maailman parhaimman pankkomalliston, - ja olemme ylpeitä siitä.
01.04.2023 15:00Terminatoreitten ja TimberMaxxien painoetu ja niitten kevennysmenetelmät.
01.04.2023 13:00Nippusidonnan pitovoimien varmistus.
01.04.2023 11:00Pankkojen -, ja sen myötä myös nippujen paikallaanpysyvyys on yksi tärkeimmisä sidonnan perustoista.
01.04.2023 7:00Geolämpöä kiinteistöihin - Caverion ja St1 Lähienergia yhdistävät nyt osaamisensa suurkiinteistöjen maalämpöprojekteissa
01.04.2023 3:00Retro Trucks Lahes lauantaina 6.5.2023

Siirry arkistoon »