Puutavarapankon kaikki osat on huomioitava aerodynamiikan parannusprosesseissa.

Share |
05.03.2017 10:05

Puutavarapankon aerodynaaminen kehitystyö aloitettiin Alukarikka Aero pankolla jo vuonna 1985. Tuossa aikansa edistyneimmässä puutavarapankossa oli aeromuotoilu tuotu pankon tolppien lisäksi myös pankkorunkoon. Pankkorungon osuus vastusvoimista on kolmasosa, tolppien kaksi kolmasosaa.



Pankkorunko on tärkeä, ja vaikea osa pankon aeromuotoilua. Sitä rajoittaa tolpista ja kuormasta tulevat rasittavat voimat, jotka asettavat rungolle omat vaatimuksensa. Lisäksi purkukoneen minimi 12 sentin purkuväli, ja asetuksen mukaiset terävät hammastamattomat liukuestepinnat muuttavat aeromuotoilua vaikeampaan suuntaan.



Nykyisissä puutavarapankkojen tuotantomalleissa pankkorunkojen aerodynaaminen kehitys on kulkenut valtaosalla pankkovalmistajista jo pitkään aivan väärään suuntaan. Tämä poikkeuksellisen huono aeromuotoilu on nyt lähes kaikissa alumiinipankkojen sekä teräspankkojen pankkorungoissa.

28.06.2017 8:30Vielä ehtii, ja jopa KESÄKUULLE : - Nyt päivitetään yhdistelmät kesäkuntoon.
24.06.2017 14:19Terminator XXL ja XLR mallistot sekä kuormansidonta.
24.06.2017 10:29Kuormasidos, esikiristysvoima ja kitkapinnat muododtavat yhdessä asetuksen 940/1982 vaatimat kuormansidontavoimat.
23.06.2017 18:39Härpäkkeiden kesä - aja turvallisesti kevyillä sähköajoneuvoilla
20.06.2017 17:0010% lisätilaa stabiliteettia heikentämättä.
20.06.2017 11:15Erittäin kannattava sijoitus : - NYT vetoauton 4 kpl:n pankkosarja nyt välirahalla 2.400 euroa alv.0.
19.06.2017 7:51Lisätila 14 tonnille stabiliteettia menettämättä.
18.06.2017 18:30Kuormatilan hyötymittojen maksimointi stabiliteettia heikentämättä.
18.06.2017 11:44Kokonaispainokorotusten lisätonnit vaativat myös lisätilaa.
18.06.2017 10:52Painokorotukset heikensivät puutavarayhdistelmien ajo-ominaisuuksia kaikissa kokonaispainoluokissa.

Siirry arkistoon »