Puutavarapankon kaikki osat on huomioitava aerodynamiikan parannusprosesseissa.

Share |
05.03.2017 10:05

Puutavarapankon aerodynaaminen kehitystyö aloitettiin Alukarikka Aero pankolla jo vuonna 1985. Tuossa aikansa edistyneimmässä puutavarapankossa oli aeromuotoilu tuotu pankon tolppien lisäksi myös pankkorunkoon. Pankkorungon osuus vastusvoimista on kolmasosa, tolppien kaksi kolmasosaa.



Pankkorunko on tärkeä, ja vaikea osa pankon aeromuotoilua. Sitä rajoittaa tolpista ja kuormasta tulevat rasittavat voimat, jotka asettavat rungolle omat vaatimuksensa. Lisäksi purkukoneen minimi 12 sentin purkuväli, ja asetuksen mukaiset terävät hammastamattomat liukuestepinnat muuttavat aeromuotoilua vaikeampaan suuntaan.



Nykyisissä puutavarapankkojen tuotantomalleissa pankkorunkojen aerodynaaminen kehitys on kulkenut valtaosalla pankkovalmistajista jo pitkään aivan väärään suuntaan. Tämä poikkeuksellisen huono aeromuotoilu on nyt lähes kaikissa alumiinipankkojen sekä teräspankkojen pankkorungoissa.

23.06.2018EU:n uusiin tutkimus- ja innovaatiohankkeisiin jaossa 80 miljardia euroa
20.06.2018Horisontti 2020 -ohjelmasta rahoitusta ja verkostoja pk-yritysten kansainvälistymiseen
17.06.2018 10:56Pankkoteippien irtoaminen on ikuisuusongelma.
16.06.2018 10:30SisuForest oli "tilapankkojen" edelläkävijämallisto jo 1993 .
13.06.2018 20:21Exte S6 ja Alucar Alu 70 pankkoja edulllisesti.
12.06.2018Lisäerät Terminatoreita kesä-heinäkuulle.
09.06.2018 9:53TimberRoad 2020 kehittää ja testaa puutavarayhdistelmiä
08.06.2018Satatonnisten luokan huippu-uutuus ???
07.06.2018 17:01Vuoden 2018 XX-Magazine nro 1 on nyt luettavissa nettiversiona !!!
04.06.2018 8:06Kesän 2018 XX-Magazine on nyt valmisteilla - jakelussa kesäkuun alussa.

Siirry arkistoon »