Puutavarapankon kaikki osat on huomioitava aerodynamiikan parannusprosesseissa.

Share |
05.03.2017 10:05

Puutavarapankon aerodynaaminen kehitystyö aloitettiin Alukarikka Aero pankolla jo vuonna 1985. Tuossa aikansa edistyneimmässä puutavarapankossa oli aeromuotoilu tuotu pankon tolppien lisäksi myös pankkorunkoon. Pankkorungon osuus vastusvoimista on kolmasosa, tolppien kaksi kolmasosaa.



Pankkorunko on tärkeä, ja vaikea osa pankon aeromuotoilua. Sitä rajoittaa tolpista ja kuormasta tulevat rasittavat voimat, jotka asettavat rungolle omat vaatimuksensa. Lisäksi purkukoneen minimi 12 sentin purkuväli, ja asetuksen mukaiset terävät hammastamattomat liukuestepinnat muuttavat aeromuotoilua vaikeampaan suuntaan.



Nykyisissä puutavarapankkojen tuotantomalleissa pankkorunkojen aerodynaaminen kehitys on kulkenut valtaosalla pankkovalmistajista jo pitkään aivan väärään suuntaan. Tämä poikkeuksellisen huono aeromuotoilu on nyt lähes kaikissa alumiinipankkojen sekä teräspankkojen pankkorungoissa.

16.04.2018 14:34"Triplavaimennin" on nyt tuotannossa.
15.04.2018 13:30Kolmiakselinen raakapuun siirtoauto.
14.04.2018 18:50SADAN PANKON TARJOUKSESSA tänään 14.4.2018 myymme 24 kpl XXL 8 aero pankkoa 3.20x2.55 mitoituksella.
14.04.2018 9:17Siirtoautojen osuus raakapuun maantiekuljetuksissa on nyt kovassa kasvussa.
11.04.2018 6:48Supersunnuntai toi ennätysmäärän tilauskantaa "Sadan Pankon Savotan" pankkotarjouseräämme.
08.04.2018 22:00Tästä päivästä muodostui todellinen pankkomyyntimme SUPERSUNNUNTAI !!!
08.04.2018 9:00Nyt tänään aloitetun "Sadan Pankon Savotan" erä 1 on 32 kpl 320 tolppaisia XXL 8 aeroja. - Tilauksia otamme vastaan tänään , ja toimitukset ensiviikosta alkaen.
07.04.2018 9:16Kevään 2018 SADAN PANKON SAVOTTA starttaa huomenna !!!
29.03.2018 22:00... ja me tulemme taas... - KUORMATILAA 2018 kierros starttaa huomenna ja alkaa MATKALLA POHJOISEEN:
27.03.2018 20:52Alumiinipankot ja varaosat Pyykkösen Antilta Hyrynsalmelta.

Siirry arkistoon »