Puutavarapankon kaikki osat on huomioitava aerodynamiikan parannusprosesseissa.

Share |
05.03.2017 10:05

Puutavarapankon aerodynaaminen kehitystyö aloitettiin Alukarikka Aero pankolla jo vuonna 1985. Tuossa aikansa edistyneimmässä puutavarapankossa oli aeromuotoilu tuotu pankon tolppien lisäksi myös pankkorunkoon. Pankkorungon osuus vastusvoimista on kolmasosa, tolppien kaksi kolmasosaa.



Pankkorunko on tärkeä, ja vaikea osa pankon aeromuotoilua. Sitä rajoittaa tolpista ja kuormasta tulevat rasittavat voimat, jotka asettavat rungolle omat vaatimuksensa. Lisäksi purkukoneen minimi 12 sentin purkuväli, ja asetuksen mukaiset terävät hammastamattomat liukuestepinnat muuttavat aeromuotoilua vaikeampaan suuntaan.



Nykyisissä puutavarapankkojen tuotantomalleissa pankkorunkojen aerodynaaminen kehitys on kulkenut valtaosalla pankkovalmistajista jo pitkään aivan väärään suuntaan. Tämä poikkeuksellisen huono aeromuotoilu on nyt lähes kaikissa alumiinipankkojen sekä teräspankkojen pankkorungoissa.

19.08.2017 4:32Puutavaranipun ylimmät puut nojattava vähintään kahdeen tolppaan.
16.08.2017 23:31Suomessa on nyt tilapäiset 5000 - 6000 pankon vuotuiset pankkomarkkinat.
16.08.2017 22:24XX-Magazinen PowerTruckShov Extra nyt netissä.
13.08.2017 7:47Elokuu on jatkunut Suomenennätystahdissa - Poweri vahvisti tilannetta.
05.08.2017Terminatorrmallisto on palaamassa kolmenvuodentakaiseen markkinaosuuteensa.
01.08.2017 20:00....... ja Me tulemme taas ! ! ! - Terminatorimiesten KUORMATILAA- 2017 kierros jatkuu . Torstaina ja perjantaina UPM Kymi Kuusankoski . Tervetuloa vaunullemme ! ! !
01.08.2017 0:07SUPERHEINÄKUU täytti toimitusmäärät ja yllätti tilauskannallaan.
31.07.2017 0:01Vielä tänään : - SUPERHEINÄKUUN tarjoukset voimassa vielä 31.7.2017 24:00 saakka !!!
27.07.2017 23:34XX-Express toimii tehokkaasti 24h/7vrk.
26.07.2017 23:50Kuormansidonta puhuttaa ja sen ohjeistusta ollaan laatimassa. Ryhmän ajatukset alkavat näkyä lehdistössä syksyn 2017 aikana.

Siirry arkistoon »