Matalat ja tilavat perävaunut viedään myyjien käsistä

06.08.2022 15.00

Perävaunuja. Puutavaraperävaunujen muutosprosessi alkaa olla nyt kuumimmillaan. Alkutaipaleen viisiakselisuuson saanut nyt rinnalleen myös tarkoin harkitut ja lasketut tuotto-ominaisuudet. - Matalat ja tilavat perävaunut ovat parasta kauppatavaraa. 

Omapaino ja kuormatila koko määräävinä tekijöinä.

Puutavaraperävaunujen tuottavuusominaisuudet ovat kasvattaneet merkitystään sekä neli-että viisiakselisten putavarperävaunujen hankinnoissa ja lisäakseloinneissa. Matlien ja kevyitten perävaunujen tarjontaan on nyt tulleet myös ruotsalaiset ja puolalaiset vaunutyypit jotka kavattavat markkinaosuuttaan nopeimmin.

Omapainoissa tuhansien kilojen eroja.

Perävaunun omapainoon on nyt alettu kiinnittää paljon entistä enemmän huomioita. Perävaunujen painot pyritään nyt saamaan viisiakselisina alle 7.500 kilon luokkaan ja neliakselisten uusien perävaunujen painoksi hyväksytään maksimissaan 6.500 kiloa.
Kevyimmät neliakseliset painavat 5.500 kiloa ja vastaavasti viisiakselisin 6.500 kiloa.
Hyvin yleisesti viisiakseliset perävaunut painavat vielä yli 8.000 kg ja yli 9.000 kiloisiakin on katsastettu.

Kuormatilaerot ratkaisevan suuria.

terminator xxl 10 + v�lipkkkankko + emopalkki punainenKuormatilan merkitys ja sen kasvanut tarve on ymmäretty nyt laajalti. Perävaunujen runkokorkeuksien madaltaminen on tullut tarpeelliseksi ja 19.5 tuuman vannekoko alkaa jo olla yleistä. Perävaunun runkokorkeudessa haetaan alle 115 sentin korkuisia vaunumalleja , joita löytyykin kaikkien perävaunuvalmistajien valikoimista. Parhaimmillaan 20 sentin rungon madallus tuo perävaunun osuudelle kahdeksan kuution lisätilan ja oikealla pankkovalinnalla kuormatilapotti kasvaa yksin perävaunun osalta yli 15 tilavuuskuutioon. 

"Nippu lisää".

Maksimitilavuuksinen perävaunu lastattuna kahdella 5.5 m raakapuunipulla ottaa kuormaa yli 85 m3. Oikeaoppisesti mitoitetun perävaunun kuormatila onkin  lähes samaa suuruusluokkaa nykyään vielä yleisesti käytössä olevien , ja uusienkin kantavuusluokkien  yhdistelmien kuormatilojen kanssa. XXhj.6.8.2022

26.03.2024Terminatoreitten nopeat ja rahtivapaat perilletoimitukset 2024.
23.03.2024KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
20.03.2024 10.00Onko puutavarayhdistelmien kulurakenteissa edelleenkin hyödynnettäviä Europotteja, - ja onko niitä kaikille osapuolille???.
15.03.2024KATSO 15.3. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
20.02.2024LUE TÄSTÄ! Talven jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
29.03.2024 9.00Pankkorunkokorkeus on sekin oma ongelmansa.
29.03.2024 7.00KH-Koneet Group vahvistaa jälleenmyyjäverkostoaan Ruotsin markkinoilla
29.03.2024 3.00Pankkokiinnikkeitten korkeuksissa on niissäkin suuria eroja.
29.03.2024 0.07Steelwrist esittelee kolmannen sukupolven kauhanpyörittäjät ja tuo markkinoille kokonaan uudet pyörivät liittimet sekä laajan valikoiman uusia työlaitteita
28.03.2024 18.00Puutavara-autojen apurunkoprofiileissa suuria eroja.

Siirry arkistoon »