Suuria kuormakokoeroja myös autoissa.cc.

01.07.2024 13.00

Pienimmät vetoautojen kuormatilat vain 33 m3.



Pienimmät auton kuormakoot ovat 2.9 m korkeissa irtotolpilla ja 2.55 levyisissä alumiinipankkoisissa vetoautoissa . Kuormakoko 5.5m nipulla on 33 kehyskuutiota. Tuo sama auto kahdelle kolmoselle lastattuna ottaa kuormatilaansa vieläkin vain 36 m3. Kuorman päällelastattavan nosturin kuljetusloveus syö kuormatilasta vielä 3 m3- 5 m3.

Tolppakorkeuden muutos jokaiselta 5 sentiltä vastaa noin 0.8 m3 kuormakokomuutosta.

Suurin tila 46 m3 

Vetoauton rakentaminen 3.3 m korkeille Terminatoreille kasvattaa vetoauton kuormakoon 42 kehyskuutioon 5.5 m kuitunipulle ja vastaavasti 46 kuutioon kahdella kolmosella. Yli 15 m3 kuormatilalisän rakentaminen vetoautoon on täysin mahdollista . Rakentaminen edellyttää kuitenkin oikeita valintoja alustan, päällyrakenteitten, pankkojen ja nosturimallin valinnassa.

Kuormatilan maksimointi on ratkaisevassa asemassa aina neliakselisen veturin täysimääräisessä hyödyntämisessä.


Neliakselisen 35 tonnin kokonaispaino tuo autolle  25 tonnin kuormakantavuudet, jotka vaatisivat kuormatilaa 60 kehyskuutiota nelisataakiloiselle kuidulle, - nosturillisenakin 54 m3.
Taloudellisen tuloksen parantamiseksi nelikon ja koko yhdistelmän kuormatilan ja kuormakoon maksimointi on järkevintä tehdä jo hankintavaiheessa.

Annan mielelläni lisätietoja
tuottavista
varustevaihtoehdoista:


Heikki Jokela 050 4129 024
heikki.jokela@ammattilehti.fi

13.07.2024KATSO TÄSTÄ 12.7. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset sekä purku- ja kierrätysalan asiaa
28.06.2024 13.00LUE TÄSTÄ! Kesän jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
14.07.2024 3.00Metso toimittaa jauhinmyllyjä kriittisten mineraalien projektiin Yhdysvalloissa
14.07.2024 0.07Terminatoreitten ja TimberMaxxien kehityskaari alkoi keväällä 1976, 48 vuotta , ja 37 pankkomallia sitten.
13.07.2024 18.00Ford Capri palaa sähköistyneenä markkinoille 30 vuoden tauon jälkeen
13.07.2024 17.00Me kehitämme itseämme, ja tuotteitamme 100%:sesti muovittomaksi kannolta tehdasprosesseihin.
13.07.2024 15.00Olemme tietoisia siitä, että muovituotteet lähtevät raakapuun korjuu-, ja kuljetusketjusta kymmenessä vuodessa.
13.07.2024 13.00Lujat, ja ultralujat teräkset kuumasinkittynä ovat ehdotomia perusmateriaaleja puutavara-autovarusteissa.
13.07.2024 12.00Riikosen pojat kopioivat luvatta ketjupuikkarimme, mutta myös kehittivät sitä.
13.07.2024 11.00Kuumasinkityksellä on 20 vuoden pinnoitetakuu

Siirry arkistoon »