Kuormansidonta on nyt menossa erityiskäsittelyyn .

Share |
20.05.2017 10:00

Kuormansidonta-asetukset ovat meillä vuodelta 1982. Asetus on tehty siten, että nippujen painot määrittelevt sidontalaitteitten perustat ja siltäosin ollaan varman päällä. Nippukorkeuksien kasvu tuosta ajasta , sekä liikkuvat (liukupankot) ja määritelmä siteitten kiinnityspaikasta runkoon/ (kiinteään) kuormakoriin vaatii täsmennystä. 



Tämän hetken tilannetta heikentää lähes täydellinen viranomaisvalvonnan sekä ohjeistusten puute ja varustelijoitten tietämättömyys/vastuuttomuus.



Lait ja asetukset kuormansidonnasta määrittelee Euroopan Unioni, joten valvonojen laiminlyöntien aiheuttamaa nykytilannetta ei kannata, eikä saa päästää ylilyöntien tasolle Suomessa.

14.10.2017 10:25Terminaalit tärkeä osa puulogistiikkaa
12.10.2017 16:17Mikä on seitenkuutosen raakapuunkuljetusyhdistelmän maksimitilavuus ???
29.09.2017Ota ja hyödynnä SYKSY - 2017 vaihtokamppanjamme !!!
17.09.2017 14:44Uutuuspankkomme XXL aero yllätti meidät nopealla suosion kasvullaan.
10.09.2017 13:14Siirtoautojen 64-,68- ja 76 tonniset "vakioyhdistelmät" - saavutetut kantavuusluokat ovat parhaissa tapauksissa 48 -, 54- ja 58 tonnia.
05.09.2017 8:32Tolppamitan maksimointi ja "Terminointi" kasvattavat yhdistelmän tuottavuutta ja parantavat turvallisuutta.
03.09.2017 11:05Uutta ilmettä ja lisätuottoa.
02.09.2017 10:00Uutisvuoksi: - Imatralainen kuljetusyritys Szepaniak harppasi töihin Äänekosken biotuotetehtaalle -  se merkitsi kahdeksan uuden työntekijän palkkaamista ja yli miljoonan euron investointeja
01.09.2017 8:32Puutavaranipun ylimmät puut nojattava vähintään kahteen tolppaan.
29.08.2017 12:36Teräspankkomallistot valtaavat markkinaosuuksia alumiinipankoilta kasvavassa määrin. Terminatormallisto on nyt selvä Suomen markkinajohtaja .

Siirry arkistoon »