Kuormansidonta on nyt menossa erityiskäsittelyyn .

Share |
20.05.2017 10:00

Kuormansidonta-asetukset ovat meillä vuodelta 1982. Asetus on tehty siten, että nippujen painot määrittelevt sidontalaitteitten perustat ja siltäosin ollaan varman päällä. Nippukorkeuksien kasvu tuosta ajasta , sekä liikkuvat (liukupankot) ja määritelmä siteitten kiinnityspaikasta runkoon/ (kiinteään) kuormakoriin vaatii täsmennystä. 



Tämän hetken tilannetta heikentää lähes täydellinen viranomaisvalvonnan sekä ohjeistusten puute ja varustelijoitten tietämättömyys/vastuuttomuus.



Lait ja asetukset kuormansidonnasta määrittelee Euroopan Unioni, joten valvonojen laiminlyöntien aiheuttamaa nykytilannetta ei kannata, eikä saa päästää ylilyöntien tasolle Suomessa.

24.06.2017 14:19Terminator XXL ja XLR mallistot sekä kuormansidonta.
24.06.2017 10:29Kuormasidos, esikiristysvoima ja kitkapinnat muododtavat yhdessä asetuksen 940/1982 vaatimat kuormansidontavoimat.
23.06.2017 18:39Härpäkkeiden kesä - aja turvallisesti kevyillä sähköajoneuvoilla
21.06.2017 11:30Vielä KESÄKUULLE : - Nyt päivitetään yhdistelmät kesäkuntoon.
20.06.2017 17:0010% lisätilaa stabiliteettia heikentämättä.
20.06.2017 11:15Erittäin kannattava sijoitus : - NYT vetoauton 4 kpl:n pankkosarja nyt välirahalla 2.400 euroa alv.0.
19.06.2017 7:51Lisätila 14 tonnille stabiliteettia menettämättä.
18.06.2017 18:30Kuormatilan hyötymittojen maksimointi stabiliteettia heikentämättä.
18.06.2017 11:44Kokonaispainokorotusten lisätonnit vaativat myös lisätilaa.
18.06.2017 10:52Painokorotukset heikensivät puutavarayhdistelmien ajo-ominaisuuksia kaikissa kokonaispainoluokissa.

Siirry arkistoon »