Kuormansidonta on nyt menossa erityiskäsittelyyn .

Share |
20.05.2017 10:00

Kuormansidonta-asetukset ovat meillä vuodelta 1982. Asetus on tehty siten, että nippujen painot määrittelevt sidontalaitteitten perustat ja siltäosin ollaan varman päällä. Nippukorkeuksien kasvu tuosta ajasta , sekä liikkuvat (liukupankot) ja määritelmä siteitten kiinnityspaikasta runkoon/ (kiinteään) kuormakoriin vaatii täsmennystä. 



Tämän hetken tilannetta heikentää lähes täydellinen viranomaisvalvonnan sekä ohjeistusten puute ja varustelijoitten tietämättömyys/vastuuttomuus.



Lait ja asetukset kuormansidonnasta määrittelee Euroopan Unioni, joten valvonojen laiminlyöntien aiheuttamaa nykytilannetta ei kannata, eikä saa päästää ylilyöntien tasolle Suomessa.

26.08.2018 10:37TimberRoad 2020 yhdistelmäparin "syöttöauto".
26.08.2018 8:10TimberRoad 2020 yhdistelmäparin kehityskohteet tuottavuudessa ja ympäristöystävällisyydessä sekä käyttöturvallisuudessa.
16.08.2018 1:23Alumiinipankkojen kokoero selkiytymässä,. - MYÖS teräspankoissa selviä kokoeroja verrattuna Terminatormallistoon.
01.08.2018Puutavarayhdistelmän kuormatilan merkitys on selkeytymässä - nyt 10 vuoden verisen ja kovan markkinointitaiston jälkeen.
25.07.2018 9:45SuperElokuu 2018 - 200 pankon toimituserä.
23.07.2018 8:44Terminator pankkomallisto on saanut "kunnian" kasvaa jäljitellyimmäksin pankkotyypiksi Suomessa .
20.07.2018 9:04TimberRoad 2020 : Puutavarayhdistelmän loiskuorma kasvaa ajon aikana jopa 5000 kiloon. puu76
17.07.2018Aerodynamiikan parannus tuo päästövähennysten ja polttoainesäästöjen lisäksi myös paljon muuta, mutta mitä ??? / TimberRoad 2020
12.07.2018 8:30Aerodynamiikkaominaisuuksien parantaminen on myös liikenneturvallisuutta. / - TimberRoad 2020
06.07.2018 16:1630% päästövähennykset tuntuvat hurjilta luvuilta / - TR 2020

Siirry arkistoon »