Kuormakoon kasvattaminen ylöspäin heikentää liikenneturvallisuutta.

Share |
17.06.2017 8:42

Kuormakoko kasvaa yhdistelmäkoon kasvun myötä , -ja se kasvaa aina ylöspäin. Kokonaispainomuutos korotti yhdistelmien kokonaispainoluokat 60 tonnista 64 tonniin ja akseleita lisäämällä 68 ja 76 tonniin. Samassa yhteydessä sallittua maksimi kuormakorkeutta kasvatettiin 20 sentillä ; - 4.20 metristä 4.40 metriin.

Lisätonnit lastataan aina entisen kuormakoon päälle.

Niissä ajoneuvoissa, joissa rakenteitten perusmitoituksiin ja sisätilavuuksiin ei puututa , saatu lisäkuorma on lastattava aina entisen kuormakorkeuden päälle. Kuormakorkeuden kasvattaminen ylöspäin heikentää samalla merkittävässsä määrin yhdistelmän stabiliteettia ja ajo-ominaisuuksia. -Lisäksi rakenteitten ja kuorman korkeuslisä vaatii erityistä tarkkaavaisuutta matalissa silta-alituksissa ja kuormakorkeuden seurannassa.



16.10.2018Pankkohinnasto 2015
12.10.2018 20:00Pankkohinnasto 2018.
02.10.2018 16:20Vuonna 1976 kehitimme alumiinipankot ja pankkoteippauksen.
30.09.2018 17:35Keveys myi yllättävän hyvin jo vuodesta 1976 ja samat varusteet myyvät hyvin vieläkin ??? / TR 2020 /1.
29.09.2018 12:10TimberRoad 2020 - Puutavarayhdistelmän kehittämiseni kuudes vuosikymmen.
23.09.2018 17:58Tilaa nyt: myynnissä 100 kpl:n terjouserä markkinoitten kevyimpiä teräksenlujia "tilapankkoja".
26.08.2018 10:37TimberRoad 2020 yhdistelmäparin "syöttöauto".
26.08.2018 8:10TimberRoad 2020 yhdistelmäparin kehityskohteet tuottavuudessa ja ympäristöystävällisyydessä sekä käyttöturvallisuudessa.
16.08.2018 1:23Alumiinipankkojen kokoero selkiytymässä,. - MYÖS teräspankoissa selviä kokoeroja verrattuna Terminatormallistoon.
01.08.2018Puutavarayhdistelmän kuormatilan merkitys on selkeytymässä - nyt 10 vuoden verisen ja kovan markkinointitaiston jälkeen.

Siirry arkistoon »