Kuormakoon kasvattaminen ylöspäin heikentää liikenneturvallisuutta.

Share |
17.06.2017 8:42

Kuormakoko kasvaa yhdistelmäkoon kasvun myötä , -ja se kasvaa aina ylöspäin. Kokonaispainomuutos korotti yhdistelmien kokonaispainoluokat 60 tonnista 64 tonniin ja akseleita lisäämällä 68 ja 76 tonniin. Samassa yhteydessä sallittua maksimi kuormakorkeutta kasvatettiin 20 sentillä ; - 4.20 metristä 4.40 metriin.

Lisätonnit lastataan aina entisen kuormakoon päälle.

Niissä ajoneuvoissa, joissa rakenteitten perusmitoituksiin ja sisätilavuuksiin ei puututa , saatu lisäkuorma on lastattava aina entisen kuormakorkeuden päälle. Kuormakorkeuden kasvattaminen ylöspäin heikentää samalla merkittävässsä määrin yhdistelmän stabiliteettia ja ajo-ominaisuuksia. -Lisäksi rakenteitten ja kuorman korkeuslisä vaatii erityistä tarkkaavaisuutta matalissa silta-alituksissa ja kuormakorkeuden seurannassa.



14.10.2017 10:25Terminaalit tärkeä osa puulogistiikkaa
12.10.2017 16:17Mikä on seitenkuutosen raakapuunkuljetusyhdistelmän maksimitilavuus ???
29.09.2017Ota ja hyödynnä SYKSY - 2017 vaihtokamppanjamme !!!
17.09.2017 14:44Uutuuspankkomme XXL aero yllätti meidät nopealla suosion kasvullaan.
10.09.2017 13:14Siirtoautojen 64-,68- ja 76 tonniset "vakioyhdistelmät" - saavutetut kantavuusluokat ovat parhaissa tapauksissa 48 -, 54- ja 58 tonnia.
05.09.2017 8:32Tolppamitan maksimointi ja "Terminointi" kasvattavat yhdistelmän tuottavuutta ja parantavat turvallisuutta.
03.09.2017 11:05Uutta ilmettä ja lisätuottoa.
02.09.2017 10:00Uutisvuoksi: - Imatralainen kuljetusyritys Szepaniak harppasi töihin Äänekosken biotuotetehtaalle -  se merkitsi kahdeksan uuden työntekijän palkkaamista ja yli miljoonan euron investointeja
01.09.2017 8:32Puutavaranipun ylimmät puut nojattava vähintään kahteen tolppaan.
29.08.2017 12:36Teräspankkomallistot valtaavat markkinaosuuksia alumiinipankoilta kasvavassa määrin. Terminatormallisto on nyt selvä Suomen markkinajohtaja .

Siirry arkistoon »