Kuormakoon kasvattaminen ylöspäin heikentää liikenneturvallisuutta.

Share |
17.06.2017 8:42

Kuormakoko kasvaa yhdistelmäkoon kasvun myötä , -ja se kasvaa aina ylöspäin. Kokonaispainomuutos korotti yhdistelmien kokonaispainoluokat 60 tonnista 64 tonniin ja akseleita lisäämällä 68 ja 76 tonniin. Samassa yhteydessä sallittua maksimi kuormakorkeutta kasvatettiin 20 sentillä ; - 4.20 metristä 4.40 metriin.

Lisätonnit lastataan aina entisen kuormakoon päälle.

Niissä ajoneuvoissa, joissa rakenteitten perusmitoituksiin ja sisätilavuuksiin ei puututa , saatu lisäkuorma on lastattava aina entisen kuormakorkeuden päälle. Kuormakorkeuden kasvattaminen ylöspäin heikentää samalla merkittävässsä määrin yhdistelmän stabiliteettia ja ajo-ominaisuuksia. -Lisäksi rakenteitten ja kuorman korkeuslisä vaatii erityistä tarkkaavaisuutta matalissa silta-alituksissa ja kuormakorkeuden seurannassa.



05.12.2017 11:11Metsäautotiet tarvitsevat kunnossapitoa
03.12.2017 11:11Kuormatilapäivitys ja perävaunun lisäakselointi ovat yhdessä järkevä paketti.
02.12.2017 18:00Seitsemän tonnia lisälastia ja täysin uusi ilme , jopa alle 30.000 euron investoinnilla .
02.12.2017 13:00Alkuvuosi 2018 tulee olemaan 64/60 tonnisten lisätelitysten aikaa.
28.11.2017XXL CE pankkojen keskikiinnike on uusittu.
25.11.2017 9:42Terminatoreitten jäljittelijöitä ennätysmäärä - laatuerot suuria.
20.11.2017 13:14Siirtoautojen 64-,68- ja 76 tonniset "vakioyhdistelmät" - saavutetut kantavuusluokat ovat parhaissa tapauksissa 48 -, 54- ja 58 tonnia.
18.11.2017 20:54Terminatorimiesten JOKERIKORTTI on nyt tässä: - 100 kpl XXL aero 6 pankkoa joulu- tammikuun toimituksiin ja käsittämättömän edullisesti !!!
15.11.2017 16:25Terminatorista tuli maailmanlaajuinen käsite uuden tekniikan tuottavasta ja turvallisesta kuormatilasta .
09.11.2017 22:00NYT yllätämme Teidät Terminatorimiesten JOKERIKORTILLA !!!

Siirry arkistoon »