Kuormakoon kasvattaminen ylöspäin heikentää liikenneturvallisuutta.

17.06.2017 8.42

Kuormakoko kasvaa yhdistelmäkoon kasvun myötä , -ja se kasvaa aina ylöspäin. Kokonaispainomuutos korotti yhdistelmien kokonaispainoluokat 60 tonnista 64 tonniin ja akseleita lisäämällä 68 ja 76 tonniin. Samassa yhteydessä sallittua maksimi kuormakorkeutta kasvatettiin 20 sentillä ; - 4.20 metristä 4.40 metriin.

Lisätonnit lastataan aina entisen kuormakoon päälle.

Niissä ajoneuvoissa, joissa rakenteitten perusmitoituksiin ja sisätilavuuksiin ei puututa , saatu lisäkuorma on lastattava aina entisen kuormakorkeuden päälle. Kuormakorkeuden kasvattaminen ylöspäin heikentää samalla merkittävässsä määrin yhdistelmän stabiliteettia ja ajo-ominaisuuksia. -Lisäksi rakenteitten ja kuorman korkeuslisä vaatii erityistä tarkkaavaisuutta matalissa silta-alituksissa ja kuormakorkeuden seurannassa.



13.04.2024KATSO TÄSTÄ MANSEN MÖRINÄT LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
18.04.2024 15.00Terminatorit toimitetaan ilman muoviteippejä.
18.04.2024 13.00Puutavaryhdistelmien massat ovat kasvaneet ja nippusidonta uudistuu - pankkojen kuormatila ja liikenneturvallisuus ovat nyt pankkohankinnoissa ratkaisevassa asemassa.
18.04.2024 11.00Rautapankko ruostuu, mutta Terminator ja TimberMaxx on ruostumaton.
18.04.2024 9.00Kanada on metsäteollisuusmaa, ja sitä on myöskin Suomi.
18.04.2024 7.00MAN laajentaa eTruck-valikoimaa kolmesta yli miljoonaan vaihtoehtoon
18.04.2024 3.00Työkoneiden vuokramarkkinan odotetaan supistuvan tänä vuonna - Kasvun povataan alkavan ensi vuonna
18.04.2024 0.07Markku Kallio vuonna 1985: - "Heikki, mieti ihan itse, ja aivan omalla päällä, missä puunajossa teippejä tarvitaa? "
17.04.2024 17.00Kuormakoko, ja kuorman sidonta ovat alumiinipankkojen sudenkuopat.

Siirry arkistoon »