Kuormakoon kasvattaminen ylöspäin heikentää liikenneturvallisuutta.

Share |
17.06.2017 8:42

Kuormakoko kasvaa yhdistelmäkoon kasvun myötä , -ja se kasvaa aina ylöspäin. Kokonaispainomuutos korotti yhdistelmien kokonaispainoluokat 60 tonnista 64 tonniin ja akseleita lisäämällä 68 ja 76 tonniin. Samassa yhteydessä sallittua maksimi kuormakorkeutta kasvatettiin 20 sentillä ; - 4.20 metristä 4.40 metriin.

Lisätonnit lastataan aina entisen kuormakoon päälle.

Niissä ajoneuvoissa, joissa rakenteitten perusmitoituksiin ja sisätilavuuksiin ei puututa , saatu lisäkuorma on lastattava aina entisen kuormakorkeuden päälle. Kuormakorkeuden kasvattaminen ylöspäin heikentää samalla merkittävässsä määrin yhdistelmän stabiliteettia ja ajo-ominaisuuksia. -Lisäksi rakenteitten ja kuorman korkeuslisä vaatii erityistä tarkkaavaisuutta matalissa silta-alituksissa ja kuormakorkeuden seurannassa.



28.06.2017 8:30Vielä ehtii, ja jopa KESÄKUULLE : - Nyt päivitetään yhdistelmät kesäkuntoon.
24.06.2017 14:19Terminator XXL ja XLR mallistot sekä kuormansidonta.
24.06.2017 10:29Kuormasidos, esikiristysvoima ja kitkapinnat muododtavat yhdessä asetuksen 940/1982 vaatimat kuormansidontavoimat.
23.06.2017 18:39Härpäkkeiden kesä - aja turvallisesti kevyillä sähköajoneuvoilla
20.06.2017 17:0010% lisätilaa stabiliteettia heikentämättä.
20.06.2017 11:15Erittäin kannattava sijoitus : - NYT vetoauton 4 kpl:n pankkosarja nyt välirahalla 2.400 euroa alv.0.
19.06.2017 7:51Lisätila 14 tonnille stabiliteettia menettämättä.
18.06.2017 18:30Kuormatilan hyötymittojen maksimointi stabiliteettia heikentämättä.
18.06.2017 11:44Kokonaispainokorotusten lisätonnit vaativat myös lisätilaa.
18.06.2017 10:52Painokorotukset heikensivät puutavarayhdistelmien ajo-ominaisuuksia kaikissa kokonaispainoluokissa.

Siirry arkistoon »