Painokorotukset heikensivät puutavarayhdistelmien ajo-ominaisuuksia kaikissa kokonaispainoluokissa.

Share |
18.06.2017 10:52

Kokonaispainokorotukset kasvattivat kuormakokoa lähtöasetelmasta 60 tonnisissa  4 tonnilla, 68 tonnisilla 7 tonnilla ja 76 tonnisissa 14 tonnilla. - Tuo koko lisäpotti lastataan aina ylös ennestään jo nelimetrisen kuorman päälle.



Nippukohtaisesti panoon jakaantuessa esimerkiksi kolmeen ranka-, tai tukkinippuun on lisäpainot 64 tonnisessa yhdistelmässä 1.333 kg/nippu , 68 tonnisessa  2.333 kg / nippu ja 76 tonnisissa 4.666 kg/nippu (nosturillisena 3.800 kg/nippu). 

Kokonaispainokorotuksen yhteydessä saivat kaikki yhdistelätyypit 20 sentin sisätilan kuorman lisätonneille, kun yhdistelmien maksimikorkeusmitta kasvoi 4.20 metristä 4.40 metriin. 

Ps: -  Yhdistelmän kuorman päälle lastattavat lisätonnit heikentävät stabiliteettia ja ajo-ominaisuuksia - mutta mitkä ovat konstit, millä kuorman painopistettä voidaan madaltaa, ja samalla korjata ajo-ominaisuudetkin takaisin turvallisemmiksi ?

20.07.2018 9:04TimberRoad 2020 : Puutavarayhdistelmän loiskuorma kasvaa ajon aikana jopa 5000 kiloon. puu76
17.07.2018Aerodynamiikan parannus tuo päästövähennysten ja polttoainesäästöjen lisäksi myös paljon muuta, mutta mitä ??? / TimberRoad 2020
12.07.2018 8:30Aerodynamiikkaominaisuuksien parantaminen on myös liikenneturvallisuutta. / - TimberRoad 2020
06.07.2018 16:1630% päästövähennykset tuntuvat hurjilta luvuilta / - TR 2020
05.07.2018 15:00Kuormasiteen nostokoukkujen hinnat 15.7.2018 alkaen:
30.06.2018 9:09TimberRoad 2020 hakee tuottavuutta , päästövähennyksiä ja liikenneturvallisuutta : - TR 2020
28.06.2018 8:10TimberRoad 2020 yhdistelmäparin kehityskohteet tuottavuudessa ja ympäristöystävällisyydessä sekä käyttöturvallisuudessa.
23.06.2018 18:18EU:n uusiin tutkimus- ja innovaatiohankkeisiin jaossa 80 miljardia euroa
20.06.2018Horisontti 2020 -ohjelmasta rahoitusta ja verkostoja pk-yritysten kansainvälistymiseen
17.06.2018 10:56Pankkoteippien irtoaminen on ikuisuusongelma.

Siirry arkistoon »