Painokorotukset heikensivät puutavarayhdistelmien ajo-ominaisuuksia kaikissa kokonaispainoluokissa.

Share |
18.06.2017 10:52

Kokonaispainokorotukset kasvattivat kuormakokoa lähtöasetelmasta 60 tonnisissa  4 tonnilla, 68 tonnisilla 7 tonnilla ja 76 tonnisissa 14 tonnilla. - Tuo koko lisäpotti lastataan aina ylös ennestään jo nelimetrisen kuorman päälle.



Nippukohtaisesti panoon jakaantuessa esimerkiksi kolmeen ranka-, tai tukkinippuun on lisäpainot 64 tonnisessa yhdistelmässä 1.333 kg/nippu , 68 tonnisessa  2.333 kg / nippu ja 76 tonnisissa 4.666 kg/nippu (nosturillisena 3.800 kg/nippu). 

Kokonaispainokorotuksen yhteydessä saivat kaikki yhdistelätyypit 20 sentin sisätilan kuorman lisätonneille, kun yhdistelmien maksimikorkeusmitta kasvoi 4.20 metristä 4.40 metriin. 

Ps: -  Yhdistelmän kuorman päälle lastattavat lisätonnit heikentävät stabiliteettia ja ajo-ominaisuuksia - mutta mitkä ovat konstit, millä kuorman painopistettä voidaan madaltaa, ja samalla korjata ajo-ominaisuudetkin takaisin turvallisemmiksi ?

24.06.2017 14:19Terminator XXL ja XLR mallistot sekä kuormansidonta.
24.06.2017 10:29Kuormasidos, esikiristysvoima ja kitkapinnat muododtavat yhdessä asetuksen 940/1982 vaatimat kuormansidontavoimat.
23.06.2017 18:39Härpäkkeiden kesä - aja turvallisesti kevyillä sähköajoneuvoilla
21.06.2017 11:30Vielä KESÄKUULLE : - Nyt päivitetään yhdistelmät kesäkuntoon.
20.06.2017 17:0010% lisätilaa stabiliteettia heikentämättä.
20.06.2017 11:15Erittäin kannattava sijoitus : - NYT vetoauton 4 kpl:n pankkosarja nyt välirahalla 2.400 euroa alv.0.
19.06.2017 7:51Lisätila 14 tonnille stabiliteettia menettämättä.
18.06.2017 18:30Kuormatilan hyötymittojen maksimointi stabiliteettia heikentämättä.
18.06.2017 11:44Kokonaispainokorotusten lisätonnit vaativat myös lisätilaa.
18.06.2017 10:52Painokorotukset heikensivät puutavarayhdistelmien ajo-ominaisuuksia kaikissa kokonaispainoluokissa.

Siirry arkistoon »