Painokorotukset heikensivät puutavarayhdistelmien ajo-ominaisuuksia kaikissa kokonaispainoluokissa.

Share |
18.06.2017 10:52

Kokonaispainokorotukset kasvattivat kuormakokoa lähtöasetelmasta 60 tonnisissa  4 tonnilla, 68 tonnisilla 7 tonnilla ja 76 tonnisissa 14 tonnilla. - Tuo koko lisäpotti lastataan aina ylös ennestään jo nelimetrisen kuorman päälle.



Nippukohtaisesti panoon jakaantuessa esimerkiksi kolmeen ranka-, tai tukkinippuun on lisäpainot 64 tonnisessa yhdistelmässä 1.333 kg/nippu , 68 tonnisessa  2.333 kg / nippu ja 76 tonnisissa 4.666 kg/nippu (nosturillisena 3.800 kg/nippu). 

Kokonaispainokorotuksen yhteydessä saivat kaikki yhdistelätyypit 20 sentin sisätilan kuorman lisätonneille, kun yhdistelmien maksimikorkeusmitta kasvoi 4.20 metristä 4.40 metriin. 

Ps: -  Yhdistelmän kuorman päälle lastattavat lisätonnit heikentävät stabiliteettia ja ajo-ominaisuuksia - mutta mitkä ovat konstit, millä kuorman painopistettä voidaan madaltaa, ja samalla korjata ajo-ominaisuudetkin takaisin turvallisemmiksi ?

16.10.2018Pankkohinnasto 2015
12.10.2018 20:00Pankkohinnasto 2018.
02.10.2018 16:20Vuonna 1976 kehitimme alumiinipankot ja pankkoteippauksen.
30.09.2018 17:35Keveys myi yllättävän hyvin jo vuodesta 1976 ja samat varusteet myyvät hyvin vieläkin ??? / TR 2020 /1.
29.09.2018 12:10TimberRoad 2020 - Puutavarayhdistelmän kehittämiseni kuudes vuosikymmen.
23.09.2018 17:58Tilaa nyt: myynnissä 100 kpl:n terjouserä markkinoitten kevyimpiä teräksenlujia "tilapankkoja".
26.08.2018 10:37TimberRoad 2020 yhdistelmäparin "syöttöauto".
26.08.2018 8:10TimberRoad 2020 yhdistelmäparin kehityskohteet tuottavuudessa ja ympäristöystävällisyydessä sekä käyttöturvallisuudessa.
16.08.2018 1:23Alumiinipankkojen kokoero selkiytymässä,. - MYÖS teräspankoissa selviä kokoeroja verrattuna Terminatormallistoon.
01.08.2018Puutavarayhdistelmän kuormatilan merkitys on selkeytymässä - nyt 10 vuoden verisen ja kovan markkinointitaiston jälkeen.

Siirry arkistoon »