Painokorotukset heikensivät puutavarayhdistelmien ajo-ominaisuuksia kaikissa kokonaispainoluokissa.

16.09.2022 14.00

Kokonaispainokorotukset kasvattivat kuormakokoa lähtöasetelmasta 60 tonnisista  68 tonnisilla 8 tonnilla ja 76 tonnisissa 14 tonnilla. - Tuo koko lisäpotti lastataan aina ylös ennestään jo nelimetrisen kuorman päälle.



Nippukohtaisesti panoon jakaantuessa esimerkiksi kolmeen ranka-, tai tukkinippuun on lisäpainot  68 tonnisessa  2.333 kg / nippu ja 76 tonnisissa 4.666 kg/nippu (nosturillisena 3.800 kg/nippu). 

Kokonaispainokorotuksen yhteydessä saivat kaikki yhdistelätyypit 20 sentin sisätilan kuorman lisätonneille, kun yhdistelmien maksimikorkeusmitta kasvoi 4.20 metristä 4.40 metriin. 

Ps: -  Yhdistelmän kuorman päälle lastattavat lisätonnit heikentävät stabiliteettia ja ajo-ominaisuuksia - mutta mitkä ovat konstit, millä kuorman painopistettä voidaan madaltaa, ja samalla korjata ajo-ominaisuudetkin takaisin turvallisemmiksi ?

25.04.2024Tuliko tästä poishylkäytynyt visio, vai onko se kuitenkin lopulta tehokas "junantappaja"???
24.04.2024 18.00Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
21.04.2024KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
26.04.2024 0.07SSAB:n osavuosikatsaus: Erikoislujat teräkset vakaat muutoin heikoilla markkinoilla
25.04.2024 17.00Terminator - tekniikkaa : Tuotekehittely.
25.04.2024 15.00Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
25.04.2024 13.00Nordic Bioproducts Group avasi Lappeenrantaan tehtaan, joka tuottaa innovatiivisia biomateriaaleja uudella teknologialla
25.04.2024 11.00Terminator ei ole miltään osin " puolivillainen " jäljitelmäpankko !!!

Siirry arkistoon »