Terminator XXLmallistot sekä kuormansidonta - pankkomaailman uusajattelua.

Share |
08.02.2018 23:29

Kaikissa Terminator XXL aero ja XXL CE pankkomalleissa on asetuksen 940/1982  vaatimukset otettu täysimääräisesti huomioon myös asetuksen nippusidontavaatimusten osalta.

Rautahammastukset pankkorungoissa.



Asetus 940/1982 asettaa vaatimuksen, jossa pankkorungoille on määritelty kuorman liikkumista estävä vähintään 10 mm korkuinen liukuestesermi. Terminatormallistossa rungon liukuestepinnan sermin korkeus on 12 mm ja se on lisäksi varustettu kitkavoimia tehostavalla puuhun pureutuvalla rautahammastuksella.

Liukuesteet myös tolpissa.



Terminatorpankojen tolpissa on terävät liukuestesermit koko kuormatilan (tolpan) pituisina. Tolppien liukuestepinnat pureutuvat puutavaranippujen ulkoreunoihin estäen niitten liikkumisen jarrutustilanteissa yhdessä kuormansidonnan kanssa. 

Ketjupuikkareille asennuspisteet valmiina ja nostokoukut vakiona.



Kuormasidonnassa ketjusidonta on saanut käyttäjäkunnan hyväksynnän ja on nyt selvästi suosituin ja sen osuus kasvaa nopeasti. Terminatorpankkomallistossa ja markkinoinnissa on huomioitu nämä muutokset lisäämällä tolppiin valmiit ketjupuikkareitten asennuspisteet. Lisäksi pankkotoimituksiin kuuluu aina valiona ajoneuvojen tarvitsemat ketjupuikkarit sekä XXL nostokoukkusarjat.

Sidontaketjujen kiinnityspisteet pankoissa vakiona.



Terminatoreitten pankkorunkojen päissä on valmiina asennusreijät sidosketjujen kiinnityslevyille, joita käytetään kiinteissä pankoissa automaattikiristimien yhteydessä.

Perävaunun etupankon tuplakiinnike.



Perävaunun etupankko on sekä jatkettavissa, että kiinteissä perävaunuissa kiinnitettävä siten, että se kestää takana olevien liukuvien pankkojen tuomat lisärasitukset ääritilanteissakin. Tähän on kehitetty Terminator "tuplakiinnike" , joka ottaa tukivoimat perävaunupalkin molemminpuolisesti ja sen kiinnitys pankkorunkoon on tuplattu.

Kumivaimentimet auttavat iskukuormissa.



Terminatorpankkojen alakiinnikkeissä on "BRIAB" - tyyppiset vaimennuskumit, jotka ottavat vastaan värinävaimennusominaisuuksiensa ohella myös iskukuormituksia. Kumijousto tuo kaivattua jarrutusmatkaa erikoisterästen jouston avuksi.

Alumiiniset jarrulevypinnat kuormatta liikkuvissa pankoissa.



Puutavarayhdistelmässä on sekä kiinteitä, että liikkuvia/liikuteltavia pankkoja.Terminatorkiinnityksissä suosittelemme  niihin pankkoihin, joitka liikutetaan ilman kuormaa kitkaa lisääviä alumiinilevyjä ja vain kuormattuna liikkuviin pankkoihin liukumuovilevyjä. Lisäksi suosittelemme pankkoasennusta, joka mahdollistaa pankkojen käyttöasennon eteenpäin liukumista estävän kiinteän esteen taakse.

Kumivaimentimet tehostavat pankkojen paikoillaanpysymistä.




Terminatoreitten kumivaimentimet on säädettävissä tarkasti pankon käytön mukaisesti. Välyksen poiston lisäksi niillä säädetään pankolle sopiva kireys kiinteästä liukuvaan ja sille välille.

Keskikiinnitykselle ja kourallasiirrolle asennusreijitys.



Puutavarapankot kiinnitetään mahdollisuuksien mukaan aina siten, että ne eivät liiku paikaltaan ajotilanteissa. Terminatoreitten pankkorunkojen keskellä on asennuspaikat pankkojen vakiona toimitettaviin keskikiinnikkeille, sekä niitten kiinnityksiin alustan siirtolaitteisiin ja pankkojen nosturin kourasiirrolle. Lisäksi valmisreijityksellä on huomioitu perävaunun siirtokelkan keskipankkojen vaatima "rotanloukkulukitus" sekä etupään siirtorautojen kiinnityspisteet.

"Triplavaimennin" tuo listurvallisuutta.



Terminatoreitten kaikissa rakenteissa on huomioitu pankoille asetetut meluttomuus- ja turvallisuusvaatimukset. - Kolmiportaisen vaimentimen toiminta on jopa vuosikymmenen  XXL pankoissa käytössä ollutta "BRIAB" - vaimenninta tehokkaampi sekä entistäkin toimintavarmempi. Parantunut vaimennuskyky näkyy sekä kiinteitten-, kitka- , että liukukiinnikkeitten tukevoitumisena sekä jälkihuoltojen helppoutena.

23.06.2018EU:n uusiin tutkimus- ja innovaatiohankkeisiin jaossa 80 miljardia euroa
20.06.2018Horisontti 2020 -ohjelmasta rahoitusta ja verkostoja pk-yritysten kansainvälistymiseen
17.06.2018 10:56Pankkoteippien irtoaminen on ikuisuusongelma.
16.06.2018 10:30SisuForest oli "tilapankkojen" edelläkävijämallisto jo 1993 .
13.06.2018 20:21Exte S6 ja Alucar Alu 70 pankkoja edulllisesti.
12.06.2018Lisäerät Terminatoreita kesä-heinäkuulle.
09.06.2018 9:53TimberRoad 2020 kehittää ja testaa puutavarayhdistelmiä
08.06.2018Satatonnisten luokan huippu-uutuus ???
07.06.2018 17:01Vuoden 2018 XX-Magazine nro 1 on nyt luettavissa nettiversiona !!!
04.06.2018 8:06Kesän 2018 XX-Magazine on nyt valmisteilla - jakelussa kesäkuun alussa.

Siirry arkistoon »