Terminator XXLmallistot sekä kuormansidonta - pankkomaailman uusajattelua.

Share |
08.02.2018 23:29

Kaikissa Terminator XXL aero ja XXL CE pankkomalleissa on asetuksen 940/1982  vaatimukset otettu täysimääräisesti huomioon myös asetuksen nippusidontavaatimusten osalta.

Rautahammastukset pankkorungoissa.



Asetus 940/1982 asettaa vaatimuksen, jossa pankkorungoille on määritelty kuorman liikkumista estävä vähintään 10 mm korkuinen liukuestesermi. Terminatormallistossa rungon liukuestepinnan sermin korkeus on 12 mm ja se on lisäksi varustettu kitkavoimia tehostavalla puuhun pureutuvalla rautahammastuksella.

Liukuesteet myös tolpissa.



Terminatorpankojen tolpissa on terävät liukuestesermit koko kuormatilan (tolpan) pituisina. Tolppien liukuestepinnat pureutuvat puutavaranippujen ulkoreunoihin estäen niitten liikkumisen jarrutustilanteissa yhdessä kuormansidonnan kanssa. 

Ketjupuikkareille asennuspisteet valmiina ja nostokoukut vakiona.



Kuormasidonnassa ketjusidonta on saanut käyttäjäkunnan hyväksynnän ja on nyt selvästi suosituin ja sen osuus kasvaa nopeasti. Terminatorpankkomallistossa ja markkinoinnissa on huomioitu nämä muutokset lisäämällä tolppiin valmiit ketjupuikkareitten asennuspisteet. Lisäksi pankkotoimituksiin kuuluu aina valiona ajoneuvojen tarvitsemat ketjupuikkarit sekä XXL nostokoukkusarjat.

Sidontaketjujen kiinnityspisteet pankoissa vakiona.



Terminatoreitten pankkorunkojen päissä on valmiina asennusreijät sidosketjujen kiinnityslevyille, joita käytetään kiinteissä pankoissa automaattikiristimien yhteydessä.

Perävaunun etupankon tuplakiinnike.



Perävaunun etupankko on sekä jatkettavissa, että kiinteissä perävaunuissa kiinnitettävä siten, että se kestää takana olevien liukuvien pankkojen tuomat lisärasitukset ääritilanteissakin. Tähän on kehitetty Terminator "tuplakiinnike" , joka ottaa tukivoimat perävaunupalkin molemminpuolisesti ja sen kiinnitys pankkorunkoon on tuplattu.

Kumivaimentimet auttavat iskukuormissa.



Terminatorpankkojen alakiinnikkeissä on "BRIAB" - tyyppiset vaimennuskumit, jotka ottavat vastaan värinävaimennusominaisuuksiensa ohella myös iskukuormituksia. Kumijousto tuo kaivattua jarrutusmatkaa erikoisterästen jouston avuksi.

Alumiiniset jarrulevypinnat kuormatta liikkuvissa pankoissa.



Puutavarayhdistelmässä on sekä kiinteitä, että liikkuvia/liikuteltavia pankkoja.Terminatorkiinnityksissä suosittelemme  niihin pankkoihin, joitka liikutetaan ilman kuormaa kitkaa lisääviä alumiinilevyjä ja vain kuormattuna liikkuviin pankkoihin liukumuovilevyjä. Lisäksi suosittelemme pankkoasennusta, joka mahdollistaa pankkojen käyttöasennon eteenpäin liukumista estävän kiinteän esteen taakse.

Kumivaimentimet tehostavat pankkojen paikoillaanpysymistä.




Terminatoreitten kumivaimentimet on säädettävissä tarkasti pankon käytön mukaisesti. Välyksen poiston lisäksi niillä säädetään pankolle sopiva kireys kiinteästä liukuvaan ja sille välille.

Keskikiinnitykselle ja kourallasiirrolle asennusreijitys.



Puutavarapankot kiinnitetään mahdollisuuksien mukaan aina siten, että ne eivät liiku paikaltaan ajotilanteissa. Terminatoreitten pankkorunkojen keskellä on asennuspaikat pankkojen vakiona toimitettaviin keskikiinnikkeille, sekä niitten kiinnityksiin alustan siirtolaitteisiin ja pankkojen nosturin kourasiirrolle. Lisäksi valmisreijityksellä on huomioitu perävaunun siirtokelkan keskipankkojen vaatima "rotanloukkulukitus" sekä etupään siirtorautojen kiinnityspisteet.

"Triplavaimennin" tuo listurvallisuutta.



Terminatoreitten kaikissa rakenteissa on huomioitu pankoille asetetut meluttomuus- ja turvallisuusvaatimukset. - Kolmiportaisen vaimentimen toiminta on jopa vuosikymmenen  XXL pankoissa käytössä ollutta "BRIAB" - vaimenninta tehokkaampi sekä entistäkin toimintavarmempi. Parantunut vaimennuskyky näkyy sekä kiinteitten-, kitka- , että liukukiinnikkeitten tukevoitumisena sekä jälkihuoltojen helppoutena.

23.03.2019Raakapuun maantiekuljetuksen pohjoiset perusyhdistelmät.
19.03.2019Pohjoismaissa on meneillään "tukkipankkotällien" kasvunaika .
16.03.2019 18:18TimberRoad 2020 yhdistelmäpari kehittää ja tehostaa yleisintä 20- luvun yhdistelmäluokkaa.
15.03.2019 14:18Kyllä Exteilläkin voi säästää polttoainetta.
09.03.2019 21:33Terminator XXL mallisto varusteineen on osa Suomalaisen terästeollisuuden korroosioneston menestyksekästä kehitystyötä.
02.03.2019 11:39Ilmanvastus on puutavara-auton suurin ajovastusvoima.- TimberRoad 2020
01.03.2019 6:4130% päästövähennykset tuntuvat hurjilta luvuilta / - TR 2020
24.02.2019Raakapuuyhdistelmän nippusidontaan tulossa tarkennuksia 2019.
24.02.2019Nippusidonta ja sidontalaitteitten valvonta tarkentuu 2019 aikana.
23.02.2019 10:10Jäljitelmäpankot ovat käyttäjän kannalta aina se huonompi ratkaisu.

Siirry arkistoon »