Terminator XXLmallistot sekä kuormansidonta - pankkomaailman uusajattelua.

Share |
08.02.2018 23:29

Kaikissa Terminator XXL aero ja XXL CE pankkomalleissa on asetuksen 940/1982  vaatimukset otettu täysimääräisesti huomioon myös asetuksen nippusidontavaatimusten osalta.

Rautahammastukset pankkorungoissa.



Asetus 940/1982 asettaa vaatimuksen, jossa pankkorungoille on määritelty kuorman liikkumista estävä vähintään 10 mm korkuinen liukuestesermi. Terminatormallistossa rungon liukuestepinnan sermin korkeus on 12 mm ja se on lisäksi varustettu kitkavoimia tehostavalla puuhun pureutuvalla rautahammastuksella.

Liukuesteet myös tolpissa.



Terminatorpankojen tolpissa on terävät liukuestesermit koko kuormatilan (tolpan) pituisina. Tolppien liukuestepinnat pureutuvat puutavaranippujen ulkoreunoihin estäen niitten liikkumisen jarrutustilanteissa yhdessä kuormansidonnan kanssa. 

Ketjupuikkareille asennuspisteet valmiina ja nostokoukut vakiona.



Kuormasidonnassa ketjusidonta on saanut käyttäjäkunnan hyväksynnän ja on nyt selvästi suosituin ja sen osuus kasvaa nopeasti. Terminatorpankkomallistossa ja markkinoinnissa on huomioitu nämä muutokset lisäämällä tolppiin valmiit ketjupuikkareitten asennuspisteet. Lisäksi pankkotoimituksiin kuuluu aina valiona ajoneuvojen tarvitsemat ketjupuikkarit sekä XXL nostokoukkusarjat.

Sidontaketjujen kiinnityspisteet pankoissa vakiona.



Terminatoreitten pankkorunkojen päissä on valmiina asennusreijät sidosketjujen kiinnityslevyille, joita käytetään kiinteissä pankoissa automaattikiristimien yhteydessä.

Perävaunun etupankon tuplakiinnike.



Perävaunun etupankko on sekä jatkettavissa, että kiinteissä perävaunuissa kiinnitettävä siten, että se kestää takana olevien liukuvien pankkojen tuomat lisärasitukset ääritilanteissakin. Tähän on kehitetty Terminator "tuplakiinnike" , joka ottaa tukivoimat perävaunupalkin molemminpuolisesti ja sen kiinnitys pankkorunkoon on tuplattu.

Kumivaimentimet auttavat iskukuormissa.



Terminatorpankkojen alakiinnikkeissä on "BRIAB" - tyyppiset vaimennuskumit, jotka ottavat vastaan värinävaimennusominaisuuksiensa ohella myös iskukuormituksia. Kumijousto tuo kaivattua jarrutusmatkaa erikoisterästen jouston avuksi.

Alumiiniset jarrulevypinnat kuormatta liikkuvissa pankoissa.



Puutavarayhdistelmässä on sekä kiinteitä, että liikkuvia/liikuteltavia pankkoja.Terminatorkiinnityksissä suosittelemme  niihin pankkoihin, joitka liikutetaan ilman kuormaa kitkaa lisääviä alumiinilevyjä ja vain kuormattuna liikkuviin pankkoihin liukumuovilevyjä. Lisäksi suosittelemme pankkoasennusta, joka mahdollistaa pankkojen käyttöasennon eteenpäin liukumista estävän kiinteän esteen taakse.

Kumivaimentimet tehostavat pankkojen paikoillaanpysymistä.




Terminatoreitten kumivaimentimet on säädettävissä tarkasti pankon käytön mukaisesti. Välyksen poiston lisäksi niillä säädetään pankolle sopiva kireys kiinteästä liukuvaan ja sille välille.

Keskikiinnitykselle ja kourallasiirrolle asennusreijitys.



Puutavarapankot kiinnitetään mahdollisuuksien mukaan aina siten, että ne eivät liiku paikaltaan ajotilanteissa. Terminatoreitten pankkorunkojen keskellä on asennuspaikat pankkojen vakiona toimitettaviin keskikiinnikkeille, sekä niitten kiinnityksiin alustan siirtolaitteisiin ja pankkojen nosturin kourasiirrolle. Lisäksi valmisreijityksellä on huomioitu perävaunun siirtokelkan keskipankkojen vaatima "rotanloukkulukitus" sekä etupään siirtorautojen kiinnityspisteet.

"Triplavaimennin" tuo listurvallisuutta.



Terminatoreitten kaikissa rakenteissa on huomioitu pankoille asetetut meluttomuus- ja turvallisuusvaatimukset. - Kolmiportaisen vaimentimen toiminta on jopa vuosikymmenen  XXL pankoissa käytössä ollutta "BRIAB" - vaimenninta tehokkaampi sekä entistäkin toimintavarmempi. Parantunut vaimennuskyky näkyy sekä kiinteitten-, kitka- , että liukukiinnikkeitten tukevoitumisena sekä jälkihuoltojen helppoutena.

09.12.2018 10:10Terminator XXL aero - nyt kolme lujuusluokkaa.
08.12.2018 8:58Terminator XXL aerosarja täydentyy nyt tukkipankkomallilla -Terminator XXL 10.9 aerolla.
04.12.2018 23:22TOTUUS 4 : - Puutavarapankkojen pintakäsittelyissä on suuria eroja.
04.12.2018 8:00Suomi 101 Itsenäisyyspäivän pankkotarjous.
30.11.2018 13:21Di Olavi H Koskinen : - ILMASTOTALKOISSA SUOMI ON JO TEHNYT OSANSA RAAKAPUUN MAANTIEKULJETUSTEN OSALTA:
29.11.2018 15:56Markkinoitten tehokkain ja turvallisin pankkomallisto on myös valikoimiltaan selvästi pankkomarkkinoitten kattavin.
23.11.2018 11:10TOTUUS 3. Puutavarapankkojen aerodynaamisissa ominaisuuksia järkyttäviä eroja.
20.11.2018 9:00TOTUUS 2. - Kitka on osa kuormansidontaa. Alumiinipankkojen kitka on lähes olematon.
18.11.2018 20:49TOTUUS 1. - Puutavarayhdistelmän alumiinilla keventäminen on 70- 80 lukujen historiaa.
14.11.2018Raakapuun nippusidonnan ohjeistuksessa selviä puutteita.

Siirry arkistoon »