Kertausta: - Vuodelta 2017: - "Pluffi alkaa paljastua" : - Puutavarapankkojen tilavuusvertailu Maksmossa onnistuttiin esittämään alan ammattilaisille luonnonlakien vastaisesti.

23.10.2023 17.00

Yhdeksän  vuoden takainen täysin valheellinen  "Maxmotesti" ja Metsätransartikkelit aiheuttivat meille romahduksen markkinoilla  -  sekä tietenkin meille, ja alihankkijoillemme miljoonatappiot. Samanaikaisesti tämä kuormakokoharhautus aiheutti kertaluokkia suuremmat tulonmenetykset alumiinipankoilla uskollisesti jatkaneille noin seitsemälle sadalle puutavara-autoilijalle Suomessa.

- Olisikohan tässä joukkokanteen paikka ??

Korkeuseroa alumiinipankoilla ja alumiinirungoilla
verrattuna nykytekniikan apurunkopakettiin ja
Terminatoreihin yhteensä lähes 20 senttiä.
- Se näkyy kuvasta ja tuntuu lompsassa.

Metsätrans 5 / 2014 kirjoitti täysin totuudenvastaisen artikkelin Alucarilla tehdystä Terminator XXL 8.8 pankkojen tilavuusvertailusta Alucarin Alu 70 pankkoihin. Testi tehtiin  monilta osin luonnonlakien ja totuuden vastaisesti. - Lisäksi MetsäTrans lehden  artikkelissa esiintyy  selvää tarkoitushakupohjaista vääristelyä.


'


Katso julkinen pankkotesti FinnMetkossa klikkaamalla kuvaa!

Leveysero Alu 70 pankkoon liki 15 senttiä ja pankkorunkojen
korkeuseroa lähes 10 senttiä - ja Maxmon vertailussa ne
Metsatrans  ja pojat ilmoittivat samansuuruisiksi. 

Artikkeli Metsätrans 5 / 2014

Pankkojen sisäpiirin tilavuusvertailu Alucarilla Maksamaalla:

Terminatorit laittomia - alumiinipankkoihin yhtäpaljon puita laillisesti ?

Monet puutavara-autoilijat ovat olleet suorastaan närkästyneitä puutavarapankoista käytävään tilavuuskeskusteluun eli kuinka paljon puuta tolppien väliin sopii. Tätä yksipuolisista keskustelua on käynyt lähinnä Heikki Jokela Ammattilehdessä ja sen nettisivuilla. Näillä hänen markkinoimillaan Terminator XXL-pankoilla saa hänen mukaansa lisätilaa helposti 15 kuutiota. 


Lue MetsäTrans-artilleli "Terminatorit laittomia", 
ja "Maxmotesti"Klikkaamalla kuvaa.

Ulkomitoiltaan yhtenevien alu 70 ja 75 sekä Exten alumiinipankkomalliston kokoeroksi Terminatot XXL 8.8 pankkomallin hyväksi olen ilmoittanut 10 kehyskuutiota kolmella 5.5 m pituisella raakapuunipulla lastattuna. Kokoero markkinoilla oleviin kaikkiin muihin teräspankkoihin on luokkaa 5 kehyskuutiota XXL pankon hyväksi.



Piiroskuvan oikeanpuoleinen pari esittää samanmittaisten ja levyisten vertailupankkojen pinta-alaeroa = 0.62 m2 = puolitoista 0.40 m2 kourallista.
Vasemmalla on yläkuvan mukainen auton varustepaketin pinta-alaero = 0.85 m2 = yli kaksi kourallista / nippu.

Kokoero voidaan arvioida myös puutavaranosturin kourallisina. Kokoero alumiinisiin on puolitoista  0,4 m2 kourallista / nippu ja ero vanhanmallisiin teräspankkoihin ja irtotolppaisiin Exten S7 (aiemmin S6 ja S8) "markkinoitten tilavimpiin" on Terminatoreitten hyväksi noin yksi 0,4 m2 kourallinen / nippu.- Alucarin vertailukokeessa saatiin Metsätranssin artikkelin mukaan kolmen nipun kokoeroksi yksi kourallinen , joka artikkelin sanankääntein johdatettiin Alucarin alupankkojen eduksi.


Perinneyhdistelmän puut lastataanperävaunun
XXL pankoille - klikkaa videoon"Pitkä viitonen"! 

Todellinen konstailematon kokoero on useissa testeissä ja satojen Terminator käyttäjien vertailuissa todettu tuoksi yli puoleksitoista kouralliseksi / nippu , - elikkä Alucarin luonnonlakien vastaisessa sisäpiiritestissä se olisi kuulunut olla lähes viisi kourallista, eikä käänteisesti kerrottu vajaa yksi kourallinen.

Metsätrans ilmoitti artikkelinsa otsikossa röyhkeästi - TERMINATORIT LAITTOMIA.

Tuo on kova ja suurta vahinkoa aiheuttanut väite. Harhautus on aiheuttanut suuria tappioita Terminatoreitten tuotannolle ja myynnille sekä ennen kaikkea harhautetuille puutavarankuljetuksen ammattilaisille, jotka ovat uskollisina luottaneet tuohon sisäpiirin testiin. - Kun artikkelin kuvaa katsoo ajatuksella tarkemmin, huomaa sen, että mitta ei ole suotassa ja keppi , josta mitta on otettu taipuu ulospäin yhden pari senttiä? levitetyn tolpan ohjaamana. 

Jos pankkojen tahallisesti lastauksella aiheutettu yhden tolppaparin puoleltaan mittavirheineen ilmoitettu kolmen sentin leveyden ylitys tekee Koko terminatormalliston laittomiksi, niin miksi samassa testissä ei saatu mitattua Alu 75 pankon ylämittaleveyttä, joka olisi käsittääkseni ollut kertaluokkaa helpompi toimenpise , verrattuna Terminatoreitten ylämitan mittaamiseen ja lisäksi vaikeusasteeltaan paljon monimutkaisemman ja hankalamman keskimitan ylileveyden toteamiseen. 

Kokoero näkyy kuvasta.

Pankkojen painoero

Kuvateksti MetsaTranssin artikkelista:

Lopuksi käytiin Stormossenin vaa´alla ja todettiin, että Terminator 8,8 pankkojen vaihto vahvistettuihin Alucar 70 -pankkoihin kevensi perävaunua tasan 200 kiloa.

Todellinen pankkojen painoero: Metsätranssin kuvatekstin mukaan perävaunun kahdeksan pankon painoero on 200 kg , elikkä 25 kg / pankko.

Kuopiossa punnittiin vertailupaino Alucar Alu 70 pankon ja Forestking 8 pankon välillä , ja painot olivat kiinteillä kiinnikkeillä kilolleen samat. Tämänjälkeen Parkanossa Aimo Mäkisen toimesta punnittiin Terminator 8.8 kiinteillä kiinnikkeillä ja paino oli myöskin kilolleen sama 144 kg /pankko.

Alucar ALU 70, ForestKing 8 ja Terminator XXL 8.8 -  kaikkien paino identtisillä mitoilla ja kiinnikepaketeilla 144 kg.
Alu 70 (7 tonninen)paino kiinteillä kiinnikkeillä 144 kg 3.0 m tolpilla ja 2.55m
leveänä.Vastaavat 8 tonniset teräksiset vertailupunnituksen ForestKingit ja
Terminatorit painoivat tasan kilolleen saman 144 kg. - Alucarin mainostamaa
painoeroa ei löytynyt, mutta kuormatilakokoero on selvyys.

Kahdeksan pankon painoeroksi Alucar / Metsätrans on ilmoittanut 200 kg, kun se todellisuudessa on tarkkojen punnitusvertailujen mukaan tasan 0 kg !!!

- Tulen avaamaan tämän kuormatilavertailun selvän totuudenvastaisuuden ja asiakaskuntaa harhauttavan artikkelin kokonaisuudessaan lähiaikoina. - Lisäksi luonnonlakien vastaisen testin perusteella pankkovalinnassa harhautettujen kannattanee harkita kanteen / joukkokanteen nostamista valheellisesta testistä kuljetuselinkeinolle aiheutuneista tappioista.

Heikki Jokela
040 123 99 91

Ps. Maxmotestillä harhautettiin törkeästi  puutavara-alan ammattikuntaa uskomaan alumiinipankkojen kuormatilan yhdenvertaisuuteen Terminator XXL pankkomallien kanssa. 

Tällä petollisella toimenpiteellä Alucar ja Exte saivat pidettyä "alumiiniuskoisen" ammattikunnan luottamuksen pankoillaan ajaviin autoilijoihin ja samalla MetsäTranssin artikkelisarja romahdutti Terminatormyynnin kolmasosaan artikkelin edellisestä ajasta. - Tuolloin Terminatorien myynnin osuus oli kasvanut reilusti ohi alumiinipankkomyynnin, ylittäen jo selvästi 50prosenttia Suomen puutavarapankkojen kokonaismyynnistä.

Maxmotesti ja MetsäTranssin täysin totuudenvastainen  markkinointipropakanda ovat aiheuttaneet Terminatormyynnille ja valmistaville alihankkijoille miljoonatappiot . Lisäksi vielä paljon suuremmat tappiot on aiheutunut niille puutavara-autoilijoille, jotka ovat uskoneet harhautukseen ja liikennoineet noin 10% pienemmillä kuormatiloilla ja likimain 5-10% pienemmin tienestein sekä paljon saastuttavammilla yhdistelmillä.- Tämä vaikutus näkyy vuosittaisissa MetsäTranssin tuottavuusvertailuissa, joissa täysalumiinipankkoja käyttäviä yrityksiä on kymmenen kärkijoukon tilastossa vain 1 kpl, ja sekin on kiinteätolppaisilla Reka/Björn pankoilla ajava monitoimiyritys.XXhj.

(Tämä artikkeli julkistettiin myös jo vuonna 2017) 

18.04.2024 13.00Puutavaryhdistelmien massat ovat kasvaneet ja nippusidonta uudistuu - pankkojen kuormatila ja liikenneturvallisuus ovat nyt pankkohankinnoissa ratkaisevassa asemassa.
18.04.2024 11.00Rautapankko ruostuu, mutta Terminator ja TimberMaxx on ruostumaton.
18.04.2024 9.00Kanada on metsäteollisuusmaa, ja sitä on myöskin Suomi.
18.04.2024 7.00MAN laajentaa eTruck-valikoimaa kolmesta yli miljoonaan vaihtoehtoon
18.04.2024 3.00Työkoneiden vuokramarkkinan odotetaan supistuvan tänä vuonna - Kasvun povataan alkavan ensi vuonna
18.04.2024 0.07Markku Kallio vuonna 1985: - "Heikki, mieti ihan itse, ja aivan omalla päällä, missä puunajossa teippejä tarvitaa? "
17.04.2024 17.00Kuormakoko, ja kuorman sidonta ovat alumiinipankkojen sudenkuopat.
17.04.2024 13.00Mikkeliin rakenteilla S ja V Variksen uusi Scania-palvelukeskus - avajaisia vietetään loppuvuodesta 2025
17.04.2024 11.00Metsäbiotalouden tiedepaneeli: Erot metsävaroissa ja niiden laskennassa mutkistavat EU:n yhteistä metsä- ja ilmastopolitiikkaa
17.04.2024 9.00Trelleborg ja Mitas -renkaiden hintoihin korotuksia toukokuun alusta lukien
17.04.2024 7.00Nimitykset: Juha-Matti Raatikainen Witraktorin liiketoimintajohtajaksi
17.04.2024 3.00Uusi Dacia Duster sai Suomen hinnat
17.04.2024 0.07Nosturin ulottumaan kaivataan kasvua.
16.04.2024 18.00Nokian Renkaat esittelee Soil King VF -tuoteperheen suuritehoisille traktoreille
16.04.2024 17.00Kuormansidonnan vaaralliset "sudenkuopat".
16.04.2024 16.00Historiallisen korkeat kantohinnat kaikelle puulle hyvä kysyntä
16.04.2024 15.00Terminatoreitten suosion salaisuus - nerokas muotoilu ja pintakäsittely, sekä kopiomallien valmistajien suuri määrä.
16.04.2024 13.00Puutavara-autoilla suurimmat ilmanvastusvoimat ja sitä kautta suuret polttoainekulut.
16.04.2024 12.00Tuulivoimapuistojen maankäytön sopimuksia helppo parantaa
16.04.2024 11.00Onko seuraava nosturini Zeta???
16.04.2024 9.00"Suorapuomisen" kuljetusasentoloveus syö kuormatilasta 2m3-5m3 !!!
16.04.2024 7.00Teollisuustuotanto väheni helmikuussa 2024 edellisestä kuukaudesta mutta kasvoi edellisestä vuodesta - kasvua metsäteollisuudessa
16.04.2024 3.00Suomalainen raakapuun kuljetusjärjestelmä on esimerkillinen.
16.04.2024 0.07Turvalasin rikkoutuminen metsäkoneessa johtuu usein onnettomuudesta
15.04.2024 17.00Suomalainen raakapuunketju tuottaa mukaansa muovia koko matkaltaan
15.04.2024 15.00Suomen markkinoilla olevien pankkojen painoerot ovat minimaalisen pieniä.
15.04.2024 13.00Maksimaalinen kuormatilakoko : - Tuottavin tavoiteltava kuormatilakoko 120-130 m3!!!
15.04.2024 11.00TimberRoad yhdistelmmillä haetaan tuottavuuteen reilusti yli 10% helpotusta.
15.04.2024 10.00Puutavarapankon kuormapinta-ala on vaikea käsite.
15.04.2024 9.00TimberRoad yhdistelmien "syöttöauto".
15.04.2024 7.00Tamtron Group Oyj tuo markkinoille mullistavan AI-pohjaisen automaattisen materiaalien tunnistusjärjestelmän
15.04.2024 3.00Yhdistelmien kuormatilojen maksimointi.
15.04.2024 0.07SKALin Kujala: Kehysriihestä kasvua panostuksilla väyliin
14.04.2024 17.00Puutavarayhdistelmän kokonaisvaltainen aerodynaaminen muotoilu tulossa käsittelyyn.
14.04.2024 16.00Mistä johtuu "siirtoauton" keveys?
14.04.2024 15.00Olemme kehittäneet maailman parhaimman pankkomalliston, - ja olemme ylpeitä siitä.
14.04.2024 14.00TimberRoad siirtoauto..
14.04.2024 13.00Puutavaryhdistelmien massat ovat kasvaneet ja nippusidonta uudistui - pankkojen kuormatila ja liikenneturvallisuus ovat nyt pankkohankinnoissa ratkaisevassa asemassa.
14.04.2024 12.00Mistä johtuu VR-raakapuuvaunujen kymmenen tonnin kantavuusero???
14.04.2024 11.00Tuottavuusetumme alupankkoihin on 7-11 % ,sekä jälljitelmiin 3-5% ,ja koko pankon käyttöiän ajan.
14.04.2024 10.00Onneksemme rautatiekuljetusten raakapuukuljetusten ilmavastus on huonolla tasolla.
14.04.2024 9.08Ilmanvastus on puutavarayhdistelmissä kaikkien automallien pahin kuluttaja ja loiskuorman imuri.
14.04.2024 9.00Puutavaryhdistelmien massat ovat kasvaneet ja nippusidonta uudistui - pankkojen kuormatila ja liikenneturvallisuus ovat nyt pankkohankinnoissa ratkaisevassa asemassa.
14.04.2024 7.00Olosuhteet ratkaisevat aina komponenttien valinnan, mutta keveys, kuormatila ja aerodynamiikka tuovat poikkeuksetta lisätuloja.
14.04.2024 5.00Jäljitelmät ovat tuottavuus- ja turvallisuusajattelun "suuri pluffi".
14.04.2024 3.00Ilmanvastuskerroin Cw.
14.04.2024 0.07Tiesitkö,että:-" Terminator-, ja TimberMaxx 2024 ilmavastushyöty on esimerkillisellä tasolla".
13.04.2024 18.00Miksi mikään muu pankkovalmistaja ei käytä kuumasinkitystä pankoissaan, mutta pankkokiinnikkeissä ja pikkuosissa sitä löytyy poikkeuksetta - perävaunuteollisuuden sinkkaukset ovat sensijaan lähteneet kiitettävästi kasvuun.
13.04.2024 17.00Miksi Terminatorien ja 2024 TimberMaxxien tolppien päät on tälläisei???
13.04.2024 15.30Kuumasinkitys tekee teräksestä ruostumattoman ja lujuutensa säilyttävän.
13.04.2024 13.00Kuumasinkityksen kolme kovaa taitajamaata maapallollamme.
13.04.2024 11.00Raakapuuketjun isojen kappaleitten sinkitysmahdollisuudet paranevat ratkaisevasti kesällä 2024.
13.04.2024 9.00Raakapuun käsittely alkaa metsästä, - ja se on viisainta tehdä "sinkkihanskoin".
13.04.2024 7.00Metsäkoneitten, trukkien, sekä nosturikourien muovin poisto on jopa helppoa.
13.04.2024 3.00Alumiinivarusteet ovat aina muovittomiksi eloksoidut, ja teipittöminä valmiiksi 100%:sesti muovittomia.
13.04.2024 0.07Kuumasinkki on toistaiseksi ainut ratkaisu turvalliseen terästen pinnoitukseen.
13.04.2024KATSO TÄSTÄ MANSEN MÖRINÄT LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
12.04.2024 18.00Kuumasinkittävän kappaleen muotoilu.
12.04.2024 17.00KUUMASINKITYS ON TALOUDELLINEN JA KESTÄVÄ SUOJA TERÄSPINNOILLE !!!
12.04.2024 16.00Metsä Groupin ja CollectiveCrunchin tekoälysovellus voitti kansainvälisen innovaatiokilpailun
12.04.2024 15.00Kuumasinkitys, luotettava pinnoite
12.04.2024 13.00Kuumasinkitty pankko on erittäin korkealaatuisen tiedon ja taidon näyte.
12.04.2024 12.04Mietippä, miksi???
12.04.2024 11.00Kuumasinkitys
12.04.2024 9.00Kuumasinkityksessä käytetään yleisesti 20 vuoden pinnoitetakuuta.
12.04.2024 8.00SSAB ja Manitou Group sopimukseen fossiilivapaan teräksen toimituksista
12.04.2024 7.00Onko sinkki metalli?
12.04.2024 3.00Sinkki.
12.04.2024 0.07Jauhemaalaus
11.04.2024 17.00Rototiltin varmatoimiset ja virheettömät tuotteet helpottavat työtä ja tekevät siitä tehokkaampaa
11.04.2024 15.00Ultralujat teräkset kestävän kehityksen kärjessä
11.04.2024 13.00VTT:n vuosi 2023: Liikevaihto vahvistui ja asiakastyytyväisyys koheni
11.04.2024 11.00SKAL selvitti: kuorma-autojen päästövähennyslaitteiden toimintavarmuus huonoa - neljällä viidestä ongelmia
11.04.2024 9.00Seppo Voutilainen nimitetty Terrafamen toimitusjohtajaksi
11.04.2024 7.00John Deere Forestry Oy on tehnyt aiesopimuksen fossiilivapaan teräksen toimituksesta SSAB:n kanssa
11.04.2024 3.00HydSupply hakee osaajia palvelukseensa - katso tästä lisätietoja...
11.04.2024 0.07Metsä Group aloittaa puukuidusta valmistettujen Muoto?-pakkauksien uuden kehitysvaiheen
10.04.2024 18.00Onko tullut mietittyä ??!!!?? : - 3.Kuormansidonta.
10.04.2024 17.00Onko tullut mietittyä ??!!!?? : - 2.Kuormatila.
10.04.2024 15.00Onko tullut mietittyä ??!!!?? : - 1.Keveys.
10.04.2024 13.00Onko tullut mietittyä ??!!!??
10.04.2024 11.00Terminatorit valmistetaan Raahelaisista SSAB;n parhaista ajoneuvoteräksistä.cc.
10.04.2024 9.00HydSupply hakee osaajia palvelukseensa - katso tästä lisätietoja...
10.04.2024 7.00Männyn kukinnasta odotettavissa runsasta
10.04.2024 3.00Neste ja Lotte Chemical aloittavat uusiutuviin kemikaaleihin ja muoveihin liittyvän yhteistyön
10.04.2024 0.07Man aloittaa vetypolttomoottorikuorma-autojen asiakastoimitukset
09.04.2024 18.00Metsäenergia: - Maantiekuljetukset.
09.04.2024 17.00Puutavarapankkojen paremmuus ei ole yksin painoissa..
09.04.2024 15.00"Paluu tulevaisuuteen.." : - Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16. .
09.04.2024 13.00XXL-pankkomallisto on vertaansa vailla tuottavuudessa, turvallisuudessa, sekä kestävyydessään..
09.04.2024 13.00"Rautahammastus" pankkorungoilla.
09.04.2024 11.00Terminator ja TimberMaxx XXL mallivalikoimassa on ratkaisujen avain. cc
09.04.2024 10.00Puuenergian käyttö kasvussa Pirkanmaalla
09.04.2024 9.00Terminatoreitten ja TimberMaxxien painoetu ja niitten kevennysmenetelmät.
09.04.2024 7.00Pankkojen omapainoista puhutaan, mutta yhdistelmäpainot unohdetaan.
09.04.2024 3.00Terminatoreitten pintakäsittely.
09.04.2024HydSupply hakee osaajia palvelukseensa - katso tästä lisätietoja...
08.04.2024 18.00Hyttinosturista löytyy , ja paljon löytyykin työntekoa helpottavia "sosiaalisia" etuja , ja jopa eurosäästöjäkin.
08.04.2024 17.00Mutta mikä sitten puoltaa nopeasti yleistyneen hyttinosturin käyttöä.
08.04.2024 15.00Entäs, onko puutavara-auton hyttinosturissa mitään järkeä???

Näytä lisää »