80 ihmistä matkusti 50 000 kilometriä ilman lisäpäästöjä

15.07.2015 17.00

Voittajajoukkue_NerdyLlaman_53-tuntinen_matka_kartalla.jpg

80 liftaajaa näytti esimerkkiä energiatehokkuudesta matkustamalla ilman lisäpäästöjä yli 50 000 kilometriä yhden viikonlopun aikana Pohjois-Euroopan suurimmassa liftauskisassa.

53-tuntinen Hitchball 4000 -kisa alkoi perjantaina 12. kesäkuuta klo 18 Helsingin keskustassa, ja päättyi sunnuntaina 14. kesäkuuta klo 23. Neljänkymmenen kaksihenkisen joukkueen tavoite oli liftata niin pitkälle kuin mahdollista ja ehtiä takaisin sunnuntai-iltaan me

nnessä. Kullakin joukkueella oli GPS-paikannin, joka tarjosi perheille ja ystäville mahdollisuuden seurata kisan kulkua reaaliaikaisesti verkossa olevalta kartalta. Katso kisasta tehty minuutin mittainen GPS-paikannukseen perustuva kooste.

Joukkue “NerdyLlama” voitti kisan matkattuaan 2 591 kilometria 53 tunnissa vaikuttavalla 49 km/h keskinopeudella – sisältäen tauot. Kolme joukkuetta saavutti Puolan, ja peräti yhdeksän joukkuetta ylitti Napapiirin.

  • Viisi joukkuetta matkusti yli 2 000 kilometriä viikonlopun aikana.
  • Keskimäärin joukkue matkusti 1 250 km.
  • Joukkueet matkustivat yhteen yli 50 000 km. 
  • Verrattuna uudella autolla matkustamiseen liftaamalla saavutettiin yli 6 tonnin säästöt CO2- -päästöissä.

“Olen todella ylpeä kaikista seikkailunhaluisista ja ennakkoluulottomista ihmisistä, jotka osallistuivat kisaan sekä sadoista kuskeista jotka ottivat kisaajia kyytiin. Tämä todistaa, että ihmiset todella haluavat auttaa toisiaan, ja että jokaiselle on olemassa mahdollisuuksia kestävään ja energiatehokkaampaan elämäntapaan,” kertoo Matti Fouchault-Airasmaa, kisan järjestävän HitchPro ry:n puheenjohtaja.

Enoro ja kolme muuta yritystä tukivat kisaa ja tarjosivat osallistujille autolatureita, suklaata, heijastinliivejä ja muita hyödyllisiä tarvikkeita matkalle. “Enoro Challenge” –alikisassa joukkueet keräsivät lisäpisteitä vierailemalla kaupungeissa joissa Enorolla on asiakkaita. Voittaja, ”pummibus”, saavutti kahdeksan kaupunkia Suomessa.

“Rohkeasti uusille ja jännittäville alueilla astuminen yhdistää vahvasti energiatiedonhallintajärjestelmien pioneeri Enoron ja Hitchball 4000 –kilpailun”, sanoo Petri Ebeling, Enoron Suomen organisaation johtaja. “Enoron ratkaisujen avulla on mahdollista muun muassa parantaa yrityksen energiatehokkuutta. Liftaaminen tarjoaa jotain varsin samanlaista; matkustamista ympäristöystävällisellä tavalla ilman lisäpäästöjä.”

29.06.2024 7.00TimberRoad yhdistelmiin varustellaan kaikkien aikojen kevein ja tilavin siirtoauto.
29.06.2024 3.00Suomen markkinoilla olevien pankkojen painoerot ovat minimaalisen pieniä.
29.06.2024 0.07Maksimaalinen kuormatilakoko : - Tuottavin tavoiteltava kuormatilakoko 120-130 m3!!!
29.06.2024KATSO TÄSTÄ 28.6. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
28.06.2024 17.00Alumiinipankoissakin on muovia - mutta vain teipit.
28.06.2024 15.00Cargotec on päättänyt toteuttaa Cargotecin osittaisjakautumisen; kaupankäynnin Kalmarin B-sarjan osakkeilla odotetaan alkavan 1.7.2024
28.06.2024 13.00LUE TÄSTÄ! Kesän jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
28.06.2024 11.00TimberMaxx Evolution mallisto on 100%:sesti muoviton!!!
28.06.2024 9.00Ultralujista ja säänkestävistä teräksistä tehdään kevyimmät, kestävimmät ja tilavimmat puutavarapankot.
28.06.2024 7.00Miksi pääosa pankkovalmistajista näkee muovin poiston pankkopinnoitteista turhaksi???
28.06.2024 3.00Missä menee ero huijauksen ja törkeän petoksen välillä - molemmat ovat rikoksia ja korvausvastuullisia tekoja.
28.06.2024 0.27Ajokoneissa muovimaalia kuormatiloissa, mutta ei sentään teipin teippiä.
27.06.2024 17.0010. Muovi on myrkkyä, sinkki ei - Kanadassa se otettiin tosissaan, meillä ei.
27.06.2024 15.00Miksi alumiini on edelleen monilla pankkovalmistajilla pankkojen raaka-aine, - mutta vain Euroopassa???
27.06.2024 13.00Illuusio alumiinipankkojen keveydestä , turvallisuudesta, sekä tuottavuudestakin on tekniikan historiaa.
27.06.2024 11.00Raakapuun kuljetusketjun muutos 100%:sesti muovittomaksi on monelta osin jo tehty, ja jatkokin on helppoa.
27.06.2024 9.00Mikä mahtaa olla raakapuuketjun muovimaalin ja teippien määrä Suomen aktiivitöissä olevassa konekannassa.
27.06.2024 7.00Valmet toimittaa sekä paperinvalmistuslinjan että paperikoneuudistuksen asiakkaalleen Aasian ja Tyynenmeren alueella
27.06.2024 4.44Terminatoreitten ja TimberMaxxien rakenne on tehty kuumasinkitysvaatimusten mukaisesti -, myös muovipinnoitettujen!!!
26.06.2024 9.00Puutavarayhdistelmn muuttaminen junapankkjaolle on äärihelppoa, ja äärikannattavaakin.
26.06.2024 7.00Metso investoi 150 miljoonaa euroa moderniin teknologiakeskukseen Tampereelle
26.06.2024 3.00Hybridi-Valtra ensiesittelyssä - HAWE goes Ahvenisto
26.06.2024 0.07Nokian Renkaiden Yhdysvaltain-tehtaan ylösajo päätökseen - uusi valmistuotevarasto avattu tehtaan läheisyyteen
25.06.2024 18.00SKAL Kuljetusbarometri: Teiden huono kunto johtaa vaaratilanteisiin liikenteessä
25.06.2024 13.00Junavaunulastauksien sudenkuopat" löytyvät siis yksinomaan autoyhdistelmistämme.
25.06.2024 11.00Junavaunulastauksen "sudenkuoppia" on jopa muutamiakin.
25.06.2024 9.00Onko puutavarayhdistelmän pankojen siirtely lopulta lainkaan tarpeellista.
25.06.2024 7.00Pohjois-Suomen komein sai seuraajan
25.06.2024 3.00Tutkijat selvittivät maastopalojen päästöjä
25.06.2024 0.07Metsätalouden kannustejärjestelmää koskevat laki- ja asetusluonnokset lausuntokierrokselle
24.06.2024 18.00Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" .
24.06.2024 17.00Mutta mikä mahtaa olla raakapuunajon purkuineen vaatima minimi pankkorunkokorkeus ???
24.06.2024 15.00Minimikorkuisen pankkorungon hyödyt ja haitat.
24.06.2024 13.00Puutavarayhdistelmän aerodynamiikkan kaksi täysin eri perusmuotoa.
24.06.2024 11.00Artikkelimme vuodelta 2013 : - "76 tonnisten yhdistelmien omapainoissa on järkyttävän suuria painoeroja".
24.06.2024 10.00Lisätuottavuus koostuu pienistä tuottavuuden palasista.
24.06.2024 9.00Puutavarayhdistelmän loiskuorma kasvaa ajon aikana pahimmillaan jopa 5000 kiloon.
24.06.2024 7.00Raakapuuyhdistelmien aerodynamiikkakehitystyötä yli 40 vuotta .
24.06.2024 3.00Aerodynamiikan optimoinnista puutavarayhdistelmille tuntuvat kisätulot.
24.06.2024 0.07Puutavara-ajoneuvoyhdistelmän aerodynamiikka ja polttoaineenkulutus
23.06.2024 18.00TimberRoad yhdistelmäparin kuormatilavalinta.
23.06.2024 17.0010.Takasumu.
23.06.2024 15.009.Painopiste korkeus kuormattuna.
23.06.2024 13.008.Pankkokiinnitykset.
23.06.2024 11.007.Nippusidonta
23.06.2024 9.00Ponsse FORMEC 2025 -metsäteknologiakonferenssin pääyhteistyökumppaniksi
23.06.2024 7.006.Liukuestepinnat. - Pankkojen liukuestepinnat ovat tärkeässä asemassa rakapuun maantiekuljetusten nippupidossa.
23.06.2024 3.00Valmet sai toisen jatkojalostuslinjojen tilauksen Metsä Tissuen Mariestadin tehtaalle Ruotsiin
23.06.2024 0.07Rotator Oy on uusi FPT Industrial -moottoreiden jälleenmyyjä Suomessa
22.06.2024 18.005.Loiskuormakoko.
22.06.2024 17.004.Ilmavastus kuormattuna ajossa - puutavarayhdistelmässä on kaksi täysin toisestaan poikkeavaa ilmavastusmuotoa.
22.06.2024 15.003.Ilmavastus tyhjänäajossa - puutavarayhdistelmän tyhjänäajon ilmavastus on yllättävän suuri.
22.06.2024 13.002.Paino - Raakapuuyhdistelmisää edelleenkin järkyttävän suuret painoerot !!!
22.06.2024 11.00Suomen teollisuusyritykset yhdistävät voimansa kestävän ja älykkään valmistuksen edistämiseksi
22.06.2024 9.001. Kuormatila koko ja vaikutukset raakapuuyhdistelmän tuottavuuteen.
22.06.2024 7.00Uudistava maankäyttö tähtää luonnon tilaa vahvistavaan kulttuurimuutokseen rakennetussa ympäristössä
22.06.2024 3.00Volvo Truck Center Kuopio voitti Volvo Action Service European Dealer of the Year -palkinnon
22.06.2024 0.07KATSO VIDEO! Hybridi-Valtra ensiesittelyssä - HAWE goes Ahvenisto
21.06.2024 19.00Tuottavuus, ja turvallisuus Suomen raakapuun maantiekuljetuksen varustelussa.
21.06.2024 18.00Suomalaisen raakapuuyhdistelmän kymmenen muutodskohdetta.
21.06.2024 17.00Metsähakkeen tuotanto
21.06.2024 16.00Puutavarayhdistelmän varustepaketin 10 tärkeää ominaisuutta jaamme kahteen pääosaan.......
21.06.2024 15.00Vapoplogi 2015: - Ainespuun energiakäyttö on väistämätöntä
21.06.2024 13.00Syöttötehoa terminaaleihin Sennebogen 821E -materiaalin käsittelykoneella
21.06.2024 12.00Raakapuu yhdistelmän kymmenen korjaustarvetta tarpeelisine selityksineen.
21.06.2024 11.00Metsäpolttoaineet
21.06.2024 10.00Onko puutavarayhdistelmässänne jo kaikki tarvittavat virheet???
21.06.2024 9.00Edelleen ylivoimaisesti suurin kuormatila - muotoilussa sen salaisuus.
21.06.2024 7.00Oliko tämä Maxmossa "virallisten todistajien" paikalla ollessa tehty "tilavuusvertailu" kaikkien aikojen ammattikunnan "kusetus".???!!???
21.06.2024 3.00Artikkelimme vuodelta 2022: - Kotimaista Sisua Hakevuoren puunajoon
21.06.2024 0.07Energiapuu
21.06.2024KATSO TÄSTÄ JUHANNUSLÄHETYS! Mielenkiintoista kuljetus, maarakennus ja metsäalan asiaa
20.06.2024 17.00Tuplakiinnike, triplavaimennin, alumiinikitkalevy, ja 100% liukuestepinta = Termiminator liikenneturvallisuuspaketti.
20.06.2024 13.00TIESITKÖ ETTÄ : - ????
20.06.2024 11.00Terminatoreitten suosion salaisuus - nerokas muotoilu ja pintakäsittely, sekä kopiomallien valmistajien suuri määrä.
20.06.2024 9.00Puutavarayhdistelmien kuormatilavertailu.
20.06.2024 7.00Puutavarapankkojen kuormatilavertailu vuodelta 2014.
20.06.2024 3.00- 2017 kannanottoni Alucarin ja Metsätranssin uutisointiin: " Terminatorit laittomia - alumiinipankkoihin yhtä paljon puita laillisesti" .
20.06.2024 0.07Missä menee ero huijauksen ja törkeän petoksen välillä ???
19.06.2024 18.00Kuormatilavertailut Maxmossa, ja kilpailevilla teräspankkovalmistajilla oli kovan tason huiputus pakottavassa markkinatilanteen nopeassa muutoksessa.
19.06.2024 17.00Alucar pankkotesti ja Metsätrans epärehellinen uutisointi on aiheuttanut suuria tappioita alumiiniuskollisille käyttäjilleen.
19.06.2024 15.00Myös 76 tonnisten yhdistelmien kuormatilojen kokoluokissa suuret erot.
19.06.2024 13.00Raakapuuyhdistelmien maksimikorkeus Suomessa 4.4m ja Ruotsissa vapaa korkeus.
19.06.2024 11.00Raakapuun mittaus on kautta aikojen perustunut osaltaan pettämiseen.
19.06.2024 9.00Virallista puutavarapankkojen kuormakokovertailua tarvitaan pikaisesti. - Kuormatilavuustiotoutta on lisättävä ja selkeytettävä.puu76 ---artikkelimme vuodelta 2013 !!!
19.06.2024 7.00Teräksen kilpailukyvyn tuottavuudessa tekee myötöraja, kinnomoduli ja uusden tekniikan levynkäsittelytuotanto.
19.06.2024 3.00FinnMetko 2014: -Virallisen kuormakokovertailun mitattu kuormakokoero oli huimat 14.3 kehyskuutiota.
19.06.2024 0.07Mikä on yhden kuormakorkeus-ja kuormaleveyssentin merkitys? - Artikkelimme kymmenen vuoden takaa!!!!
18.06.2024 18.00Terminatoreitten pintakäsittely.
18.06.2024 17.00Pankkojemme tuotantoon, kuljetuksiin ja käyttöön on kehitetty useita "palvelevia" keksintöjä.
18.06.2024 15.00Vuosi 2024 on TimberRoadin., Terminatorin-, ja TimberMaxin 100%:sen muovittomuuden vuosi.
18.06.2024 11.00Eikö muovi olekkaan "myrkkyä" metsäteollisuudessa ???
18.06.2024 9.00Miksi "tuunaus" ei ole yltänyt metsäkoneisiin???
18.06.2024 7.00Muovi on myrkkyä sellunkeitossa - kameratekniikasta myös siihenkin apua!!!
18.06.2024 0.07VTT sparraa kotimaisia yrityksiä menestymään Naton DIANA-haastekilpailussa ja pääsemään puolustusmarkkinoille
17.06.2024 18.00Ennallistamistoimissa tärkeää yhdistää luonnon monimuotoisuuden edistäminen ja metsäteollisuuden puunhankinta
17.06.2024 17.00Odotettu uutuus Hitachilta
17.06.2024 15.00Jorpe - maansiirtolavoja yli 50 vuoden kokemuksella
17.06.2024 13.00Jussi Malmi, toimialajohtaja, Wihuri Tekninen Kauppa: "Tulevaisuutta rakennetaan perheyrityksen pitkällä tähtäimellä"
17.06.2024 9.00Terminator ja TimberMaxx turvallisuus.

Näytä lisää »