"Simply the Best": MAN TGX - Vuoden kuorma-auto 2021

25.11.2020 13.48

man2021a.jpg

Uusi MAN TGX on “International Truck Of The Year 2021” (ITOY). “Kansainvälinen Vuoden kuorma-auto” -palkinto on yksi arvostetuimmista palkinnoista hyötyajoneuvomarkkinoilla.

Virtuaalisessa seremoniassa, Andreas Tostmann, toimitusjohtaja MAN Truck & Bus, otti vastaan halutun palkinnon ITOY-tuomariston puheenjohtajalta Gianenrico Griffiniltä. Tuomariston 24 toimittajaa, jotka edustavat 24 Euroopan tärkeintä alan mediaa, arvioivat uutta MAN TGX:ää ja vakuuttuivat sen erityisen edistyksellisestä ajomukavuudesta, työskentely- ja lepo-olosuhteista, turvallisuudesta, taloudellisuudesta, liitettävyyspalveluista, innovatiivisista palveluista ja toiminnoista sekä näyttö- ja käyttökonseptista.

 ”International Truck Of The Year” -titteli on upea tunnustus merkittävästä työstä, jonka koko MAN-tiimi on tehnyt tuotteen eteen. Jo yli viiden vuoden ajan tiimi on työskennellyt yksi tavoite mielessään: kehittää paras kuorma-auto kuljettajille ja meidän asiakkaillemme ja saada se tien päälle. Tämä haluttu palkinto näytti sen: Me teimme sen”, sanoo MAN Truck & Busin toimitusjohtaja Andreas Tostmann iloisena. 

man2021b.jpg

”International Truck Of The Year” -palkinnosta äänestävät nimetyt tuomariston jäsenet ovat saaneet mahdollisuuden tutustua läpikotaisin uuteen MAN TGX:ään helmikuusta 2020 lähtien. Ajomukavuuden lisäksi kuljettajan työpaikka on selkeästi järjestetty, täysin digitaalisin näyttötoiminnoin varustettu, monitoimiohjauspyörä monine intuitiivisine toimintoineen ja innovatiivinen MAN SmartSelect -järjestelmän häiriötön  pyöritettävä rulla ja painotoimintoinen hallinta vakuutti tuomariston. ITOY-tuomariston jäsenet arvioivat yhtä positiivisesti myös ohjaamon asuin- ja lepotiloja. 

Koeajojen aikana, tuomaristo hämmästyi myös uuden MAN TGX Euro 6d -voimalinjan erinomaisesta taloudellisuudesta, joka tarjoaa jopa 8,2 % polttoaineen säästön verrattuna edelliseen sukupolveen, kun se on vielä yhdistetty ohjaamon aerodynaamisempaan muotoon ja GPS-vakionopeudensäätimeen (MAN EfficientCruise), joka tarjoaa aikaisempaa enemmän ennakoitavuutta. Tuomaristo alleviivasi myös turvallisuuden korkeaa tasoa, kuten tutkaperusteiset kääntymis- ja kaistanvaihtoavustimet, kaistallepaluuavustin ja ruuhka-avustin, jotka helpottavat paitsi kuljettajaa auttavat ja lisäävät myös muiden tien käyttäjien turvallisuutta. Tomaristo vakuuttui erityisesti myös MAN TGX:n liitettävyyspalveluista, joita sen sähköinen arkkitehtuuri tarjoaa. Tämä on ensimmäinen kerta kun näin kattavat järjestelmät ja palvelut ovat käytössä hyötyajoneuvokokoluokassa.

“Uusi MAN TGX edustaa loikkaa kohti uudenlaista ajomukavuutta, polttoainetaloudellisuutta sekä liitettävyyspalveluita ja ihmisen ja koneen yhteenliittymää. Ei ole epäilystäkään, miksi juuri uusi MAN TGX äänestettiin ”Truck of The Year 2021” palkinnon voittajaksi. Se on tulevaisuuspainotteinen kuorma-auto, johon yhdistyy tämän ja huomisen päivän kuljetustarpeet”, sanoi tuomariston puheenjohtaja Gianenrico Griffini.

”International Truck of The Year 2021” -palkinnon myöntämissääntöjen mukaan, vuosittainen palkinto luovutetaan kuorma-autolle, joka on julkaistu viimeisen 12 kuukauden aikana, ja joka on tehnyt suurimman myötävaikutuksen tiekuljetusten kestävän kehittymisen saralla. Arvostelukriteereinä ovat tekniset innovaatiot ja parannukset mutta myös innovaatiot, jotka parantavat kokonaiskustannustehokkuutta, turvallisuutta ja vähentävät ympäristövaikutuksia.

“Simplifying Business” – kuljetusyrityksiin ja kuljettajiin keskittyminen

Helmikuussa 2020, MAN Truck & Bus julkisti kokonaan uuden MAN-kuorma-autosukupolven yleisölle. Nämä täysin uudet kuorma-autot, leijona-logo sijoitettuna jäähdyttimen säleikköön, ovat saaneet uudet omistajansa ympäri Eurooppaa kesästä 2020 lähtien. Heti sen jälkeen kun ajatuksellinen kehitystyö alkoi, MAN aloitti kyselytutkimuksen 300 kuljetusyritykseltä ja 700 kuljettajalta ja pyysi säännöllistä palautetta uudesta kuorma-autosta. Uusi MAN-kuorma-autosukupolvi on kehitetty osittain näiden palautteiden perusteella. Tämän tuloksena uudet MAN-kuorma-autot ovat entistä enemmän yhteneväisiä yritysten tarpeiden kanssa: alhaisemmat käyttökustannukset, kustannustehokkuus, ainutlaatuinen ergonomia kuljettajan paikalla, turvallisuus ja lepotilojen luoma rentouttava ympäristö. 

Alusta alkaen tavoitteena oli saada mahdollisimman paljon pois jokapäiväisen työn aiheuttamaa rasitusta kuljettajilta ja yrityksiltä, jotka kohtaavat lisääntyviä ja monimutkaisia haasteita kuten kuormavolyymit ja yhä tiukentuvat CO2-päästösäädökset, kuljettajapula ja digitalisaation aikaistuminen logistisissa prosesseissa. Uusi MAN-kuorma-autosukupolvi saavuttaa nämä erinomaisella tuotelaadullaan kuten kuljettajakeskeisyydellään, taloudellisuudellaan, turvallisuudellaan ja teknisellä osaamisellaan. Uusi MAN-kuorma-autosukupolvi on vertaansa vailla oleva kokonaisvaltainen paketti, joka on suunniteltu kuljetusyrittäjiä ja kuljettajia varten.

30.03.2024 3.00Kaatopää, ja sen vetorullat ovat seuraava sinkityskohteemme.
30.03.2024 0.07Kuumasinkitys on kullanarvoinen pinnoite vihreän kullan korjuuketjulle.
29.03.2024 23.23KATSO PÄÄSIÄISEN LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
29.03.2024 18.00Meillä on nyt 100%:nen valmius 100%:seen muovittomuuteen.
29.03.2024 17.00Metsäalan kannattaa kohdata luontovaikuttajat ennakkoluulottomasti
29.03.2024 13.00Bensiinin keskihintojen nousu kiihtyi maaliskuussa 2024
29.03.2024 11.00Pankkokorkeudet vaihtelevat pääosin välillä 3.10- 3.30.
29.03.2024 9.00Pankkorunkokorkeus on sekin oma ongelmansa.
29.03.2024 7.00KH-Koneet Group vahvistaa jälleenmyyjäverkostoaan Ruotsin markkinoilla
29.03.2024 3.00Pankkokiinnikkeitten korkeuksissa on niissäkin suuria eroja.
29.03.2024 0.07Steelwrist esittelee kolmannen sukupolven kauhanpyörittäjät ja tuo markkinoille kokonaan uudet pyörivät liittimet sekä laajan valikoiman uusia työlaitteita
29.03.2024LUE TÄSTÄ! Talven jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
28.03.2024 18.00Puutavara-autojen apurunkoprofiileissa suuria eroja.
28.03.2024 17.00Miksi alumiini on edelleen pankkojen raaka-aine???
28.03.2024 15.00Suomeen Naton yrityskiihdyttämö ja kaksi testikeskusta
28.03.2024 13.00Puutavara-auton apurunkopaketit vaativat ammattitaitoa ja vastuullisuutta.
28.03.2024 7.00Malminetsinnän ja kaivostoiminnan investoinnit kasvoivat 2023
28.03.2024 3.00Alumiini materiaalina
28.03.2024 0.07Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi
27.03.2024 17.00Ranuasta kaavaillaan yli 120 tuulivoimalan tuulivoimapuistoa
27.03.2024 15.00Kymmenen miljoonan tutkimushankkeessa kehitetään liikkuvien työkoneiden ja ihmisten yhteistoimintaa
27.03.2024 13.00Henry Äyräväinen nimitetty Nisula Forestin aluemyyntipäälliköksi
27.03.2024 11.00Valmet toimittaa Valmet DNA -automaatiojärjestelmän Lostockin jätteenpolttolaitokselle Northwichiin Isoon-Britanniaan
27.03.2024 9.00Puutavarapankko
27.03.2024 7.00Mikä muutti raakapuun junakuljetukset kannattavaksi???
27.03.2024 3.00Alumiinipankkojen teko kannattavaa, mutta niitten käyttö on pitkässä juoksussa taattu katastrofi.
27.03.2024 0.07Onko auton pankkojen siirtely turhaa työtä, ja siis turhaa ajan hukkaa????
27.03.2024Alumiini
26.03.2024 18.00Junapankkojako toimii lastauksissa ja puruissa siirtelemättä- kaikilla tehtailla ja niitten kaikilla purkukoneilla.
26.03.2024 17.00100%:set liukuestepinnat vähensivät nippusiteitten tarpeen liki nollaan.
26.03.2024 15.00.TerminatorTekniikkaa: -"Paukku ja Pupu"-.
26.03.2024 13.00Onko Suomen junavaunujen pankkomallit yksi osaselitys Sp-vaunuilla junakuljetusten kilpailukyvyn säilymiseen.
26.03.2024 11.00Ajokortin ulkoasu uudistuu vastaamaan nykyaikaisia turvavaatimuksia
26.03.2024 10.00Kehitin 70-luvulla kevyen alumiinipankon, ja 90 luvulla vieläkin kevyemmän teräksisen "reikäpankon"
26.03.2024 9.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
26.03.2024 7.00Ensimmäinen julkinen latausdemonstraatio yli 700 kW:n ja 1 000 A:n teholla sähköauton kanssa
26.03.2024 3.00Junavaunupankoissa pankkojen siirtely todettiin hankalaksi, ja turhaksi.
26.03.2024 0.07Metsästäjäliitto: Mökkiläisten apua kaivataan vieraspetotalkoisiin
25.03.2024 17.00Suomen metsäkeskuksen tulevaisuuskatsauksen mukaan metsähakkeelle riittää kysyntää jatkossakin
25.03.2024 15.00Päivittynyt Vito-mallisto on saatavana sekä taka- että nelivetoisina
25.03.2024 13.00TimberRoad paketilla selvä lastausetu,
25.03.2024 11.00AMMATTILEHTI KOEAJAA: Iveco Daily 35S16A8V Hi-Matic - Perus Daily
25.03.2024 9.00Nosturimalleista on kymmeniä eri mielipiteitä - puut, ja ajot ovat liki samoja.
25.03.2024 7.00Muovipinnoitettujen Terminator XXL pankkomallien varaston tyhjennysmyynti .
25.03.2024 3.00Terminator XXL aero 6 on kevyt peruspankko maanteittemme 12 pankkoiseen perusjuhtaan.
25.03.2024 0.07TÄSSÄ ON AJANTASAINEN, liki 300 Terminatorin valmisvaraston mitat ja pankkomäärät, sekä toimitusten pinnoitevaihtoehdot.
24.03.2024 17.0076-tonnisten painot kuormaajalla - omapainoissa järkyttävänkin suuria eroja!!!
24.03.2024 16.00Volvo Trucksin uudet kuorma-autot ja ominaisuudet ? kaikki tarvittava tieto
24.03.2024 15.00Mikä on 76-tonnisen puutavarayhdistelmän järkevä omapaino???
24.03.2024 13.00Pankkorunkojen ja kiinnikkeitten korkeuserojen merkitys suuri.
24.03.2024 12.30Nyt lähtee muutama sata Terminatoria tosi "halavalla":!!!
24.03.2024 11.00Valmet toimittaa uuden keittimen yläerottimen Södra Cellin Mönsteråsin tehtaalle Ruotsiin
24.03.2024 9.00Minimikorkuisen pankkorungon hyödyt ja haitat.
24.03.2024 7.00Malminetsinnän ja kaivostoiminnan investoinnit kasvoivat 2023
24.03.2024 3.00Suomeen Naton yrityskiihdyttämö ja kaksi testikeskusta
24.03.2024 0.07Oripään Hakepalvelu Oy: Lisää haketustehoa kasvavaan kysyntään
23.03.2024 17.00Muovi on myrkkyä luonnossa, ja sitä se on myöskin sellukattilassa :2000-luvun alkuvuosina testasimme kaikki "pankkometallit" - kuumasinkitty ultraluja osoittautui ehdottomaksi ykköseksi- mutta miksi???
23.03.2024 15.00Ovatko kuumasinkitys ja eloksointi tulevaisuuden muovittomuustakuu kannolta tehtaalle???
23.03.2024 13.00Puhdas puu saa ensimmäisen muovikylpynsä kaatopäästä,.
23.03.2024 9.00Muovittoman pankkopinnoituksen "alkeet" ja TimberMaxx.
23.03.2024 7.00Metsä Group ja ANDRITZ rakentavat koetehtaan uusien ligniinituotteiden kehittämiseksi
23.03.2024 3.00LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
23.03.2024 0.07SKAL: Kuljetukset turvattava
23.03.2024KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
22.03.2024 19.49Kevennys. kuormatilakasvatus, ja aeromuotoilu tuovat uskomattomat lisäansioat:-76-tonnisen kuormaimellisen yhdistelmän muutoksista.
22.03.2024 17.00Siirtoteline painaa, ja se heikentää aina kuormaustuntumaa, ja tehoa - onko niitten painolle parempiakin kohteita???
22.03.2024 15.00Terät ratkaisevassa roolissa bioenergiakoneiden tuottavuudessa
22.03.2024 13.00Metsä Group ilmoittaa vähentävänsä fossiilisten kemikaalien käyttöä puunkorjuussa
22.03.2024 11.00MAN: Linja-autojen myynti vahvassa kasvussa
22.03.2024 9.00Metsä Board vetäytyy Kaskisten taivekartonkitehdashankkeesta
22.03.2024 7.00Komatsu XT-voimansiirto saatavilla nyt myös 875-kuormatraktoriin
22.03.2024 3.00Metsäkoneketjujen teroituspalvelua suurella volyymilla ja korkealla laadulla
22.03.2024 0.07Polaris esittelee uusia mielenkiintoisia moottorikelkkamalleja
21.03.2024 17.00SSAB tuo markkinoille maailman ensimmäisen päästöttömän teräsjauheen
21.03.2024 15.00Pääsiäispupun perimä avattu - käpälänjäljet johtavat Liperiin
21.03.2024 11.00Metsätalouden vesistö- ja ilmastopäästöjä voidaan hillitä välttämällä avohakkuita ja niihin liittyviä ojitustoimia
21.03.2024 9.00Onko pankoissa tärkeämpiäkin tuottavuustekijöitä, kuin paino???.
21.03.2024 7.00John Deere Forestryn asiakastuki vahvistuu Pohjois-Suomessa
21.03.2024 3.00Metsänomistajien tyytyväisyys puukauppaan nousussa
21.03.2024 0.07Vientiteollisuuden puheenjohtajat: SAK:n toiminta ei palvele Suomen ja suomalaisten etua - "Neuvotteluissa sovitun työrauhan merkitys näyttää olevan hyvin pieni"
20.03.2024 17.00Terminator ja TimberMaxx mallistot sekä kuormansidonta - pankkomaailman uusajattelua.
20.03.2024 15.00Puutavaranipun sidonta on kuormasiteitten, kitkavoimien sekä pankkokiinnitysten yhteispeliä.
20.03.2024 13.00Atlas Copco tuo markkinoille kaksinopeuksisen kompressorin teollisuuskäyttöön
20.03.2024 11.00Konecranesin teollisuusnosturimallisto laajenee
20.03.2024 9.00Puutavarayhdistelmän nippusidonnan liikenneturvallisuutta on kehitetty voimaantulleen vaatimuspaketin mukaisesti.
20.03.2024 7.00Uudet Renault Trucks T- ja C-sarjat koeajokiertueelle
20.03.2024 3.00Pankkojen kiinnitys ajoneuvorungolle.
20.03.2024 0.07Luke: Vapaa-ajankalastajien suhtautuminen kuhan alamitan nostoon on valtaosin positiivista
19.03.2024 18.30Alumiinikitkalevyt ja muoviliukulevyt, sekä triplat ja nostokoukutkin ovat nyt erityistarkkailun alla.
19.03.2024 15.00Volvo saa 100 sähkökuorma-auton tilauksen DFDS:ltä
19.03.2024 13.00Rosteri kuuluu "tuuninkimiehille" , ei työntekoon.
19.03.2024 11.00Kiinteiden puupolttoaineiden kulutus väheni lämpö- ja voimalaitoksissa vuonna 2023 - metsähakkeen poltto edelleen kasvussa
19.03.2024 9.00Superpuolikkaat tuo tehokkuutta kierrätykseen
19.03.2024 7.00Erno Tuomilahti vuokraus- ja vaihtoautomyyjäksi MAN Center Espooseen
19.03.2024 0.07Kubotan maataloustraktorit Matekon tuotevalikoimaan
18.03.2024 20.2060- 64-68 ja 76-tonnisten rajat ylittävä liikenne sinetöitiin parlamentin kantaan
18.03.2024 18.00Terminator ja TimberMaxx tekniikkaa : -Terminator kiinniketekniikka ja TimberMaxx kiinnikkeet auttavat myös kuormatilan maksimointia.
18.03.2024 17.00Terminator ja TimberMaxx -tekniikkaa: "Tuotesuojattu viides kulma suojaa ja keventää"
18.03.2024 15.00Alumiinipankon tuottamattomuus on profilointitekniikan vanki, mutta muovittomuuteen siirtyminen on niillä äärihelppoa..
18.03.2024 11.00Mukavuutta , turvallisuutta ,helppoutta ja äänettömyyttä puutavarapankkojen toimintoihin Terminator "Triplakiinnikkeillä".

Näytä lisää »