Puutavarayhdistelmän nippusidonnan vaatimukset ja valvonta kasvaa. Terminator pankkomallisto on varustettu koko kuormatilan alalla olev illa terävillä liukuestesermeillä, ja pankkorungon purevalla rautahammatuksella.
Uusi kuormansidonalaki vaatii puutavaranippujen paikoillaanpysymisen hidastuvuuksilla 8m/s2 eteenpäin ja 5m/s2 taakseooöin ja sivuilleppäin. -Tämä vaatimus on kova , ja vaikeaa saavuttaa liukkailla ja jäisillä nipuilla.
Vaikeimmillaan vaatimusten saavuttaminen on perävaunun etu- ja takanipuilla.Määräysten mukaisessa sidonnassa on hyödynnettävä maksimaaliset kitkavoimat ja tietenkin myös pankkojen paikallaan pysyminen sekä eteen-, että sivulle -, ja myös taakseppäin suuntautuvien hidastuvuusvoimien vaikutuksessa.
Uusi Traficomin nippusidontamääräys / 1.4.2021 asettaa nippusidonnalle 1.7 2022 alkaen hidastuvuuskeston minimiksi 8m/s2. Vaatimustasoa on helpoin verrata yhdistelmän jarrutustehoon, joka hyväksytyssä katsastuksen jarrutestissä on minimissään 5m/s2 ,- ja hidastuvuusvaatimusten suuruusluokkavertaina voidaan pitää sitä, että nyky-yhdistelmien suurtehojarrut pääsevät hidastuvuuksissa parhaimmillaan luokkaan 6m/s2 - 7m/s2.
Pankoille on asetettu minimivaatimukseksi pankkorungolle terävät liukuestesermit. Tämän minimivaatimuksen alle 1/3 kuormatilaan ulottuvat liukuestepinnat asettavat nippusidonnan kovien ja vaikeitten haasteitten eteen ajettaessa liukkailla ja jäisillä kuormilla. - Määräysten mukaisten hidastuvuuksien saavuttaminen vaatii sekä varusteita, että nippusidolta määräyksien täyttämisen lisäksi myös huolettista ja oikeaoppista nippujen ladontaa.