Kertausta: - Vuodelta 2017: - "Pluffi alkaa paljastua" : - Puutavarapankkojen tilavuusvertailu Maksmossa onnistuttiin esittämään alan ammattilaisille luonnonlakien vastaisesti.

23.10.2023 17.00

Yhdeksän  vuoden takainen täysin valheellinen  "Maxmotesti" ja Metsätransartikkelit aiheuttivat meille romahduksen markkinoilla  -  sekä tietenkin meille, ja alihankkijoillemme miljoonatappiot. Samanaikaisesti tämä kuormakokoharhautus aiheutti kertaluokkia suuremmat tulonmenetykset alumiinipankoilla uskollisesti jatkaneille noin seitsemälle sadalle puutavara-autoilijalle Suomessa.

- Olisikohan tässä joukkokanteen paikka ??

Korkeuseroa alumiinipankoilla ja alumiinirungoilla
verrattuna nykytekniikan apurunkopakettiin ja
Terminatoreihin yhteensä lähes 20 senttiä.
- Se näkyy kuvasta ja tuntuu lompsassa.

Metsätrans 5 / 2014 kirjoitti täysin totuudenvastaisen artikkelin Alucarilla tehdystä Terminator XXL 8.8 pankkojen tilavuusvertailusta Alucarin Alu 70 pankkoihin. Testi tehtiin  monilta osin luonnonlakien ja totuuden vastaisesti. - Lisäksi MetsäTrans lehden  artikkelissa esiintyy  selvää tarkoitushakupohjaista vääristelyä.


'


Katso julkinen pankkotesti FinnMetkossa klikkaamalla kuvaa!

Leveysero Alu 70 pankkoon liki 15 senttiä ja pankkorunkojen
korkeuseroa lähes 10 senttiä - ja Maxmon vertailussa ne
Metsatrans  ja pojat ilmoittivat samansuuruisiksi. 

Artikkeli Metsätrans 5 / 2014

Pankkojen sisäpiirin tilavuusvertailu Alucarilla Maksamaalla:

Terminatorit laittomia - alumiinipankkoihin yhtäpaljon puita laillisesti ?

Monet puutavara-autoilijat ovat olleet suorastaan närkästyneitä puutavarapankoista käytävään tilavuuskeskusteluun eli kuinka paljon puuta tolppien väliin sopii. Tätä yksipuolisista keskustelua on käynyt lähinnä Heikki Jokela Ammattilehdessä ja sen nettisivuilla. Näillä hänen markkinoimillaan Terminator XXL-pankoilla saa hänen mukaansa lisätilaa helposti 15 kuutiota. 


Lue MetsäTrans-artilleli "Terminatorit laittomia", 
ja "Maxmotesti"Klikkaamalla kuvaa.

Ulkomitoiltaan yhtenevien alu 70 ja 75 sekä Exten alumiinipankkomalliston kokoeroksi Terminatot XXL 8.8 pankkomallin hyväksi olen ilmoittanut 10 kehyskuutiota kolmella 5.5 m pituisella raakapuunipulla lastattuna. Kokoero markkinoilla oleviin kaikkiin muihin teräspankkoihin on luokkaa 5 kehyskuutiota XXL pankon hyväksi.



Piiroskuvan oikeanpuoleinen pari esittää samanmittaisten ja levyisten vertailupankkojen pinta-alaeroa = 0.62 m2 = puolitoista 0.40 m2 kourallista.
Vasemmalla on yläkuvan mukainen auton varustepaketin pinta-alaero = 0.85 m2 = yli kaksi kourallista / nippu.

Kokoero voidaan arvioida myös puutavaranosturin kourallisina. Kokoero alumiinisiin on puolitoista  0,4 m2 kourallista / nippu ja ero vanhanmallisiin teräspankkoihin ja irtotolppaisiin Exten S7 (aiemmin S6 ja S8) "markkinoitten tilavimpiin" on Terminatoreitten hyväksi noin yksi 0,4 m2 kourallinen / nippu.- Alucarin vertailukokeessa saatiin Metsätranssin artikkelin mukaan kolmen nipun kokoeroksi yksi kourallinen , joka artikkelin sanankääntein johdatettiin Alucarin alupankkojen eduksi.


Perinneyhdistelmän puut lastataanperävaunun
XXL pankoille - klikkaa videoon"Pitkä viitonen"! 

Todellinen konstailematon kokoero on useissa testeissä ja satojen Terminator käyttäjien vertailuissa todettu tuoksi yli puoleksitoista kouralliseksi / nippu , - elikkä Alucarin luonnonlakien vastaisessa sisäpiiritestissä se olisi kuulunut olla lähes viisi kourallista, eikä käänteisesti kerrottu vajaa yksi kourallinen.

Metsätrans ilmoitti artikkelinsa otsikossa röyhkeästi - TERMINATORIT LAITTOMIA.

Tuo on kova ja suurta vahinkoa aiheuttanut väite. Harhautus on aiheuttanut suuria tappioita Terminatoreitten tuotannolle ja myynnille sekä ennen kaikkea harhautetuille puutavarankuljetuksen ammattilaisille, jotka ovat uskollisina luottaneet tuohon sisäpiirin testiin. - Kun artikkelin kuvaa katsoo ajatuksella tarkemmin, huomaa sen, että mitta ei ole suotassa ja keppi , josta mitta on otettu taipuu ulospäin yhden pari senttiä? levitetyn tolpan ohjaamana. 

Jos pankkojen tahallisesti lastauksella aiheutettu yhden tolppaparin puoleltaan mittavirheineen ilmoitettu kolmen sentin leveyden ylitys tekee Koko terminatormalliston laittomiksi, niin miksi samassa testissä ei saatu mitattua Alu 75 pankon ylämittaleveyttä, joka olisi käsittääkseni ollut kertaluokkaa helpompi toimenpise , verrattuna Terminatoreitten ylämitan mittaamiseen ja lisäksi vaikeusasteeltaan paljon monimutkaisemman ja hankalamman keskimitan ylileveyden toteamiseen. 

Kokoero näkyy kuvasta.

Pankkojen painoero

Kuvateksti MetsaTranssin artikkelista:

Lopuksi käytiin Stormossenin vaa´alla ja todettiin, että Terminator 8,8 pankkojen vaihto vahvistettuihin Alucar 70 -pankkoihin kevensi perävaunua tasan 200 kiloa.

Todellinen pankkojen painoero: Metsätranssin kuvatekstin mukaan perävaunun kahdeksan pankon painoero on 200 kg , elikkä 25 kg / pankko.

Kuopiossa punnittiin vertailupaino Alucar Alu 70 pankon ja Forestking 8 pankon välillä , ja painot olivat kiinteillä kiinnikkeillä kilolleen samat. Tämänjälkeen Parkanossa Aimo Mäkisen toimesta punnittiin Terminator 8.8 kiinteillä kiinnikkeillä ja paino oli myöskin kilolleen sama 144 kg /pankko.

Alucar ALU 70, ForestKing 8 ja Terminator XXL 8.8 -  kaikkien paino identtisillä mitoilla ja kiinnikepaketeilla 144 kg.
Alu 70 (7 tonninen)paino kiinteillä kiinnikkeillä 144 kg 3.0 m tolpilla ja 2.55m
leveänä.Vastaavat 8 tonniset teräksiset vertailupunnituksen ForestKingit ja
Terminatorit painoivat tasan kilolleen saman 144 kg. - Alucarin mainostamaa
painoeroa ei löytynyt, mutta kuormatilakokoero on selvyys.

Kahdeksan pankon painoeroksi Alucar / Metsätrans on ilmoittanut 200 kg, kun se todellisuudessa on tarkkojen punnitusvertailujen mukaan tasan 0 kg !!!

- Tulen avaamaan tämän kuormatilavertailun selvän totuudenvastaisuuden ja asiakaskuntaa harhauttavan artikkelin kokonaisuudessaan lähiaikoina. - Lisäksi luonnonlakien vastaisen testin perusteella pankkovalinnassa harhautettujen kannattanee harkita kanteen / joukkokanteen nostamista valheellisesta testistä kuljetuselinkeinolle aiheutuneista tappioista.

Heikki Jokela
040 123 99 91

Ps. Maxmotestillä harhautettiin törkeästi  puutavara-alan ammattikuntaa uskomaan alumiinipankkojen kuormatilan yhdenvertaisuuteen Terminator XXL pankkomallien kanssa. 

Tällä petollisella toimenpiteellä Alucar ja Exte saivat pidettyä "alumiiniuskoisen" ammattikunnan luottamuksen pankoillaan ajaviin autoilijoihin ja samalla MetsäTranssin artikkelisarja romahdutti Terminatormyynnin kolmasosaan artikkelin edellisestä ajasta. - Tuolloin Terminatorien myynnin osuus oli kasvanut reilusti ohi alumiinipankkomyynnin, ylittäen jo selvästi 50prosenttia Suomen puutavarapankkojen kokonaismyynnistä.

Maxmotesti ja MetsäTranssin täysin totuudenvastainen  markkinointipropakanda ovat aiheuttaneet Terminatormyynnille ja valmistaville alihankkijoille miljoonatappiot . Lisäksi vielä paljon suuremmat tappiot on aiheutunut niille puutavara-autoilijoille, jotka ovat uskoneet harhautukseen ja liikennoineet noin 10% pienemmillä kuormatiloilla ja likimain 5-10% pienemmin tienestein sekä paljon saastuttavammilla yhdistelmillä.- Tämä vaikutus näkyy vuosittaisissa MetsäTranssin tuottavuusvertailuissa, joissa täysalumiinipankkoja käyttäviä yrityksiä on kymmenen kärkijoukon tilastossa vain 1 kpl, ja sekin on kiinteätolppaisilla Reka/Björn pankoilla ajava monitoimiyritys.XXhj.

(Tämä artikkeli julkistettiin myös jo vuonna 2017) 

29.03.2024 9.00Pankkorunkokorkeus on sekin oma ongelmansa.
29.03.2024 7.00KH-Koneet Group vahvistaa jälleenmyyjäverkostoaan Ruotsin markkinoilla
29.03.2024 3.00Pankkokiinnikkeitten korkeuksissa on niissäkin suuria eroja.
29.03.2024 0.07Steelwrist esittelee kolmannen sukupolven kauhanpyörittäjät ja tuo markkinoille kokonaan uudet pyörivät liittimet sekä laajan valikoiman uusia työlaitteita
29.03.2024LUE TÄSTÄ! Talven jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
28.03.2024 18.00Puutavara-autojen apurunkoprofiileissa suuria eroja.
28.03.2024 17.00Miksi alumiini on edelleen pankkojen raaka-aine???
28.03.2024 15.00Suomeen Naton yrityskiihdyttämö ja kaksi testikeskusta
28.03.2024 13.00Puutavara-auton apurunkopaketit vaativat ammattitaitoa ja vastuullisuutta.
28.03.2024 7.00Malminetsinnän ja kaivostoiminnan investoinnit kasvoivat 2023
28.03.2024 3.00Alumiini materiaalina
28.03.2024 0.07Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi
27.03.2024 17.00Ranuasta kaavaillaan yli 120 tuulivoimalan tuulivoimapuistoa
27.03.2024 15.00Kymmenen miljoonan tutkimushankkeessa kehitetään liikkuvien työkoneiden ja ihmisten yhteistoimintaa
27.03.2024 13.00Henry Äyräväinen nimitetty Nisula Forestin aluemyyntipäälliköksi
27.03.2024 11.00Valmet toimittaa Valmet DNA -automaatiojärjestelmän Lostockin jätteenpolttolaitokselle Northwichiin Isoon-Britanniaan
27.03.2024 9.00Puutavarapankko
27.03.2024 7.00Mikä muutti raakapuun junakuljetukset kannattavaksi???
27.03.2024 3.00Alumiinipankkojen teko kannattavaa, mutta niitten käyttö on pitkässä juoksussa taattu katastrofi.
27.03.2024 0.07Onko auton pankkojen siirtely turhaa työtä, ja siis turhaa ajan hukkaa????
27.03.2024Alumiini
26.03.2024 18.00Junapankkojako toimii lastauksissa ja puruissa siirtelemättä- kaikilla tehtailla ja niitten kaikilla purkukoneilla.
26.03.2024 17.00100%:set liukuestepinnat vähensivät nippusiteitten tarpeen liki nollaan.
26.03.2024 15.00.TerminatorTekniikkaa: -"Paukku ja Pupu"-.
26.03.2024 13.00Onko Suomen junavaunujen pankkomallit yksi osaselitys Sp-vaunuilla junakuljetusten kilpailukyvyn säilymiseen.
26.03.2024 11.00Ajokortin ulkoasu uudistuu vastaamaan nykyaikaisia turvavaatimuksia
26.03.2024 10.00Kehitin 70-luvulla kevyen alumiinipankon, ja 90 luvulla vieläkin kevyemmän teräksisen "reikäpankon"
26.03.2024 9.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
26.03.2024 7.00Ensimmäinen julkinen latausdemonstraatio yli 700 kW:n ja 1 000 A:n teholla sähköauton kanssa
26.03.2024 3.00Junavaunupankoissa pankkojen siirtely todettiin hankalaksi, ja turhaksi.
26.03.2024 0.07Metsästäjäliitto: Mökkiläisten apua kaivataan vieraspetotalkoisiin
25.03.2024 17.00Suomen metsäkeskuksen tulevaisuuskatsauksen mukaan metsähakkeelle riittää kysyntää jatkossakin
25.03.2024 15.00Päivittynyt Vito-mallisto on saatavana sekä taka- että nelivetoisina
25.03.2024 13.00TimberRoad paketilla selvä lastausetu,
25.03.2024 11.00AMMATTILEHTI KOEAJAA: Iveco Daily 35S16A8V Hi-Matic - Perus Daily
25.03.2024 9.00Nosturimalleista on kymmeniä eri mielipiteitä - puut, ja ajot ovat liki samoja.
25.03.2024 7.00Muovipinnoitettujen Terminator XXL pankkomallien varaston tyhjennysmyynti .
25.03.2024 3.00Terminator XXL aero 6 on kevyt peruspankko maanteittemme 12 pankkoiseen perusjuhtaan.
25.03.2024 0.07TÄSSÄ ON AJANTASAINEN, liki 300 Terminatorin valmisvaraston mitat ja pankkomäärät, sekä toimitusten pinnoitevaihtoehdot.
24.03.2024 17.0076-tonnisten painot kuormaajalla - omapainoissa järkyttävänkin suuria eroja!!!
24.03.2024 16.00Volvo Trucksin uudet kuorma-autot ja ominaisuudet ? kaikki tarvittava tieto
24.03.2024 15.00Mikä on 76-tonnisen puutavarayhdistelmän järkevä omapaino???
24.03.2024 13.00Pankkorunkojen ja kiinnikkeitten korkeuserojen merkitys suuri.
24.03.2024 12.30Nyt lähtee muutama sata Terminatoria tosi "halavalla":!!!
24.03.2024 11.00Valmet toimittaa uuden keittimen yläerottimen Södra Cellin Mönsteråsin tehtaalle Ruotsiin
24.03.2024 9.00Minimikorkuisen pankkorungon hyödyt ja haitat.
24.03.2024 7.00Malminetsinnän ja kaivostoiminnan investoinnit kasvoivat 2023
24.03.2024 3.00Suomeen Naton yrityskiihdyttämö ja kaksi testikeskusta
24.03.2024 0.07Oripään Hakepalvelu Oy: Lisää haketustehoa kasvavaan kysyntään
23.03.2024 17.00Muovi on myrkkyä luonnossa, ja sitä se on myöskin sellukattilassa :2000-luvun alkuvuosina testasimme kaikki "pankkometallit" - kuumasinkitty ultraluja osoittautui ehdottomaksi ykköseksi- mutta miksi???
23.03.2024 15.00Ovatko kuumasinkitys ja eloksointi tulevaisuuden muovittomuustakuu kannolta tehtaalle???
23.03.2024 13.00Puhdas puu saa ensimmäisen muovikylpynsä kaatopäästä,.
23.03.2024 9.00Muovittoman pankkopinnoituksen "alkeet" ja TimberMaxx.
23.03.2024 7.00Metsä Group ja ANDRITZ rakentavat koetehtaan uusien ligniinituotteiden kehittämiseksi
23.03.2024 3.00LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
23.03.2024 0.07SKAL: Kuljetukset turvattava
23.03.2024KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
22.03.2024 19.49Kevennys. kuormatilakasvatus, ja aeromuotoilu tuovat uskomattomat lisäansioat:-76-tonnisen kuormaimellisen yhdistelmän muutoksista.
22.03.2024 17.00Siirtoteline painaa, ja se heikentää aina kuormaustuntumaa, ja tehoa - onko niitten painolle parempiakin kohteita???
22.03.2024 15.00Terät ratkaisevassa roolissa bioenergiakoneiden tuottavuudessa
22.03.2024 13.00Metsä Group ilmoittaa vähentävänsä fossiilisten kemikaalien käyttöä puunkorjuussa
22.03.2024 11.00MAN: Linja-autojen myynti vahvassa kasvussa
22.03.2024 9.00Metsä Board vetäytyy Kaskisten taivekartonkitehdashankkeesta
22.03.2024 7.00Komatsu XT-voimansiirto saatavilla nyt myös 875-kuormatraktoriin
22.03.2024 3.00Metsäkoneketjujen teroituspalvelua suurella volyymilla ja korkealla laadulla
22.03.2024 0.07Polaris esittelee uusia mielenkiintoisia moottorikelkkamalleja
21.03.2024 17.00SSAB tuo markkinoille maailman ensimmäisen päästöttömän teräsjauheen
21.03.2024 15.00Pääsiäispupun perimä avattu - käpälänjäljet johtavat Liperiin
21.03.2024 11.00Metsätalouden vesistö- ja ilmastopäästöjä voidaan hillitä välttämällä avohakkuita ja niihin liittyviä ojitustoimia
21.03.2024 9.00Onko pankoissa tärkeämpiäkin tuottavuustekijöitä, kuin paino???.
21.03.2024 7.00John Deere Forestryn asiakastuki vahvistuu Pohjois-Suomessa
21.03.2024 3.00Metsänomistajien tyytyväisyys puukauppaan nousussa
21.03.2024 0.07Vientiteollisuuden puheenjohtajat: SAK:n toiminta ei palvele Suomen ja suomalaisten etua - "Neuvotteluissa sovitun työrauhan merkitys näyttää olevan hyvin pieni"
20.03.2024 17.00Terminator ja TimberMaxx mallistot sekä kuormansidonta - pankkomaailman uusajattelua.
20.03.2024 15.00Puutavaranipun sidonta on kuormasiteitten, kitkavoimien sekä pankkokiinnitysten yhteispeliä.
20.03.2024 13.00Atlas Copco tuo markkinoille kaksinopeuksisen kompressorin teollisuuskäyttöön
20.03.2024 11.00Konecranesin teollisuusnosturimallisto laajenee
20.03.2024 9.00Puutavarayhdistelmän nippusidonnan liikenneturvallisuutta on kehitetty voimaantulleen vaatimuspaketin mukaisesti.
20.03.2024 7.00Uudet Renault Trucks T- ja C-sarjat koeajokiertueelle
20.03.2024 3.00Pankkojen kiinnitys ajoneuvorungolle.
20.03.2024 0.07Luke: Vapaa-ajankalastajien suhtautuminen kuhan alamitan nostoon on valtaosin positiivista
19.03.2024 18.30Alumiinikitkalevyt ja muoviliukulevyt, sekä triplat ja nostokoukutkin ovat nyt erityistarkkailun alla.
19.03.2024 15.00Volvo saa 100 sähkökuorma-auton tilauksen DFDS:ltä
19.03.2024 13.00Rosteri kuuluu "tuuninkimiehille" , ei työntekoon.
19.03.2024 11.00Kiinteiden puupolttoaineiden kulutus väheni lämpö- ja voimalaitoksissa vuonna 2023 - metsähakkeen poltto edelleen kasvussa
19.03.2024 9.00Superpuolikkaat tuo tehokkuutta kierrätykseen
19.03.2024 7.00Erno Tuomilahti vuokraus- ja vaihtoautomyyjäksi MAN Center Espooseen
19.03.2024 0.07Kubotan maataloustraktorit Matekon tuotevalikoimaan
18.03.2024 20.2060- 64-68 ja 76-tonnisten rajat ylittävä liikenne sinetöitiin parlamentin kantaan
18.03.2024 18.00Terminator ja TimberMaxx tekniikkaa : -Terminator kiinniketekniikka ja TimberMaxx kiinnikkeet auttavat myös kuormatilan maksimointia.
18.03.2024 17.00Terminator ja TimberMaxx -tekniikkaa: "Tuotesuojattu viides kulma suojaa ja keventää"
18.03.2024 15.00Alumiinipankon tuottamattomuus on profilointitekniikan vanki, mutta muovittomuuteen siirtyminen on niillä äärihelppoa..
18.03.2024 11.00Mukavuutta , turvallisuutta ,helppoutta ja äänettömyyttä puutavarapankkojen toimintoihin Terminator "Triplakiinnikkeillä".
18.03.2024 9.00Terminator-,ja TimberMaxx Evo tekniikka on "100%:sesti uutta "tila-, ja turvallisuustekniikkaa"
18.03.2024 7.00"Tripla"kiinnityksen kolme tärkeää ja esimerkillisen hyvin toimivaa olomuotoa".
18.03.2024 0.07Terminatorit ja TimberMaxit tuovat elintärkeää lisätuottavuutta ja turvallisuutta.
17.03.2024 17.00"Mieti ihan itse, missä puunajossa teippejä tarvitaan" !!!
17.03.2024 15.00Alumiinipankot muuttuvat 100%:sesti muovittomiksi pelkällä teippien poistolla.
17.03.2024 13.00Korjuuyrittäjät investoivat kalustoon haastavista ajoista huolimatta
17.03.2024 11.00Miksi teräspankot alkavat kuitenkin olla "piikkipaikalla" ???

Näytä lisää »