A Weckmanilta perävaunut ja H Weckmanilta päälllirakenteet - Koko paketti samasta pihasta

06.12.2016 7.00

Jo lähes 50 vuotta alalla toiminut A Weckman Oy valmistaa kevyitä ja kestäviä perävaunuja. Heinolasta operoiva yritys pystyy räätälöimään perävaunut asiakkaan tarpeen mukaan. Samalta tontilta asiakas saa kätevästi perävaunun A Weckmanilta ja päällirakenteet H Weckmanilta.

Artikkeli / 25.8.2016

Kevyt ja kestävä. Näillä sanoin yrittäjä Matti Heiman kuvailee A Weckman Oy:n puutavaraperävaunuja.
- Kevyt ja kestävä puutavaraperävaunu löytyy täältä. Me pystymme myös todella hyvin räätälöimään tuotteen asiakkaan toiveiden mukaan, sanoo Heiman.
A Weckman Oy:n pitkän ja menestyksekkään historian yksi salaisuus on se, että asiakassuhteet ovat hyvät.
- Meillä on hyvä asiakaskunta ja saamme heiltä runsaasti hyviä vinkkejä, joita sitten mietitään ja toteutetaan. Meillä menee tieto ja palaute nopeasti asiakkaalta suoraan tuotantoon ja kehitykseen. Siinä voin käsi sydämellä sanoa, että olemme Suomen parhaita, toteaa Heiman.

Tälläkin alalla jatkuva kehitys on ehdoton edellytys menestykseen.



- Ei saa pudota kärryvalmistajana kärryiltä, naurahtaa Heiman.
Muutama vuosi sitten siirryttiin entistä suurempiin kokonaispainoihin ja viisiakselinen perävaunu valtasi markkinoita. Weckmanille siirtyminen suurempiin painoihin sujui helposti.
- Painojen nousun myötä meille on valikoitunut asiakkaiksi puutavarapuolen kovimmat kuormittajat niin auto- kuin kärrypuolelta. Se on ollut meille etu, kun nyt on lisätty massoja, niin me olemme päässeet helpolla.
Räätälöinti asiakkaan tarpeen mukaan

A Weckmanilla tuotteet valmistetaan aina asiakkaiden tarpeen mukaan.

- Siihen haluan kiinnittää entistä enemmän huomiota myös tulevaisuudessa.
Pajalta on maailmalle lähtenyt puutavara perävaunujen ohella erilaisia vaihtolavaperävaunuja, seinäelementtien kuljetukseen soveltuvia perävaunuja ja pitkiin erikoiskuljetuksiin käytettäviä perävaunuja. Tällä hetkellä työn alla on pylväskuljetuksiin tarkoitettu kokorunkoyhdistelmä.
- Erikoisrakenteita kohtaan meillä on suunnaton sydämen syke ja taitoa niitä valmistaa, sanoo Heiman.
Pylväsauto on yksi monista projekteista, joka tehdään yhteistyössä samassa pihassa operoivan H Weckman Oy:n kanssa.
- Me puhallamme yhteen hiileen ja samalta tontilta saa kärryn sekä auton. Meillä on saumaton yhteistyö ja autetaan aina puolin ja toisin, niin kiireessä kuin suunnittelussa, toteaa Hannu Weckman.
Luotettavat tuotteet ovat luoneet myös asiakassuhteista pitkiä.
- Meillä löytyy tänä päivänä vielä samoja asiakkaita kuin meillä oli jo aloittaessamme 1960-luvun lopussa. Sekin kertoo omaa kieltään laadusta, sanoo Heiman.
Uusien perävaunujen lisäksi A Weckman Oy entisöi sekä uudelleen rakentaa perävaunuja asiakkaille.
- Annamme uuden elämän vanhalle kärrylle tekemällä ne käytännössä kokonaan uusiksi. Telitämme, päivitämme jarrujärjestelmät ja muokkaamme kärryn asiakkaan tarpeiden mukaan.

Yritys siirtyi uusiin ja tuttuihin käsiin

Vuodesta 1968 Heinolassa perävaunuja valmistaneet A Weckman Oy ja Telivaunu Weckman Oy siirtyivät vuodenvaihteessa uuteen omistukseen kun 21 vuotta yrityksen palkkalistoilla ollut Heiman osti liiketoiminnan itselleen. Toimintaa jatketaan A Weckman Oy:n nimellä. Heimanin Matille Weckmanin osoite Paininpuuntie 23 Heinolassa on toki ollut tuttu jo pitkään.
- Aloitin kesätyöntekijänä Veli-Matti Weckmanilla kesäkuussa 1995 eli aika tarkalleen 21 vuotta sitten. Siitä saakka olen talossa viihtynyt ja tunnen tuotteet kuin omat taskuni, kertoo 38-vuotias yrittäjä Matti Heiman.
Toiminnan ostaminen itselle kypsyi pikkuhiljaa ajan mukana.
- Olen jo pitkään harkinnut yrittäjäksi lähtemistä ja kun asia tuli ajankohtaiseksi, niin en epäröinyt. Veli-Matti on toiminut oppi-isänäni tuon reilut parikymmentä vuotta, joten on hienoa päästä jatkamaan hänen työtään.
Matin lisäksi Veli-Matti on tuttu näky jatkossakin A Weckmanilla.
- Veli-Matti on isona apuna tässä siirtymävaiheessa ja pystyy auttamaan minua uusissa asioissa, joita eteen tulee 21-vuotisesta alan kokemuksesta huolimatta lähes päivittäin. Hän jatkaa työskentelyään yrityksessä jatkossakin, paljastaa Heiman.
Veli-Matti luovuttaa oman elämätyönsä mielellään eteenpäin osaaviin käsiin.
- Hyvä, että toiminta jatkuu Matin toimesta erittäin ammattitaitoisena tulevaisuudessakin. Matti tietää mitä kalustoa olemme tehneet ja tuntee asiakkaat osaten muuntautua heidän tarpeiden mukaan, sanoo Veli-Matti Weckman.

Tulevaisuus valoisa

Yrityksien henkilökunta siirtyi Heimanin alaisuuteen vanhoina työntekijöinä eli muutoksia silläkään osastolla ei tullut. Samassa pihapiirissä jatkaa myös varusteluun keskittyvä H Weckman Oy, jonka kanssa yhteistyö on tiivistä.
- Alkuvuoden aikana työntekijöiden määrä on kasvanut 25-30 prosenttia ja uusien työntekijöiden ansioista pystymme jatkossa vastamaan kysyntään paremmin ja lyhentämään toimitusaikoja. Porukkamme on sopiva sekoitus vahvaa kokemusta ja nuoruuden intoa, esimerkiksi Uotilan Vesa on työskennellyt yrityksessä 42 vuotta ja hänen tietotaitonsa on isona apuna aina. Nuoruuden intoa edustaa Heinosen Toni, joka on ollut oppisopimuksella meillä pari vuotta valmistuen samalla koulusta alan osaajaksi ja on osoittautunut erittäin sosiaalinen ja oppimishaluinen työntekijä.
Kohta 50 vuotta täyttävän yrityksen tulevaisuuden Heiman näkee myös valoisana.
- Minulla on kolme poikaa, joista vanhin on 8. luokalla. He ovat todella kiinnostuneita perävaunualasta ja viihtyvät jo nyt hyvin työmaalla. Uskon vahvasti, että heistä löytyy tulevaisuudessa apua yrityksen pyörittämiseen, päättää Heiman.

05.04.2024 11.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
05.04.2024 9.00Nosturimestarikilpailu saa jatkoa - ensimmäinen osakilpailu Mansen Mörinöillä
05.04.2024 7.00Mielestäni teippien liimaus uusiin pankkoihin on valmistajien täydellistä vastuuttomuutta.
05.04.2024 3.00Konecranes osti saksalaisen satamalaitevalmistaja Kocks Kranbaun
05.04.2024 0.07Teipit jäävät pankoista pois, ja kuumasinkitys alkaa korvata muovipinnoitteet.
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
04.04.2024 17.00Aluehallintoviraston ympäristöasioiden lupapalvelussa uusia karttatoimintoja
04.04.2024 15.00Traficon havaitsi rengasmarkkinoilla hyväksymättömiä nastarenkaita -
04.04.2024 13.00Lapin Kumin miljoonainvestointi Jyväskylään valmistui
04.04.2024 11.00Yllättävä lisätila puutavarayhdistelmään 2.60m leveydestä.
04.04.2024 9.00Jarno Hietasaari on nimitetty Volvo-kuorma-automyyjäksi Wetteri Powerille
04.04.2024 7.00Metsä Fibre aloittaa neuvottelut lomautuksista Kemin biotuotetehtaalla
04.04.2024 0.07Ponssen toimintamalli uudistuu
03.04.2024 17.00Kuumasinkki on teräspinnoitteista 100%:sesti muoviton.
03.04.2024 15.00Autojen ensirekisteröinneissä ei mitään uutta - käytettyjen autojen kauppa vilkastunut
03.04.2024 13.00Einari Vidgrén Säätiö palkitsee vastuullisia metsäosaajia
03.04.2024 11.00Nuorten metsien hoito lisää energiapuun saatavuutta - metsänomistajat avainroolissa
03.04.2024 10.00Energiapuun korjuumäärät ja kannattavuudet voimakkaassa kasvussa.
03.04.2024 9.00Hiabille suuri WALTCO-takalaitanostintilaus Yhdysvalloista
03.04.2024 9.00SSAB jatkaa vihreää siirtymäänsä investoinnilla fossiilivapaaseen minimill-tuotantolaitokseen Luulajaan
03.04.2024 3.00Tampereella kehitetään sujuvaa, kestävää ja käyttäjiä palvelevaa liikennettä vientimarkkinoille
03.04.2024 0.07XXL pankkojemme ominaisuudet ovat erinomaisia myös energiapuusavotoillekkin.
02.04.2024 18.45Suomen metsäkeskuksen uudistunut organisaatio panostaa tietoon ja sähköisiin palveluihin
02.04.2024 17.0022-metrisen käyttöä puolustaa käytännön tosiasiat ja raha.
02.04.2024 15.00Terminatoreitten tolpissa on "kaksineuvoonen" aeromuotoilu + kolmantena liikenneturvallisuus.
02.04.2024 13.00Onko 22 m raakapuun kuljetuksien järkeväksi perusmitaksi.
02.04.2024 12.00Mitkä seikat puoltavar 22 metristä raakapuuyhdistelmää???
02.04.2024 11.00Artikkelimme vuodelta 2022: - Kotimaista Sisua Hakevuoren puunajoon
02.04.2024 10.00Artikkeli vuodelta 2010.........
02.04.2024 9.00Energiapuu
02.04.2024 7.00NSK kehittää yhteistyössä pitkälti räätälöitävää robottikättä
02.04.2024 3.00Terminatorit, ja TimberMaxxit ovat erinomaiset pankot myös energiapuusavotoille.
02.04.2024 0.07Energiapuunkorjuu tärkeä osa metsänhoitoa ja puukauppaa
01.04.2024 18.00Nykyaikaiset ritiläautot tehostavat metsäkoneurakointia
01.04.2024 17.00Puutavaran ajo on taitolaji, mutta myöskin vahvasti välinelaji.
01.04.2024 15.00Hydoring hakee kesätyöntekijöitä - kannattaa laittaa hakemus sisään...
01.04.2024 13.00Rakentamisen liikevaihto laski vuoden 2024 helmikuussa 11,4 % vuodentakaisesta
01.04.2024 11.00Koska Eurooppa aloittaa kuorma-autokuljetusten hyödyntämisen täysteholla???
01.04.2024 9.00Sandvik esittelee 800i-sarjan kartiomurskaimet uusilla automaatio-ominaisuuksilla
01.04.2024 7.00Terminatoreitten ja TimberMaxxien kehityskaari alkoi keväällä 1976, yli 47 vuotta , ja 35 pankkomallia sitten.
01.04.2024 6.48Terminator XXL 5 testipankot toimitettiin Uuraiselle ja Jämsään.
01.04.2024 3.00Kymmenen miljoonan tutkimushankkeessa kehitetään liikkuvien työkoneiden ja ihmisten yhteistoimintaa
01.04.2024 0.07Alumiinipintojen ja jauhemaalipintojen teippauksissakin on iso vaikeusaste-ero.
31.03.2024 17.00Edistystäkin on kuitenkin jo osaltaan tapahtunut.
31.03.2024 16.00Muovi on myrkkyä Metsäteollisuudessa: -Terminatoreista poistettiin muovit.
31.03.2024 14.00Muovi on myrkkyä sellunkeitossa.
31.03.2024 13.00Lapinjärven tutkimusmetsässä kaadetaan aidanvieruspuita purkutöitä varten
31.03.2024 12.00Pankkoteipit ovat tuhoisia,turhia ja turvattomiakin.
31.03.2024 11.00Metsäteollisuuden historiaa: - Terva oli ensimmäinen metsästä saatu menestystuote.
31.03.2024 10.00Onko puutavarayhdistelmän ylimääräinen rakentaminen/ varustelu enää lainkaan järissään???
31.03.2024 9.00Eroon muovista?
31.03.2024 7.00Sähköautojen latauspiste pakolliseksi ei asuinkäytössä oleviin rakennuksiin - asennusaikaa 31.12.2024 asti
31.03.2024 4.00Valtioneuvoston varauksellinen suhtautuminen komission esitykseen EU:n pakkaus- ja pakkausjäteasetukseksi on erittäin tärkeää - Kuitupohjaisten pakkausten tulevaisuus on turvattava
31.03.2024 0.07Ajokoneissa muovimaalia kuormatiloissa, mutta ei sentään teipin teippiä.
30.03.2024 18.00Nosturikourat ovat mitä ilmeisimmin kuumasinkittävissä,- ja lopulta melko helpostikkin.
30.03.2024 17.00Kaatopäät asettavat muovittomuus savotassa toivottua haastetta.
30.03.2024 15.00Kaatopäästä nosturikouraan.
30.03.2024 13.00Puunkorjuu ja kaukokuljetus 2023 julkaistu
30.03.2024 11.00Suomi on pisimmällä ultralujien terästen sinkitystekniikassa - Saksa lujien.
30.03.2024 9.00Muovittomuus on jo kaikkien Suomen pankkovalmistajien pikku osissa , ja Ruotsissakin pulteissa.
30.03.2024 7.00Sinkitys on metallin päällystämistä korroosiolta suojaavalla sinkkikerroksella
30.03.2024 3.00Kaatopää, ja sen vetorullat ovat seuraava sinkityskohteemme.
30.03.2024 0.07Kuumasinkitys on kullanarvoinen pinnoite vihreän kullan korjuuketjulle.
29.03.2024 23.23KATSO PÄÄSIÄISEN LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
29.03.2024 18.00Meillä on nyt 100%:nen valmius 100%:seen muovittomuuteen.
29.03.2024 17.00Metsäalan kannattaa kohdata luontovaikuttajat ennakkoluulottomasti
29.03.2024 13.00Bensiinin keskihintojen nousu kiihtyi maaliskuussa 2024
29.03.2024 11.00Pankkokorkeudet vaihtelevat pääosin välillä 3.10- 3.30.
29.03.2024 9.00Pankkorunkokorkeus on sekin oma ongelmansa.
29.03.2024 7.00KH-Koneet Group vahvistaa jälleenmyyjäverkostoaan Ruotsin markkinoilla
29.03.2024 3.00Pankkokiinnikkeitten korkeuksissa on niissäkin suuria eroja.
29.03.2024 0.07Steelwrist esittelee kolmannen sukupolven kauhanpyörittäjät ja tuo markkinoille kokonaan uudet pyörivät liittimet sekä laajan valikoiman uusia työlaitteita
29.03.2024LUE TÄSTÄ! Talven jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
28.03.2024 18.00Puutavara-autojen apurunkoprofiileissa suuria eroja.
28.03.2024 17.00Miksi alumiini on edelleen pankkojen raaka-aine???
28.03.2024 15.00Suomeen Naton yrityskiihdyttämö ja kaksi testikeskusta
28.03.2024 13.00Puutavara-auton apurunkopaketit vaativat ammattitaitoa ja vastuullisuutta.
28.03.2024 7.00Malminetsinnän ja kaivostoiminnan investoinnit kasvoivat 2023
28.03.2024 3.00Alumiini materiaalina
28.03.2024 0.07Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi
27.03.2024 17.00Ranuasta kaavaillaan yli 120 tuulivoimalan tuulivoimapuistoa
27.03.2024 15.00Kymmenen miljoonan tutkimushankkeessa kehitetään liikkuvien työkoneiden ja ihmisten yhteistoimintaa
27.03.2024 13.00Henry Äyräväinen nimitetty Nisula Forestin aluemyyntipäälliköksi
27.03.2024 11.00Valmet toimittaa Valmet DNA -automaatiojärjestelmän Lostockin jätteenpolttolaitokselle Northwichiin Isoon-Britanniaan
27.03.2024 9.00Puutavarapankko
27.03.2024 7.00Mikä muutti raakapuun junakuljetukset kannattavaksi???
27.03.2024 3.00Alumiinipankkojen teko kannattavaa, mutta niitten käyttö on pitkässä juoksussa taattu katastrofi.
27.03.2024 0.07Onko auton pankkojen siirtely turhaa työtä, ja siis turhaa ajan hukkaa????
27.03.2024Alumiini
26.03.2024 18.00Junapankkojako toimii lastauksissa ja puruissa siirtelemättä- kaikilla tehtailla ja niitten kaikilla purkukoneilla.
26.03.2024 17.00100%:set liukuestepinnat vähensivät nippusiteitten tarpeen liki nollaan.
26.03.2024 15.00.TerminatorTekniikkaa: -"Paukku ja Pupu"-.
26.03.2024 13.00Onko Suomen junavaunujen pankkomallit yksi osaselitys Sp-vaunuilla junakuljetusten kilpailukyvyn säilymiseen.
26.03.2024 11.00Ajokortin ulkoasu uudistuu vastaamaan nykyaikaisia turvavaatimuksia
26.03.2024 10.00Kehitin 70-luvulla kevyen alumiinipankon, ja 90 luvulla vieläkin kevyemmän teräksisen "reikäpankon"
26.03.2024 9.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
26.03.2024 7.00Ensimmäinen julkinen latausdemonstraatio yli 700 kW:n ja 1 000 A:n teholla sähköauton kanssa
26.03.2024 3.00Junavaunupankoissa pankkojen siirtely todettiin hankalaksi, ja turhaksi.
26.03.2024 0.07Metsästäjäliitto: Mökkiläisten apua kaivataan vieraspetotalkoisiin
25.03.2024 17.00Suomen metsäkeskuksen tulevaisuuskatsauksen mukaan metsähakkeelle riittää kysyntää jatkossakin

Näytä lisää »