Aerodynamiikka maantiekuljetuskalustossa.Kuormansidonta ja liukuestepimmat puutavarapankoissa.- Liikenneturvallisuus.
aero_1950 |
aerotruck_1 |
aerot |
aeros |
aerodhl |
aero_mb_11 |
man_aerooo |
man_aerotruck |
mantruck660aeroooo |
90tonnia ja 30 metriä |
aeroo_mannn |
daf_dolicup_dolly 25.25 koeajopeli _3aks2b |
aeroman |
Uutuusvaunu 2015. |
aero_autokoppi_iia |
Uutuusvaunu 2015. |
aerooooo |
aerrooo |
aeromb2 |
aerod |
ahma_200_2 |
actros_kiertuekuva715x330 |
Pankkojen kuormapinta-aloissa on järkyttäviäkin eroja. |
TimberMaxx 900 QC etuseinävaihtoehto on kevyin ja se on "ilmava". |
aero__2012-porsche-911-cabriolet_4 |
aero_porsche-911-cabriolet_7 |
aero_uusib2 |
aero_iveco |
aero_mb |
Aerodynamiikka on polkupyörissä kehitetty maantielaitteista pisimmälle. |
mb__the_brand_new_mercedes-benz_arocs_7 |
daf-marks-and-spencer-de-la-chaine-de-livraison-avec-camion-magasin-camion-aerodynamique-simplifiee-ms-forme-de-remorque-pour-economiser-du-carburant-en-voiture-sur-lautoroute-britanniq |
volvo_flassi Katso 600 kuvaa Baumasta - www.kivirock.fi |
Tämä yksi eksoottisimmasta toteutuksesta. |
astra : Katso 600 kuvaa Baumasta - www.kivirock.fi |
Polkupyörän pinnatkin on aeromuodossa. |
Eu asetti tavoitteeksi polttoainekulutuksen pienentämisen aerodynamiikan avulla. xxl_mallisuoja |
Äärirajoja on haettu ja tuottavuus kokonaisvaltaisena on lähitulevaisuuden tavoite. |
Eu asetti tavoitteeksi polttoainekulutuksen pienentämisen aerodynamiikan avulla.aeroo_pankat |
Yksi parhaimmista. |
Aerodynamiikalla polttoainesäästöihin. XXL tekniikkaa. |
Junan kanssa kilpaillaan henkilökulsetuksissa ja kalusto onkin sen mukaista. |
Eu asetti tavoitteeksi polttoainekulutuksen pienentämisen aerodynamiikan avulla. |
NASA toi rakettitietoutta rekkakavetureihin. |
76 tonninen Eu kilpailulain mukaisena - perävaunu dollilla. |
Eu asetti tavoitteeksi polttoainekulutuksen pienentämisen aerodynamiikan avulla.aeroo_spoilerit_sivu |
Onneksi ei sähköllä, vaikka piirteitä on. |
Imanvastus ja ilmanojaimet |
Sata vuotta sitten pensa maksoi , ja aerodynamiinna alkoi kehittyä, kunnes polttoainehinnat halpenivat, ja löpösäästöt onohtuivat. |
p1013937 |
Lanput näkyy vielä. Kelivaihtelut pahentaa tilannetta. |
Kulkiko tämä "Delfiinimalli" VISKILLÄ??? |
Lumikuorma kerääntyy auton ja perävaunun alustarakenteisiin |
Lumikuorma on pahimmillaan jopa 3500 kg. |
Lumikuormaa jopa 3.500 kg. |
Lumi muurautuu huonosti muotoiltuihin alipainepintoihin. |
Tiesuola imeytyy lumen sisään ja jäätyy tuhansien kilojen hallitsemattomaksi loiskuormaksi. |
Ilmavirtaus ja lumi näyttää muotoilutarpeen. |
Lumi kerääntyy akanvirtapintojen ympärille - kehitettävää on vielä paljon. |
Peräpään pyörteily on luntakeräävä jos peräpää on umpinainen. |
Lumi näyttää pyörteilyn. Terminatorit keräävät lunta ja likaa vähiten. |
Terminator on pieni-ilanvastuksinen myös kuormassa. |
Tuulenohjainten myoro vaihtelee valmistajakohtaisesta. |
Yläpään ilmanohjain pitää peräpään puhtaana ja se säästää polttoainekuluissakin litran - pari/ 100 km. |
Säiliöyhdistelmissä on tuulenohjaimet ylhäällä |
Ilman aero-ohjaimia oleva pyöreätakapäinen säiliö kerää alipainelikaa peräpäähänsä ylös. |
KAR- säiliörekan perän yläspoileri kääntää ilmavirtauksen alas. Pahimmat alipainealueet näkyvät kerääntyneenä likana. |
Perävaunu ja autoalusta on tullvillaan toinen toistaan tehokkaampia lumenkerääjiä. |
Mukana kulkeva lumi muuttuu ajon aikana säävaihtteluista raskaaksi hiekansekaiseksi jääpeitteeksi. |
Lumi muotoilee kanttista tolppaa aerodynaamisempaan muotoon. |
Vanha kanttimuotoilu saa luonnonvoimista luonnonmukaisen muodon. |
Lumi on parhaita mahdollisia aerodynamiikan "opaskoiria". |
Lumi muotoilee tässä tapauksessa pankkoa etupuolelta. |
Lumi on muurannut Jykin lampunsuojaa aeromuotoon. |
Ilma virtaa aukkojen läpi. Alipainepinnat(akanvirrat)kerää lunta. |
Lamput putsasi puutavara-auton kuski tottuneesti, saman voisi tehdä oikeaoppinen ilmanvirtauksien suuntaus. |
Lumi ja lika muurautuu kaikkiin epäedullisesti muotoiltuihin pintoihin. |
Pikku muodonmuutos, ja käsinputsaus jää tarpeettomaksi. Lumi palaa lamppujen päälle ajossa muutaman kilometrin jälkeen. |
Lumikuorma tässä yhdistelmässä on vielä pieni, ehkä 1000 kg- Lunta/jäätä voi kerääntyä joskus jopa 3.500 kg. |
Ajoviima nostattaa ja muuraa lumen lähes kaikkialle auton ja perävaunun alustaan ja päällirakenteisiin. |
Perävaunun I palkistokin on löytänyt uuden muodon. |
Vetoaisakin kerää lunta ämpäritolkulla- |
Alusta ,akselit,renkaat ja vaunun peräosa imevät lunta maasta ja nippujen peräpyörre muuraa sitä myös kuormaan. |
Terminator AERODYNAMIIKKA toimii myös kuormattuna ajossa. |
"Huippuimuri"- toimii ja maksaa käyttää. |
Tältä se näyttää..... |
Ilmavastuskokeilua tehdään nyt Ruotsissakin - hyvä , kisa alkaa..... |
Alumiiniyhdistelmä täyteen kuormattuna Terminatoryhdistelmästä. Jäännösnippu volvon nupissa on kuormakokojen ero- |
Metkokokeen yhdistelmien kokoero on tässä. Nämä puut eivät mahtuneet alumiinipankkoyhdistelmään. |
Volvo on tehnyt puhtaat lamput älykkäällä aeromuotoilulla. |
Volvon ajovalomuotoilu ei kaipaa pesureita. |
Cantoni lavat Katso 600 kuvaa Baumasta - www.kivirock.fi |
Bauma 2013 -astra : Katso 600 kuvaa Baumasta - www.kivirock.fi |
Nelosrangan kuormatila jää ahtaaksi kolmella nipulla . 1 autossa ja 2 vaunussa. |
Reutersin uutinen : Eu asetti tavoitteeksi polttoainekulutuksen pienentämisen aerodynamiikan avulla. |
Eu asetti tavoitteeksi polttoainekulutuksen pienentämisen aerodynamiikan avulla.aeroo_peterbilt |
Lika näyttää vikapaikat. Umpiseinä sotkee hytin kyljet. |
Scanian aeromuotoilu on hyvä puutavara-auton kokonaisaerodynamiikan kannalta. |
Terminator XXL 8.8 ja Scania V8. |
XXL- Vuodenvaihdekamppanja. |
XXL- Vuodenvaihdekamppanja. |
Junavaunupankoissa j Terminatoreissa on purevat 100% liukuestepinnat. |
Alucar alu 70 144 kg, ForestKing 8 144 kg , Terminator XXL 8.8 144 kg - painoerot 0 kg. Satojen kilojen painoerot on harhaa. |
Aerotolpat ja kuormatilaihme. |
Liukuestepinnat , automaattisidonta ja pankkojen paikallapysyvyys ovat turvallisuutta. |
MST Helsinki -Mannerheimintie. |
Mst TURKU - Saaristotie. |
Pieni nippuväli = pieni ilmanvastua= pieni polttoainekulu. |
Nostokoukkumallimme uudistuu - Terminatormiesten valttikortit. |
Auton mitoitus ja akselivälivalinnat sekä nosturimalli vaikuttavat etuseinän nippuväliin. |
Iso otsapinta ja tolpan Cw arvo 0,9 |
Auton lokasuojat toimii lumenkerääjinä. |
Alukarikka 1976 malli ensimmäinen alumiinipankkomallimme. |
Vetoaisan ominaisuudet . |
Alukarikka uudistui nurkiltaan ja teippiuriltaan jo 1977. |
Ilmasäiliö ja perävaunun runko lumilastattuna. |
Alukarikka 1977 on nykyisten alumiinipankkomallien perusta,. |
Pankkorungot ja lumikuormat. |
Vuonna 1991 aerokehitys sai uutta tietoa ja tekniikkaa. |
p1012655 |
Perävaunukehityksen tulevaisuuden versio vuodelta 1991. |
Välipalkki kantaa myös osuutensa. |
Ilmanvastukset ja ilmanvirtaustekniikka tällä tasolla jo 1991. |
Lunta ja parkkia perävaunun kääntökehän päällä. |
Keräähän se nosturikin lumimassoja. |
Loiskuorma puutavaraperävaunussa tammikuu 2015- |
68 luokan auto alle 22m mitoituksella. Pankkoleveys 2.60 m ja tolpat 3.30m-Viisi kolmosta tai kolme 5 m rankaa. 6.5m tukkia ylityksillä vaunussa 3 nippua. |
Loiskuorma puutavaraperävaunussa tammikuu 2015- |
Lumikuormia kerääntuu kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. |
Loiskuorma puutavaraperävaunussa tammikuu 2015- |
Loiskuorma puutavaraperävaunussa tammikuu 2015- |
Loiskuorma puutavaraperävaunussa tammikuu 2015- |
Loiskuorma puutavaraperävaunussa tammikuu 2015- |
Säiliöyhdistelmä on ilmavastukseltaan erinomaisen edullinen. |
Lumikuormaa konttivaunussa, |
Aerodynamiikka/ puutavara-autot. |
Aerodynamiikka/ puutavara-autot. |
Aerodynamiikka/ puutavara-autot. |
Lumi muotoilee kanttipinnat ja kerääntyy "akanvirtoihin". |
Aeromuotoilu kaipaa vielä paljon korjausta kaikissa vaunumalleissa. |
ZLP markkinaosuus on nyt kasvussa. |
Putkivälipalkki pysyy puhtaana. |
ZLP perävaunu Exte S6 pankoilla. |
XX Express palvelee 24 h / 7 vrk. Kuva Rovaniemeltä. |
Nostokoukku - PUNAINEN: |
Nostokoukku - KELTAINEN: |
Siirtoauto. |
BRIAB |
KOME- Terminator. |
Perävaunu - Jyki-Forestking. |
Exte auto / Terminator pv. |
Terminator PV. |
ForestKing PV. |
JYKI |
Kemijärvi 8.2.2015 - lumikuorma. |
Kome otti askeleen oikeaan suuntaan. |
XX Magazinen painopäivä siirtyy huhtikuun loppupuoliskolle. |
Pieni ilmanvastuspinta. pieni polttoainelasku ja suuri kuorma sekä suuri tili. |
Terminatoteissa on nykypäivän vaatima muotoilu. |
Oikein muotoillut tolpat toimivat ilmavirtauksien haittoja pienentäen myös kuormattuna. |
Aerodynamiikkaa, keveyttä ja mahtavaa kuormatilaa = EUROJA !!! |
Pankkomaailman parasta muotoilua . TERMINATOR: |
Terminator XXL tolppa on ilmanohjain, joka suuntaa ilmavirtauksen kuormatilaan. |
Terminator XXL tolppa on ilmanohjain, joka suuntaa ilmavirtauksen kuormatilaan. |
Terminator XXL tolppa on ilmanohjain, joka suuntaa ilmavirtauksen kuormatilaan. |
Aerodynamiikkakokeita Ruotsissa puutavarayhdistelmän pienoismallilla. |
Aerodynamiikkakokeita Ruotsissa puutavarayhdistelmän pienoismallilla. |
Etuseinämallia- |
Alukarikka Original on saanut seurakseen monia jäljitelmämalleja ympäri Euroopan. |
Pankkomalli vuodelta 1976. Materiaaleina parhaat alumiinilaadut ja kesto sen mukainen. |
Lakka pitää Terminator 2015 mallit puhtaana ja pintakin kestää entistäkin pitempään |
Olemme kopioineet Exteä . väri on asiakkaan tilaama RAL 2002 - Exten perusväri vuosikymmenten takaa. |
Pankkovarastossa on aina satakunta valmiiksi maalattuja ja yhteensä parisataa hetitoimituspankkoa. |
Erityyppisten kappaleitten Cw arvoja(Cd). Huomaa seirsenkertainen ero pisaramuodon hyväksi , ylh.oik. |
Ilmanvastusvoimien on helposti puolitettavissa ja optimimuotoilulla on mahdollista pienentää ilmavastusvoimat jipa kolmasosaan . |
Sivutuulen vaikutukset ilmanvirtauksiin siipiprofiilikka ja suorakaideprofiililla. |
Nippukorkeuksien ja nippuvälien vaikutukset ilmanvastusvoimiin, |
Muotokertoimia = Cd ,Cw |
Ns katkaistu siipiprofiilimuoto puolikkaan perässä. |
Puoliperävaunuyhdistelmän ilmanvastusvoimat on helppo puolittaa ja mahdollista 70% pienennys - tämä myös puutavarayhdistelmän kovin lähivuosien haaste. |
Ilmanvastusvoimien karkea jakaantuminen yhdistelmän eri osien ja auton ja trailerin osalle. |
Ilmavirtaussuunnan vaikutus eri muotoisiin kappaleisiin. |
Nippukoon ja etäisyyden vaikutus ilmanvastusvoimiin. |
Ilmanvastusvoimien kokoluokat puoliperävaunuyhdistelmissä. |
Ilmanvastusvoimien erityyppiset osatekijät puoliperävaunuyhdistelmässä. |
vtt_oecd_to_tm_cropped_panoraama |
Kotimainen teräs ja teräsmiehet sekä nykytekniikka samassa paketissa - ja alle tonnin. |
wp_20151207_20_52_37_pro |
wp_20151207_21_47_05_pro |
Uusi tehkas ja tuottava "haastaja" tonniluokan pankkokehään. |
Terminatormallisto on kuudessa vuodessa kehittynyt nykymittoihin kaikissa lujuusluokissa. |
Hyvä muotoilu tuo euroja ja luonto kiittää. |
Terminatorit ovat luontoystävälliset ja nykyaikaiset teräspankot. |
wp_20151207_21_23_15_pro |
wp_20151208_05_58_00_pro |
wp_20151208_09_57_14_pro |
wp_20151208_10_00_38_pro |
Tuuliohjain pitää takalasin puhtaana ja tuo polttoinesäästöäkin. |
Olssin tuuliohjain - aeroa 70 luvulta!!!! |
Anssi Saarela Laihia- ja CumBall 500€ luokkalaisella Kuusamoon. |
Erityyppisten pyöräalustaisten maantieajoneuvojen pysähtyvyysmahdollisuuden tstaus Alastarolla 25.5.2016. |
Erityyppisten pyöräalustaisten maantieajoneuvojen pysähtyvyysmahdollisuuden tstaus Alastarolla 25.5.2016. |
Erityyppisten pyöräalustaisten maantieajoneuvojen pysähtyvyysmahdollisuuden tstaus Alastarolla 25.5.2016. |
Erityyppisten pyöräalustaisten maantieajoneuvojen pysähtyvyysmahdollisuuden tstaus Alastarolla 25.5.2016. |
Erityyppisten pyöräalustaisten maantieajoneuvojen pysähtyvyysmahdollisuuden tstaus Alastarolla 25.5.2016. |
Erityyppisten pyöräalustaisten maantieajoneuvojen pysähtyvyysmahdollisuuden tstaus Alastarolla 25.5.2016. |
Erityyppisten pyöräalustaisten maantieajoneuvojen pysähtyvyysmahdollisuuden tstaus Alastarolla 25.5.2016. |
Erityyppisten pyöräalustaisten maantieajoneuvojen pysähtyvyysmahdollisuuden tstaus Alastarolla 25.5.2016. |
Erityyppisten pyöräalustaisten maantieajoneuvojen pysähtyvyysmahdollisuuden tstaus Alastarolla 25.5.2016. |
Erityyppisten pyöräalustaisten maantieajoneuvojen pysähtyvyysmahdollisuuden tstaus Alastarolla 25.5.2016. |
Erityyppisten pyöräalustaisten maantieajoneuvojen pysähtyvyysmahdollisuuden tstaus Alastarolla 25.5.2016. |
Erityyppisten pyöräalustaisten maantieajoneuvojen pysähtyvyysmahdollisuuden tstaus Alastarolla 25.5.2016. |
Erityyppisten pyöräalustaisten maantieajoneuvojen pysähtyvyysmahdollisuuden tstaus Alastarolla 25.5.2016. |
Erityyppisten pyöräalustaisten maantieajoneuvojen pysähtyvyysmahdollisuuden tstaus Alastarolla 25.5.2016. |
Erityyppisten pyöräalustaisten maantieajoneuvojen pysähtyvyysmahdollisuuden tstaus Alastarolla 25.5.2016. |
Erityyppisten pyöräalustaisten maantieajoneuvojen pysähtyvyysmahdollisuuden tstaus Alastarolla 25.5.2016. |
Erityyppisten pyöräalustaisten maantieajoneuvojen pysähtyvyysmahdollisuuden tstaus Alastarolla 25.5.2016. |
Erityyppisten pyöräalustaisten maantieajoneuvojen pysähtyvyysmahdollisuuden tstaus Alastarolla 25.5.2016. |
Erityyppisten pyöräalustaisten maantieajoneuvojen pysähtyvyysmahdollisuuden tstaus Alastarolla 25.5.2016. |
Erityyppisten pyöräalustaisten maantieajoneuvojen pysähtyvyysmahdollisuuden tstaus Alastarolla 25.5.2016. |
Erityyppisten pyöräalustaisten maantieajoneuvojen pysähtyvyysmahdollisuuden tstaus Alastarolla 25.5.2016. |
Erityyppisten pyöräalustaisten maantieajoneuvojen pysähtyvyysmahdollisuuden tstaus Alastarolla 25.5.2016. |
Erityyppisten pyöräalustaisten maantieajoneuvojen pysähtyvyysmahdollisuuden tstaus Alastarolla 25.5.2016. |
Liikenneturvallisuutta tolppien liukuestepinnoilla ja pankkorungon rautahammastuksella. |
Tolppamerkinnät laserilla. |
Terninator XXL ARCTIC nostokoukkutarjous - 20 kpl 250€ alv.0 |
Terninator XXL ARCTIC nostokoukkutarjous - 20 kpl 250€ alv.0 |
Terninator XXL ARCTIC nostokoukkutarjous - 20 kpl 250€ alv.0 |
Terninator XXL ARCTIC nostokoukkutarjous - 20 kpl 250€ alv.0 |
Terninator XXL ARCTIC nostokoukkutarjous - 20 kpl 250€ alv.0 |
Terninator XXL ARCTIC nostokoukkutarjous - 20 kpl 250€ alv.0 |
terminator |
Puutavarayhdistelmän nippuväleihin voidaan vaikuttaa ilman lisäkuluja - saaliina vain säästöjjä ja ympäristö kiittää. |
Puutavarayhdistelmän komponenttien ja alustaosien muotoilussa on otettava huomioon myös sivutuulikomponentit . Vaikeusastetta on, ja siksi jopa autotehtaat tutkivat pääosin vain osatotuutta. |
90- luvun lama "tappoi" monta edistyksellistä kehitysprojektia - aerodynamiikkakehityskin sai torpeedoja toimintaansa. |
"Reikäpankko" MAGNUM oli yksi kehitysversiomme, joka sai valmistajan Kanadasta Deloupelta, mutta pienikuormatilaisena tuota tulosta "Eurorekoissa". |
sisu_sarajarvi |
Nippuvälien merkitys on seurannassa ja tutkimuksien alla myös Ruotsissa. - Hyvä niin. |
Puutavarayhdistelmän käsittelyssä unohtuu useimmiten tyhjän auton vaikutukset polttoainekuluihin - tyhjän auton ilmanvastusvoimat ovat useimmiten kuormattua suuremmat. |
Terminatoreitten tolpat ( 24 kpl / yhdistelmä) toimivat tehokkaina ilmanohjaimina . |
TimberRoad 2020 edelleenkehittää 90 luvun ja 2000 luvun alussa tehtyjä tuotteita aero-ominaisuuksiensa puolesta. |
TimberRoad 2020 - projekti hakee uutta myös perävaunutekniikkaan. Kuvassa 90 luvun kotelorunkovaunu. |
Säiliöautojen ajot ovat yleisesti puutavara-autojen tapaan 1/2 tyhjänä ja 1/2 kuormassa - mutta kulutuserot ovat jarisyttävän suuria säiliörekan eduksi !!! |
Eri pankkomallien otsapintaeroissa on jopa reippaasti yli 30 prosentin eroja. - Kun siihen lisätään muotokerroinerot , on Terminator "luokassa erinomainen". |
Terminator XXL 8.8 CE on kaikilta osin aerodynaamisesti paras pankkomalli. |
Koko yhdistelmän tunkorakenteet ovat aerosuunnittelultaan ala-arvoisia ja käytössä kalliita sekä sumupyörteisiä. |
Esimerkillisen hyvät nippuvälit. |
Pienet nippuvälit parantavat kuljetustaloutta ja liikenneturvallisuutta. |
Nippuvälien suuri merkitys tuottavuuteen on huomioitava jo ajoneuvosuunnittelussa sekä nippumitoituksessa. |
Tolppamuodon merkitys on arvaamattoman suuri. |
Kappaleen muotoilusta saatava polttoainesäästö ja loiskuormanpienennys parantaa merkittävästi tuottavuutta. |
Puutavarayhdistelmien aerodynamiikkaparannuksista löytyy säästöjä ja liikenneturvallisuusparannuksia. |
Alumiinitolppien ja perinteisten terästolppien Cd arvot ovat luokkaa 1.1 - 1.2. |
XXL 8.8 CE poikkileikkausmuoto. |
Peräpeilien puhdistustyö on turhauttavaa, kun sen apu rajoittuu vain ensimmäisille muutamalle ajokilometrille. |
Aerodynaaminen kehitystyö ei ole käyttäjän kannalta turhaa. - Se on tarpeellista. |
Turhien "pyrypeltien" lisääminen ei tuo kaivattua tulosta. - Hyviäkin esimerkkejä on. |
i"Pyrypeltiroiskeläpät. ovat tehokkaita loisluorman kerääntymisen aktivoijia. |
Terminatoreitten tolppamuotoilussa on optimoitu aerodynamiikka, virtauksien ohjaus , nippusidonta ja lujuus/keveys. |
Lujuuslaskenta |
Terminator XXL 8.8 CE lujuustodistuslaskenta. |
18839022_441213826236262_7158189567041262508_n |
Vajavainen kartiokkuuden hyväksikäyttä näkyy lattavahvikkeina ja vaalalla, sekä pankon painona, että kuorman pienuutena. |
Jäljitelmäpankkojen muotoilussa ollaan pyritty aerodynamiikan korjaamiseen. |
Epäjatkuvuuskohta näkyy käyttöikänä ja myös kuormassa. |
Pahimpaan paikkaan on kasattu kunnon epäjatkuvuuskohta ja hitsiryppäät... |
Painoa lisäävä ja heikentävä tolpparakenne. |
Pankkopaino , mitä ilmeisimmin ilman kiinnitystarvikkeita ??? |
drag-shapes |
Muodolla on suuri vaikutus pyörteilyyn ja tuulenohjaukseen. |
Kappaleen muoto vaikuttaa yllättävän paljon ilmanvastusvoimien suuruuteen. |
Terminatoreitten tolpat ( 24 kpl/ yhdistelmä ) ovat optimoidut polttoainesäästöjen, loiskuorman minimoinnin, sekä liikennenäkyvyyden parantamisen kannalta. |
Siirtoauton pitkä vaunu 12.5m+ ottaa neljä kolmosta,tai kaksi kuitua tai tukkia. |
Pitkän vaunun kolmosniput minimi nippuvälillä - säästöä syntyy näin lastattuna. |
Viisi, tai kuusi nippua kolmosta ??? |
Siirtoauton kokonaispaino 25,tai 28 tonnia, riippuen tarpeesta. |
Suuri kuorma, pienet polttoainekulut / kuljetettu tonni. |
Pankkomuotoihin tuli 2000 -luvun tekniikasta uusajattelua . |
Muotoilun välivaihetta 2000- luvun alusta. |
Nippuvälien kokoon aletaan kiinnittää enenevässä määrin huomiota. |
70- luvun muotoilu autoissa, pankoissa ja ertuseinissä on tasatekniikkaa. |
Aeromuodot muuttavat tuotteet silmään sopiviksi. |
Pienillä ajonopeuksilla ei tekniikka kehity maantiesiirtojen suuntaan. Maasto-ominaisuudet muuttavat tärkeysasteita. |
Ilmapyörteily kerää loiskuormaa alipainepintoihin - pyörteilyä voidaan pienentää merkittävästi. |
Optimaaliset nippuvälit kasvattavat laskutuskuormaa loiskuorman vähennysten verran. |
monitoimikiinnikepaketti, |
Uudet automaattiset suurtehojarrut ampaisevat täysjarrutukseen kusjia kuulematta - silloin on sidonta testissä. |
Terminatorit tehtiin jo suunnitteluvaiheessa turvallisuus edellä |
Pankkojen 100%:set liukuestepinnat ovat turvallisen sidonnan perusta. |
Liukas puu vaatii nippujen ladonnalta ja ylämuodolta vastuullisuutta, ja se on erityisen vaikeaa tehdä turvallisesti liukkailla tolpilla. |
Sokkijarrutus ampuu puut polulle, kun jokin osa-alue ei ole kunnossa = liukkaat tolpat, käsikiristeinen liinasidonta , ajattelematon kuormaus, liukukiinnikkeet ilman ääreis stopparia ... |
Nippusidonta on vaarallisimmillaan liukaspintaisilla kolmosilla ja liukkailla tolpilla. |
)0 luvun teräspankkomallit olivat pankkorunkojen osalta liukuesteellisiä, mutta tolpat olivat sen ajan purkukäytännön mukaan liukkaat. Alin varvi on liukuesteitten pysäyttämä !!!! |
Junavaunupankot sauvat turvallisuutta selvästi lisäävät 100%:set liukuestepinnat pankoista maailman ensimmäisinä, jo 80-luvulla. |
Alumiinipankkojen liukuestepinnat ovat liukkaita, jopa pankkorungoillakin. |
Puutavarayhdistelmässä nippuvälien koko ratkaisee paljon. |
Puutavarayhdistelmässä on kaksi toisistaan täysin poikkeavaa ilmavastusmuotoa = tyhjä ja kuormattu, |
Sivutuulen vaikutus . |
Otsapinta sama - Cw arvot erisuuruiosia. |
Sivutuuli tuo oman lisävaateensa puutavarayhdistelmän muotoiluun. |
Virtausten pyörteily kerää osaltaan loiskuormaa rakenteisiin. |
Samat otsapinnat - isot erot Cw arvoissa. |
Pankkotolppien ilmavastuskertoimet ovat suuruusluokiltaan välillä Cw= 0.5 - 1.2 |
Terminator mallisto on "monitoimimuotoiltu" : ilmavastus, kuormatilakoko, nippusidonta ja tuulenohjaustekniikka !!!!! |
Kuormatilaero on luokkaaa = ratkaiseva !!!! |
Kuormatilakokoa kasvatettu pinta-alalla ja tolppakäyryydellä. |
Ilmavirtauksien suuntaus pienentää loiskuormaa ja yhdistelmän takasumun kokoluokkaa. |
Lukikuorman = loiskuorman määrään vaimuttaa pankkojen nlisäksi kaikki uhdistelmän osat. |
Aloitimme aerokehitystyöt 1985 - tämä kuva aeroSisusta vuodelta 1991. |
MAGNUM pankkomallisto = "Reikäpankko" tehtiin 90-luvun alussa , sen ura jatkuu Kanadassa Deloupen tuotannossa = taitaapa olla Kanadan ykköspankko ??? |
Juna se on pigtkä putki, ja kerää luntakin sen mukaisesti. |
Tolpan yläpään sisäpuolinen viiste syö kuormatilakorkeutta 50mm. |
Runkokorkeuseroa 74mm!!! + Kiinnike-ero 21mm = 95mm!!!!!! |