Kokonaispainouudistus 2012 esitykset, 2013 ehdotukset ja 2014 toteutukset: kuvia ja ohjeistusta.
![]() |
Puutavara-autojen tulevat vaihtoehdot peräasennuskuormaimilla varustetuille autoille. |
![]() |
Terminator kuumasinkittynä |
![]() |
terminator xxl 10 + valipankko + mmemopalkki punainen |
![]() |
terminator (5) |
![]() |
maantiejunat ja modulit |
![]() |
Viisiakseliset ovat tulossa puutavaranajoon 76 - 84 tonnisina. |
![]() |
76 tonnia ja 25.25 metriä Sisäpuolinen Weckman-tyyppinen teline on viisikossa toimivin. |
![]() |
Viisiakseline 42 tonninen Zetanosturilla. |
![]() |
Terminaaliautojen pankoiksi on mahdollista valita myös 4.4 metrin rakennekorkuiset pankot = jopa 3.30m tolpilla. |
![]() |
Nosturin irroitus keventää yhdistelmän 3500 kilolla - ollaan parhaimmillaan "siirtoautoluokassa". |
![]() |
risu_nuppi |
![]() |
74 tonnia ja 24m-25,25m |
![]() |
risu_pv4aks |
![]() |
Kolmiakselinen 6x4 . 28 tonnia / + 5 vuotta. |
![]() |
ojanpera |
![]() |
risu_laidat |
![]() |
risu_laidat4 |
![]() |
2000 kg siirtymäkauden "bonus" ja kuormainnosturin irrotus sekä 5% ylitys kasvattaa vetoauton nippukoon 18 tonniseksi . Kuormatilatarve on 45 m3 !!! |
![]() |
Terminaaliauto on perinteisesti aina 100 mm runkoinen. Pankot 3.00 - 3.10m . |
![]() |
Nosturi syö kuormasta 3.500 kg. Irroitus kannattaa aina, kun se on mahdollista. Nosturin osuus on pahimmillaan 10% koko kuorman tonneista. |
![]() |
Neliakselinen Tridem . 35 tonnia. |
![]() |
lamina-prata-raptor-2013 |
![]() |
4 akselinen "Trippeli" . 35 tonnia. |
![]() |
Neliakselinen 36 tonnia (36tn) |
![]() |
terminator (4) |
![]() |
easyloaderbdl |
![]() |
terminator xxl 10 + v�kkkklipankko + emopalkki punainen |
![]() |
terminaaaaator xxl 10 + v�lipankko + emopalkki punainen |
![]() |
Viisiakselinen 9 metrisellä kuormatilalla tuppaa jäädä tukilla ilman nosturia vajaaksi. Nosturilla kuorma saadaan yleensä täytenä.Pankkoja pitää olla 4 kpl XXL 11 lujuisina ja 3100 korkuisina . |
![]() |
terminator xxl 5 ja 10 |
![]() |
Autoon sopii kaksi nelimetristä rankanippua. Pitkää yli 4 metristä tukkia 1 nippu ja pankkojen siirto keskeltä eteen ja taakse. |
![]() |
terminator xxl 10 +valmisasennus |
![]() |
terminator xxl 10 + v�lipankko + emopalkki punainen |
![]() |
easyloaderbt |
![]() |
terminator xxl 5 ja 10 |
![]() |
Tasamittainen nelosranka on mainio paketti tämän 9 metrisen auton kuormatilan hyödyntämiseksi kevyellä puulla. Perövaunuun kolme nippua ! |
![]() |
terminator xxl1210 + v�lipankko + emopalkki punainen |
![]() |
easyloaderbtl |
![]() |
Neliakselinen 9 metrinen kuormatila on laillisen näköinen vielä kuutosella tukilla,mitä mahtuu yksi nippu autoon ja kaksi perävaunuun = 18 metriä puuta.Pankkoja pitää olla neljä!!!. |
![]() |
terminator xxl 10 9999+ v�lipankko + emopalkki punainen |
![]() |
4 akselisessa puutavara-autossa on 3 vaihtoehtoa neljännelle akselille sekä kaksi kuormtilamittavaihtoehtoa. |
![]() |
Terminator XXL Euca 04,XXL laitasarjat, |
![]() |
terminator xxl 10 + v�lipannnnnkko + emopalkki punainen |
![]() |
9.5metrinen kuormatila nosturi mukana kuormattuna.Tilat riittää kiitettävästi. - Myös nosturille. |
![]() |
terminator xxl 10 + v�lipankoooooko + emopalkki punainen |
![]() |
euca 4 15 |
![]() |
Terminator kiinnikkeet |
![]() |
puu76_4aks_takat.9.5 m |
![]() |
Terminator XXL Euca 04,Laitasarjat, |
![]() |
terminator xxl 10 + valip mmmankko + emopalkki punainen |
![]() |
terminator xxl 10 + v�lipkkkankko + emopalkki punainen |
![]() |
terminator xxl 10 + v�linnnnnnnpankko + emopalkki punainen |
![]() |
energy 3d ja hiekotin ym 001 |
![]() |
Välipankko EHM |
![]() |
puu_troikka_rajalla |
![]() |
Tulossa kehiin TimberMaxx 2010 mallisto |
![]() |
valipankko_3d |
![]() |
terminator xxl 10 + valipannnnnkko + emopalkki punainen |
![]() |
Ruotsin malliset 74tn , 90 tn ja 100 tonniset |
![]() |
TimberMaxx kootaan laippapulteilla valmiista komponenttipaketista. |
![]() |
TimberMaxx ,etusermi |
![]() |
terminator (6) |
![]() |
Neliakselinen veturi ja kolmiakselinen perävaunu ja jatkettavana on tosipeli lyhyille keikoille vaikeissa paikoissa. |
![]() |
terminator xxl säätö |
![]() |
d-s_2 |
![]() |
terminator xxl 5 ja 10 |
![]() |
Taloudellinen ja tehokas ratkaisu risun,ja - kannonajoon. |
![]() |
kelt3 |
![]() |
Terminator XXL lisävarusteet , energiapaketti. |
![]() |
6x4 puutavara-autotyyppi on monipuolisin ja sen kuormatila on rakennettavissa riittävän kokoiseksi kaikille raakapuulajikkeille. |
![]() |
puutavaran katkontamitat ja mittavaihtelut |
![]() |
13 metrinen nosturi on vaihtoehto risunajoon. |
![]() |
PItkän tridemveturin kuormatilan hyödyntäminen maksimaalisesti vaatii siiroomahdollisuuksia sekä nosturille, että pankoille. |
![]() |
terminator_xxl_8.8_320_tolppa_punainen12 |
![]() |
XXBoxx laitasarjat on Terminator XXL lisävarustepaketti. |
![]() |
terminator_xxl_8.8_320_tolppa_sininen13 |
![]() |
XXBoxx laitasarjat nelikkoautossa Terminatorpankoilla, |
![]() |
trw45 |
![]() |
Laitasarjat / Eu : TimberMaxx ja EnergyBoxx. 52 tn 18.75 m. |
![]() |
xxl11_pankko__puikkari__koukku |
![]() |
TimberMaxx ja Terminator XXL. XXL laitasarjat ja EnergyBoxx II |
![]() |
trw45roto |
![]() |
etusermi_3 |
![]() |
Volvo FH vertailu -XXL kuormatilat. |
![]() |
trw45roto_2 |
![]() |
Volvo FH XXL kuormatilalla. |
![]() |
Volvo |
![]() |
trw54_10_2 |
![]() |
Volvo FH maksimoidulla kuormatilalla. |
![]() |
trw54_10m |
![]() |
Volvo FH 4 akselinen + TimberMaxx XXL 100 ja Terminator XXL 07 pankot. |
![]() |
trw55_1 |
![]() |
Volvo FH ja TimberMaxx xxl 100 |
![]() |
trw55_2 |
![]() |
va1 |
![]() |
Di Olavi H. Koskinen : Ykkös-/ Paripyörä |
![]() |
Di Olavi H. Koskinen : Ykkös-/ Paripyörä |
![]() |
Di Olavi H. Koskinen : Ykkös-/ Paripyörä |
![]() |
Di Olavi H. Koskinen : Ykkös-/ Paripyörä |
![]() |
iveco_tracker XXL kuormatilalla |
![]() |
Di Olavi H. Koskinen : Ykkös-/ Paripyörä |
![]() |
Di Olavi H. Koskinen : Ykkös-/ Paripyörä |
![]() |
puu76_tridemmalli_pv |
![]() |
Tridem 9.500 kuormatilalla ja 5 akselinen perävaunu. Kääntösäde sama, kuin perinteisellä 60 tonnisella.Kääntösäde 5.346m. |
![]() |
68 tonninen viisiakselisella perävaunulla. |
![]() |
rekaa |
![]() |
68 tonnisen ,viisiakselisella vaunulla, kääntösäde 5.366m. |
![]() |
TimberMaxx kuvapalvelu. |
![]() |
Perinteinen , pituus 21.5m. |
![]() |
Perinteinen ,kääntösäde 5.356m |
![]() |
Tridem 6.8m kuormatilalla ja 5 aks.perävaunu 12.500 kuormatilapituudella. |
![]() |
euca 4 |
![]() |
Puutavara-auton aeroseinän kehitti Heikki Jokela yhteistyökuppaneineen (Liikenneministeriö,Rautaruukki,Weckman) jo vuonna 1986 !!! |
![]() |
euca 4 14 |
![]() |
TimberMaxx perävaunurunko |
![]() |
euca 4 17 |
![]() |
Tridem 6.8 kuormatilalla ja 12.5m perävaunulla antaa sisäsäteeksi 4.275 m. |
![]() |
puu76_puolikas_4_aks |
![]() |
puu76_puolikas_4_aks_pb_13m_2_aks_ohjaavia |
![]() |
volvo_6x4_uusi_fh_16 |
![]() |
volvo_trippeli_4 |
![]() |
euca 4 1 |
![]() |
Eu kilpailulainmukainen puutavararekkalajitelma. |
![]() |
euca 4 12 |
![]() |
Terminator XXL Euca 04,Laitasarjat, |
![]() |
TimberMaxx 100 paketit kaikkiin automerkkeihin ja - tyyppeihin.10 sentin kuormakorkeuslisä!!! |
![]() |
Terminator XXL Euca 04,Laitasarjat, |
![]() |
TimbetMaxx 100 kasvattaa kuormatilaa.10 sentin kuormakorkeuslisä!!! |
![]() |
Terminator XXL Euca 04,XXL laitasarjat, |
![]() |
TimberMaxx 100 on markkinoitten matalin ja tilavin varustepaketti.10 sentin kuormakorkeuslisä!!! |
![]() |
Terminator XXL Euca 04,Laitasarjat, |
![]() |
TemberMaxx 100 paketteja on kiinteällä , irrotettavalla ja siirtoautovarusteilla.10 sentin kuormakorkeuslisä!!! |
![]() |
35 tonnin kokonaispainoiseen ja 9.5 m kuormatilaiseen veturiin saa lastata 20tn-23.5 tn puuta,rankaa ja muuta. |
![]() |
Terminator XXL Euca 04,XXL laitasarjat, |
![]() |
48 tonninen puolikas,76 tonninen puolikas ja keskiakselivaunu (25.25m). 80 tonninen ja 30 m "Ruotsimalli" sekä 90 tonninen ja 32 metrinen "tuplapuolikas dollyllä" |
![]() |
daf_esittelyyhd |
![]() |
Volvo FH |
![]() |
Tuleeko tästä 12 m maksimipituisesta tridemistä yksi vakava vaihtoehto puutavarakuljetusten vetoautoksi. |
![]() |
Modulisääntöisiä puutavarayhdistelmiä, viisiakselinen vaunu dollilla. |
![]() |
Auton kuormatilan säätö sekä jatkoperävaunu tuovat hienosäätömahdollisuuden 25.25 maksimimittaisille yhdistelmille ja niitten 21.42 metrisille kuormatiloille. |
![]() |
Vaihtoehtoja / alustavia kuvia |
![]() |
Auton 12 m mitta ja 10.2 metrin kuormatila sekä 8m-12.5m jatkoperävaunu. |
![]() |
76 tonnisen puutavarajunan 54 tonnin kantavuus pystytään hyödyntämään maksimoimalla lastatun puutavaran pituusmitta sekä kuormapinta-ala. |
![]() |
Perinteiseen 10 metriseen puutavaravaunuun voidaan asentaa edullisesti lisäakseli . |
![]() |
Lisäakseli 10 metriseen nelikkoon. |
![]() |
Lisäakseli neliakseliseen ja pidennys 10 m to 12.5m. |
![]() |
Kuvassa metsäteollisuuden ilmoittamat sallitut pituusmittavaihtelut eri katkaisupituuksille. |
![]() |
Auton ehdoton maksimipituus on 12 m. Siihen pystytään rakentamaan maksimissaan 10.35 metrinen kuormatila.Nykytekniikan maksimi on 10.1 m. |
![]() |
Kuormatilamitoitus ja puun mitat on sovitettava yhteen huomioiden 1500 nykykuormatilaa ja koko ketju kannolta tehdaskuljettimelle. |
![]() |
auton 10 metrin kuormatilaan mahtuu jopa 3 nippua hyvinlastattua kolmosta.Nosturi ylittää 12 metrin maksimin kolmella nipulla. |
![]() |
12 metrinen auto ja sen 10 metrinen kuormatila sekä 11.4 m perävaunu antavat matalina ja Terminator XXL pankoilla suurimman mahdollisen kuljetustilan kolmimetriselle kuidulle, |
![]() |
Tukki- ja rankanippujen katkontamitat tulevat määrittelemään 76 tonnisen käyttöasteen kuormatilan kuormapinta-alan ohella. |
![]() |
Perusjuhta muuntuu helposti 68 tonniseksi viidennen akselin lisäyksellä. Tämä vaunu käy myöhemmin 12m nelikon perään. |
![]() |
kultapossukerho |
![]() |
Puutavaranajon "Superjuhta". Varmin peli moneen paikkaan vielä ainakin tämän vuosikymmenen. Kaipaa vain riittävän kokoisen kuormatilan |
![]() |
68 tonninen 3+5 yhdistelmä . Autossa kuormatilapituutta 7m ja vaunussa 12 m. |
![]() |
Kolmiakselinen nelikko (7m) ja viisiakselinen vaunu (12.5m) . 6 kpl kolmosnippua. |
![]() |
68 tonniluokan 7m kuormatilainen nelikko kummenmetrisellä neliakselisella vaunulla. |
![]() |
juliste16 |
![]() |
Z-nosturillinen (kiinteä) tridemnelikko 12,5m vaunulla ja kuudella kolmosnipulla. |
![]() |
4+5 yhdistelmä 10.0m+10.5m kuormatiloilla |
![]() |
5+4 siirtoautovaihtoehto 76 tonnisten luokkaan. |
![]() |
76 tonninen 9m/10,4m kuormatilalla ja neliakselisella vaunulla. |
![]() |
puumiehet_21_vastuuta |
![]() |
juliste9 |
![]() |
puumiehet2 |
![]() |
Hankintahinnaltaan edullisin 76 tonninen terminaalijuna. |
![]() |
puumiehet3 |
![]() |
76 tonninen 7metrisellä auton kuormatilalla ja kolmella kolmosella sekä viisiakselinen vaunu neljällä kolmosella. |
![]() |
puumies_4 |
![]() |
76 tonninen identtisillä siirtotelipuolikkailla. |
![]() |
puumies_4 |
![]() |
Satatonninen Ruotsin malliin.Laskennallinen kokonaispaino 101 tonnia. |
![]() |
puumiehet_21_poliisi |
![]() |
90 tonninen kolmella nivelellä. Koottu identtisistä puolikkaista. Yhdistelmä erikoislupakuljetuksiin terminaalista tehtaalle. |
![]() |
puumiehet_21_kassu |
![]() |
76 tonninen puoliperävaunun ja keskiakseliperävaunun yhdistelmä on saanut seurakseen kolmiakselisen Z nosturillisen rekkaveturin . |
![]() |
Kuormatilan pienuus susittaa tämän yhdistelmän käytön kuidunajossa. |
![]() |
Viitosranka on ongelmallinen kaikilla ajateltavissa olevilla kuormatilapituuksilla.Tässä se on kolmoskuorman veroinen, mutta jos vaunu vaihtuu 12.5 metriseksi, ei se auta 5m lisänipulla. |
![]() |
Tässä kuormatila-ja nippuero nelosella. |
![]() |
Korkeat kuormat tuovat Z nosturit vaihtoehdoiksi perinteisille malleille.- Nokkasatulallisina tai hyttinosttureina. |
![]() |
mtv3: painorajoitetut sillat pääteilla. 10 kpl. |
![]() |
Tila-ahtaus ei ole ongelma, - mitenkä kääntyvyys metsässä. |
![]() |
Kuormatilatarve kasvaa 2 tonnin kuormalisästä 5 m3. |
![]() |
76 tonninen terminaalijuna. |
![]() |
Tänä auto saa olla 22 metrisenä 2,6 m leveä. |
![]() |
Suomalaine puutavara-auton "arkkityyppi" on nyt ja myös 64 tonnisena valmis tositoimiin. |
![]() |
scaniaa_apurkesla |
![]() |
Aikoinaan hyvinkin yleinen neliakselinen vetoauto palaa kehiin entistä ehompana. 35 tonnisena !!!!! |
![]() |
10_cid_56047cfebd784187a5b72d8214b309ddkyttjpc |
![]() |
Neliakselisen vetoauton perässä perintainen 10,5 m nelikkovaunu. &8 ton nia ja kolme tukki / rankanippua. |
![]() |
10_cid_deeb873f06d8412fb7f472625bf64894kyttjpc |
![]() |
<neliakselinen veturi jalostuu 76 tonniseksi viisiakselisella 12.5 m perävaunulla. |
![]() |
Ivalon Magneettimäki:OHK simuloinnit 60 tn,76tn,100tn |
![]() |
puumiehet_21_lisahinta |
![]() |
Puutavarayhdistelmien kooste. |
![]() |
Yhdeksänakselinen on mahdollista rakenta nelikon perään myös dollillisesta puoliperävaunusta. Pituus riittää kolmelle nelosnipulle!!! |
![]() |
eu_modulit |
![]() |
puu76_4aks_rajattu_auto |
![]() |
Magneettimäki:OHK simuloinnit 60 tn,76tn,100tn |
![]() |
60-100 tonnia |
![]() |
100_tonnia_2 |
![]() |
100_tonnia |
![]() |
risu_vasikka |
![]() |
risu_pohja |
![]() |
risu_ rekka |
![]() |
Terminator XXL Euca 04,Laitasarjat, |
![]() |
iveco_paivahytti |
![]() |
Tässä on puutavara-auton näköinen auto.Tolppakorkeudeksi tulee XXL varusteisella 4.2:lla 3.05 - teräsjousilla !!! |
![]() |
Pankkojen pinta-alat ja pinta-alaerot kuormattuina. |
![]() |
Eu mitoitus - 4.0m korkeus |
![]() |
Ilmajousiseen Scaniaan saa 3100 korkeat tolpat 4.2m rakennekorkeudella!!! |
![]() |
Tämä on harkittavissa oleva paketti, jos on toiveissa terminaaliajoa 80 tonnisena ja 30 metrisenä Ruotsin malliin. Tällä ajaa näin nosturillakin. |
![]() |
Maantiejunamallit Austraalian liikenteessä. |
![]() |
Harvinaisempi Iveco Tracker-tyyppi puunajoon. |
![]() |
b_junat_ym |
![]() |
iveco_anim.nost_irr |
![]() |
Modulirakenteiset yhdistelmämallit painokorotuksille 64,68 ja 76 tonnia. |
![]() |
iveco ipa |
![]() |
iveco tracker |
![]() |
"Koskisen malli" |
![]() |
ohk_8 |
![]() |
sarja |
![]() |
scaniaa_apurkesla |
![]() |
muuntokuormatila |
![]() |
Pitkä triden sopii komiasti kolmoselle ja nelipuolikkaalle kuitupuulle. |
![]() |
mihin puu , puunmitta? |
![]() |
83tonnia -100 tonnia- kuormaa 60 tonnista 85 tonniin - kuormatila pitää maksimoida |
![]() |
Kuormaa yli 80 tonnia = kaksi nykykuormaa. |
![]() |
100 tonninen puolikkaista kolmiakselisella dollilla. |
![]() |
100 tonnisetkin tulossa - kilpailu alkaa rautapyörien kanssa. Luonnollista. |
![]() |
Nyky-yhdistelmien päivitys uusille kokonaispainoille tuo edullisimman vaihtoehtomallin siirtymäkaudelle 76 tonnisiin. |
![]() |
Pitkä tridem tuo lisää valintamahdollisuuksia kuormatilamitoituksiin. Auton kuormatilaksi saadaan jopa 10 metriä. |
![]() |
100 tonnisten tulo terminaalikuljetuksiin on puutavarakuljetuksissa seuraava vaihe heti painokorotusten jälkeen 1.10.2013 |
![]() |
"Puuttuva kuormatila" tuo ajan myötä yhteisajattelun puutavaran katkaisumittojen ja yhdistelmän kuormatilapituuksien välille. |
![]() |
Scania vetoautomalleja. |
![]() |
76 tonniset yli 22m yhdistelmäpituuksilla- |
![]() |
Korotettu nokkasatulanosturi upotettuna kolmiakselisen auton kuormaan. |
![]() |
Hyttinosturi upotettuna kuormaan. |
![]() |
NollasatulaZeta ja nelikko. |
![]() |
Nokkasatulanosturi upotettuna nelikon kuormaan. |
![]() |
Zeta hytillä nelikossa. |
![]() |
111 tonninen kolmoslastissa. |
![]() |
111 tonninen kuormaimella. |
![]() |
66_uusi_likimain_oikea |
![]() |
Akselistovaihtoehtoja on valittavissa muutamia . |
![]() |
Nosturin irrotus on mahdollista tehdä ajojen niin vaatiessa. |
![]() |
Vetäviä akseleita telissä 3 ja hydrauliveto etupäässä takaavat mäennousukyvyn kaikilla keleillä ja täysillä kuormilla. |
![]() |
4+4 kolmosnippua ja 187.5 m3 puuta. |
![]() |
12.5 m kuormatilat autossa ja vaunussa. Neljä tukkinippua yhdistelmässä . |
![]() |
Makuuhytti ja 730 hevosvoimaa minimissään. |
![]() |
Scania puutavarayhdistelmä 127.5 m3 kuormatilalla. |
![]() |
Kolmosnippu lisää.Kuormalisä + 200% lisänipusta ja pankoista. |
![]() |
Terminator XXL pankon kuormatilanmuoto kuormattuna. Pankon tolppakorkeus kuvassa 3.3 m ja runkoleveys 2.60m. |
![]() |
Osatoimitusvaihtoehto.Tolppien välipalat puuttuu. |
![]() |
Jos teräs ei yksin riitä . |
![]() |
Suomalaisen puutavarayhdistelmän kolme perusperävaunutyyppiä. Kiinteärunkoisina ja 19.5" vannekoolla. Runkokorkeudet kaikissa esimerkkimalleissa 1.150 m. |
![]() |
Perinteinen nosturi syö kuormasta 3m3-5m3 kuljetusasennossa kuormattuna. Nosturin paino 2000 kg - 2500 kg. |
![]() |
35 tonnin kokonaispainoinen vetoauto hytillisellä Z nosturivarustuksella. Weckmanin varusteet ja teline sisäänajettavaa mallia. |
![]() |
64 tonninen Z nosturiasennuksella. Nosturi irrotettavaa mallia. |
![]() |
Perinteinen 7 akselinen pysyy vielä pitkään maanteittemme perustyyppinä. Kuormatilat maksimoitava tässäkin mallissa. |
![]() |
Kahdeksanakseline 68 tonninen muuntuu nupin lisäakselilla. Kuormatilatarve kasvaa entisestäänkin. |
![]() |
Yhdeksänakselinen saa 76 tonnin kokonaispainoluokassa kuormaa 50-55 tonnia maksimipituudella 25.25 m. |
![]() |
Perinteinen neliakselinen saa lisäkantavuutta 2t-4 tonnia, mutta mahtuuko ? |
![]() |
Neliakselinen nuppi yleistynee uudeksi perusautotyypiksi jo viidessä vuodessa. |
![]() |
puumiehet_21_lisahinta |
![]() |
Puutavarankuljetusten perusauto pitkälle tulevaisuuteen. 3 akselinen saa 5 vuoden ja 4000 kg "lisäbonuksen". |
![]() |
Mallistosta puuttuu vielä paras - viisiakselinen auto ja neliakselinen perävaunu - 76 tonnia ja puuta mahtuu rajusti. |
![]() |
Mersu sen kun ottaa markkinaosuuksia. |
![]() |
Scanian siirtoautoon saa tolppakorkeutta nykykorkeusmitoilla 3100!!!!!! |
![]() |
Eu kilpailulainsäädännön mukainen maantiejuna antaa mahdollisuuden 76 tonnine Euromoduleista. |
![]() |
Oma lastaus tai materiaalikone terminaalissa. |
![]() |
Toimii myös kiiturina. |
![]() |
Viisiakselinen auto ja neliakselinen perävaunu ja neliakselimen perävaunu ja zetanosturi. |
![]() |
Kuusiakselinen auto ja kuusiakselinen perävaunu. |
![]() |
Satatonninen vaihtoehto "metsävesiona". |
![]() |
Satatonninen tyyliin 6+6 ja Zetanosturi. |
![]() |
eurorekka_1a |
![]() |
Suurenna kuva / alkuperäinen kuva. Kuvasta näkyy XXL paketin ja alupaketin kuorman pinta-alaerot autossa ja perävaunussa. Laske, mitä se tekee rahassa !!!! |
![]() |
Kuormatilaerot autossa . Molemmissa on samat puut ja ero näkyy oikeanpuoloisen alupaketin ylikorkeutena . |
![]() |
Viisiakselinen veturi toimii kaksinippuisena kiiturina , nosturilla, tai ilman. |
![]() |
Kuormattuna kolmosnipuilla. |
![]() |
Kuormattuna 4,5 m energiarangalla. |
![]() |
Pitkä tridem tulee hiljalleen. 160 m3. |
![]() |
100_tonnia |
![]() |
Kuormatilaerot ovat varustepakettikohtaisesti ratkaisevan suuria. |
![]() |
Kaksipuolinen kartiokkuus (vas) ja oikeaoppineen kaarevuus kasvattavat kuormatilaa 3-5 %:lla mittaerojen lisäksi |
![]() |
Kuormatilavertailu , vasen pari on autosta ja oikea perävaunupankoista. |
![]() |
Esimerkkiauto Scania 8x4 Z-nosturilla ja maksimitilavuuksisilla pankoilla. Kevyt!! |
![]() |
Kantavuutta ja kuormatilaa. 64 tonninen nosturihydrauliikalla. |
![]() |
35 tonninen kevyt ja suurikuormatilainen puutavarayhdistelmän vetoauto irrotettavalla hytillisellä zetanosturilla. |
![]() |
Kuvan nosturia on kototettu telineellä 10 cm. Lisäkorotus olsi tarpeen, mutta sitten letkut nousee jo yli 4.4metrin maksikirakennekorkeuden. |
![]() |
Scaniayhdistelmän kuormatila vakiokomponenteilla Weckman + Terminator XXL 127,5 m3 kolmella 5.5 m kuitunipulla. |
![]() |
automallit_juliste |
![]() |
Energia - ja kuitupuujuhta. |
![]() |
Seitsemän nippua kolmosta ja tarvittaessa zetanosturi mukana. |
![]() |
Kuormatilaero kuidulla kasvaa perinteiseen pikkukuormatilaiseen liki 200%. |
![]() |
Kuormatilaero perinteiseen "pikkupankkoiseen" nelikkoon liki 100%. |
![]() |
Yhdistelmän yhteinen kuormatilamaksimi 21.42 m. |
![]() |
Kuormatilaa nosturillisena yli 9 metriä. |
![]() |
;akuuhytti syö kuormatilasta 0,4 m. |
![]() |
Hytillinen zeta maksimipituisena. |
![]() |
Nosturiulottuma 10 m ja pankonsiirto. |
![]() |
Kuormain 10m + Weckman sisäämajettava teline. |
![]() |
koskinen |
![]() |
4aks_ver_5aks |
![]() |
4aks_ver_5aks_3m |
![]() |
90 tonninen 5+6 |
![]() |
76 tonninen 5+4 |
![]() |
76 tonninen 5+4 + nosturi |
![]() |
84 tonnimen 5+5 |
![]() |
5+6 |
![]() |
koskinen2_45 |
![]() |
koskinen2b_3m |
![]() |
koskinen2b_45m |
![]() |
Terminator XXL lisälaitesarjat:- XXBoxx laitasarjat. |
![]() |
Zetanosturi on tulevaisuutta . |
![]() |
76 tonninen "säätövaunulla". |
![]() |
terminator_xxl_8.8_320_tolppa_sininen13 |
![]() |
Zetanosturit ovat hyvä vaihtoehto , Weckmanin sisäpuolisella toimivin. |
![]() |
Zetanosturit ovat hyvä vaihtoehto , Weckmanin sisäpuolisella toimivin. |
![]() |
Terminatoreitten kiinnikemalli 2015. |
![]() |
Tukevasta tukevampi. |
![]() |
Pankkomäärän minimointikin tuo rahaa. |
![]() |
Tuleeko kuusipankkoiset??? |