Valittu kuvakansio:

Kahdeksanakseline 68 tonninen muuntuu nupin lisäakselilla. Kuormatilatarve kasvaa entisestäänkin.

Muut kuvat:

Kahdeksanakseline 68 tonninen muuntuu nupin lisäakselilla. Kuormatilatarve kasvaa entisestäänkin.
Yhdeksänakselinen saa 76 tonnin kokonaispainoluokassa kuormaa 50-55 tonnia maksimipituudella 25.25 m. Yhdeksänakselinen saa 76 tonnin kokonaispainoluokassa kuormaa 50-55 tonnia maksimipituudella 25.25 m.
Edellinen kuva:Seuraava kuva:
Perinteinen 7 akselinen pysyy vielä pitkään maanteittemme perustyyppinä. Kuormatilat maksimoitava tässäkin mallissa.Yhdeksänakselinen saa 76 tonnin kokonaispainoluokassa kuormaa 50-55 tonnia maksimipituudella 25.25 m.


Kuvan tiedot

76 tonninen onnistuu lastata täysille painoille perinteisellä nykymitoituksella vain erikoistapauksissa.

25.25 pituusmitta ja 21.42 metriin venytetyt kuormatilat antavat mahdollisuuden ajaa neljällä nelosrankanipulla, yksi autoon ja kolme kärryyn , joka helpottaa tilannetta hieman.Kuiva puu ja ranka vaatii noin 135 m3 kuormatilan irtomottipainolaa 400 kg. Jos ranka on nelosta ja neljässä nipussa = 16 m vaatii se pankkoihin kuormatilaneliöitä 8,4 m2.Tuo on 4.4 korkeudellakin nykytietämyksillä täysin mahdotonta. Mutta jos autoon lastataan 6m ja vaunuun 12m puuta päästään 7,5m2 pankkokuormatilaan , joka toteutuu vain 3,3 metrisillä Terminator XXL pankoilla.

Kuvakoot:
Esikatselukuva
Pieni kuva
Suuri kuva
Alkuperäinen kuva
Kuvaa on katsottu 989 kertaa
Arvosana kuvasta ( 0 arvostelua ):