Vaikuttaako pankkorakenne kuormansidontaan ???
26.04.2024 11.00 Pankkojen rakenteeseen on lakien kautta vaadittu 10 mm terävä liukueste pankkorungolle. - Muuta pankon kuormansidontaa ja sen pitovoimia tehostavaa tekniikkaa ei sitten lakimäätäisesti ole riittävän yksityiskohtaisesti määrättykään.
Me Terminatormiehet olemme tehneet pankkomallimme sen mukaisesti, että sen kaikki rakenteet kestävät Eu- asetusten määräämät hidastuvuudet, ja kuormansidonta on mahdolista tehdä oikein kuormattuna , ja sidottuna pitävästi, ja liikenneturallisesti.
Omavaltaista Terminator-tekniikkaa on 100%:set liukuestepinnat, pankkorunkojen rautahammastus, ja levitetyt kiinnikkeitten pulttijaot pv.etupankon tuplapultteineen. Kaiken takaamiseksi teimme "triplavaimentimen" pankkokiinnikkeisiimme, ja lisäksi kiinteät rungoille stopparit pankkoliikkeen estämiseksi törmäystilanteissa.
Vastineena on alumiinipankkojen materiaalin pehmeydestä johtuvat leveät, jopa pyöreät pankkorunkojen liukuesteet, joita ei pitäviksi saa parhaalla mielikuvituksellakaan. Paras alumiinipankkojen on vanhan tekniikan Alukarikkamalli, jossa liukueste oli päältä terävä ja se oli kulumisen estämiseksi rungolla kolmena kappaleena. - Tolppien liukuesteet on totaalisesti unohdettu, koska niitä ei ole määrätty lailla pakollisiksi.
Jäljitelmäpankoissa on Teminator- tekniikkaa on kopioitu pankkorunkoihin nippujen purevuutta tehostamaan rautahammastuksen muodossa. Tolpissakin kopiointia on neljässä Suomen ja yhdessä Ruotsin kopiopankkomallissa laittomasti mukana , mutta kyseisten pankkojen tolppien liukuestevoimat ovat "sammutetut" suurilta osin tolppia tukevilla, ja niitten toimivuutta , sekä käyttöikää rajoittavilla, ja painoa lisäävillä pitkillä lattavahvikkeilla.
Kuormansidontalaki on sinänsä selkeä. Se määrittelee kuorman paikllaanpysymisen vaatimukset jarrutuksissa ja törmäyksissä. Sitä, millä se saavutetaan ei ole eritelty, eikä määritelty. Vaikeusastetta tuo käytännön kuormatilarakentaminen, ja sidontavoimien yhdistäminen lainmukaiseksi toimivaksi kokonaispaketiksi.
Lisähaastetta nippusidonnalle tuleekin itse kuljetettavasta puusta , -sen liukkaudesta , - ja puitten oikeasta ladonnasta,- sekä myös pankkokiinnikkeistä, tämä siis jo ennen vaatimusten mukaista kuorman paikallaanpysyvyyttä tukevaa nippusidontaa. XXhj.26.4.2024
|