Valittu kuvakansio:

Aerodynamiikka

Aerodynaamisiin vastusvoimiin vaikurtaa otsapinta, muoto ja virtausnopeus.
Aerodynaamisiin vastusvoimiin vaikurtaa otsapinta, muoto ja virtausnopeus.
Ensimmäiset aerodynaamisesti esimerkilliset XXL pankot tehtiin kuumasinkittyinä.
Ensimmäiset aerodynaamisesti esimerkilliset XXL pankot tehtiin kuumasinkittyinä.
Pulverimaalaus lammaseosteella tuo näköä ja kestoa.
Pulverimaalaus lammaseosteella tuo näköä ja kestoa.
Markku Hirvi ja alkupään aeropankko XXL 8.8 CE.
Markku Hirvi ja alkupään aeropankko XXL 8.8 CE.
Aerodynamiikan paremmuus ratkee otsapinnan koosta ja muodoista.
Aerodynamiikan paremmuus ratkee otsapinnan koosta ja muodoista.
Pankkomallimme ennen nykytekniikan Terminatoreita oli irtotolpilla, mutta 100& liukuestein.
Pankkomallimme ennen nykytekniikan Terminatoreita oli irtotolpilla, mutta 100& liukuestein.
Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.
Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.
Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.
Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.
Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.
Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.
1Teimme aeromuodot myös EnergyBoxx:seihin.
1Teimme aeromuodot myös EnergyBoxx:seihin.
Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.
Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.
Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.
Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.
Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.
Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.
Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.
Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.
Volvo aerodynamiikkaa hytissä.
Volvo aerodynamiikkaa hytissä.
Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.
Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.
Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.
Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.
18700583_437519293272382_604089128421612993_o
18700583_437519293272382_604089128421612993_o
Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.
Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.
Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.
Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.
Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.
Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.
scaniaa
scaniaa
Ilmavastusvoimiin ja pyörteilyjen loiskuormakokoihin vaikuttaa merkittävästi pankon otsapinta, muoto ja sen ilmavirtauksen suuntausominaisuudet.
Ilmavastusvoimiin ja pyörteilyjen loiskuormakokoihin vaikuttaa merkittävästi pankon otsapinta, muoto ja sen ilmavirtauksen suuntausominaisuudet.
Tämän etuseinän muodot  ohjasi Di Jarmo Uotinen ja toteutti Hannu Weckman.
Tämän etuseinän muodot ohjasi Di Jarmo Uotinen ja toteutti Hannu Weckman.
skal_hj
skal_hj
Scanian mukanaolo on ollut kiitettävällä tasolla, ja heillä on korkeatasoista ymmärryspohjaa lentokoneteollisuuden kautta.
Scanian mukanaolo on ollut kiitettävällä tasolla, ja heillä on korkeatasoista ymmärryspohjaa lentokoneteollisuuden kautta.
1991 protovaunun peräpää on korkeatasoinen aerotekniikkansakkin osalta.
1991 protovaunun peräpää on korkeatasoinen aerotekniikkansakkin osalta.
Tekniikka turvallisuuden kohentamiseen on tässä- mutta ostajat eivät ole vielä aeroymmärryksen tasolla.
Tekniikka turvallisuuden kohentamiseen on tässä- mutta ostajat eivät ole vielä aeroymmärryksen tasolla.
Pieni tärkeä korjaus liikenneturvallisuuteen - varoitusvalot pysyvät näkyvinä !!!
Pieni tärkeä korjaus liikenneturvallisuuteen - varoitusvalot pysyvät näkyvinä !!!
Pisimmällen kehitetty aerodynaamisesti parannettu yhdistelmä valmistui Vaasassa Mansikkasaaren telakalla 1991. - Se on edelleenkin aerodynaamisesti maailman paras puutavarayhdistelmä., mutta kehitystyömme jatkuu ja teemme uuden polven yhdistelmän 2023.
Pisimmällen kehitetty aerodynaamisesti parannettu yhdistelmä valmistui Vaasassa Mansikkasaaren telakalla 1991. - Se on edelleenkin aerodynaamisesti maailman paras puutavarayhdistelmä., mutta kehitystyömme jatkuu ja teemme uuden polven yhdistelmän 2023.
"Reikäpankkotekniikan" kehitimme 90-luvun alussa. Sen valmistus jatkuu Kanadassa maan suurimman puutavaraperävaunuvalmistajan toimesta.
"Reikäpankkotekniikan" kehitimme 90-luvun alussa. Sen valmistus jatkuu Kanadassa maan suurimman puutavaraperävaunuvalmistajan toimesta.
Otsapinta, tolpan muoto, sekä vitauksen nopeus vaikuttavat ilmanvastusvoiman kokoon. Liukuestepinta toimii pitopintansa ohella tyhjänäajon ilmavirtauksen suuntaajana = pienentää loiskuormakeräymää.
Otsapinta, tolpan muoto, sekä vitauksen nopeus vaikuttavat ilmanvastusvoiman kokoon. Liukuestepinta toimii pitopintansa ohella tyhjänäajon ilmavirtauksen suuntaajana = pienentää loiskuormakeräymää.
Sodankylän aerotestit 1991.
Sodankylän aerotestit 1991.
Magnum "reikäpankko" oli ilmava, ja kevein koskaan rakennettu 7 tonnin pinotavarapankko.
Magnum "reikäpankko" oli ilmava, ja kevein koskaan rakennettu 7 tonnin pinotavarapankko.
Tähänastisista pisimmälle nkehitetty aeroyhdistelmä vuodelta 1991
Tähänastisista pisimmälle nkehitetty aeroyhdistelmä vuodelta 1991
Sidontaverkot  valmistetaan Suomessa.
Sidontaverkot valmistetaan Suomessa.
Volvon aerotekniikkaa.
Volvon aerotekniikkaa.
Kuormasidoksia rahtiliikenteeseen Suomesta.
Kuormasidoksia rahtiliikenteeseen Suomesta.
Atomipommeille kehitetyr jarruvarjot vetivät pommit pois koneen pommiluukkujen alipainepyörteilyistä.
Atomipommeille kehitetyr jarruvarjot vetivät pommit pois koneen pommiluukkujen alipainepyörteilyistä.
Ilmavastuskertoimet.
Ilmavastuskertoimet.
Deloupe otti Magnumin tyylit omakseen.
Deloupe otti Magnumin tyylit omakseen.
Terminatortolppatyyliä ??!!??
Terminatortolppatyyliä ??!!??
p1015333
p1015333
p1016137_1
p1016137_1
p1015333
p1015333
p1016137_1
p1016137_1
aeroooo
aeroooo
Aeroo risukopassa.
Aeroo risukopassa.
Aeroo risukopassa.
Aeroo risukopassa.
Aeroo risukopassa.
Aeroo risukopassa.
Aeroo risukopassa.
Aeroo risukopassa.
Esimerkillinen auton mitoitus ja edullinen kuormaimen asennus/malli.
Esimerkillinen auton mitoitus ja edullinen kuormaimen asennus/malli.
Esimerkillinen etuseinän ja nipun väli.
Esimerkillinen etuseinän ja nipun väli.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
64823882_858430161181291_1287820650643193856_n
64823882_858430161181291_1287820650643193856_n
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Teipit on teippausurissa suojassa kolhuilta.
Teipit on teippausurissa suojassa kolhuilta.
Pankkoteipit on oltava lujaliimaista reaktioteippiä.
Pankkoteipit on oltava lujaliimaista reaktioteippiä.
Teipit tulivat pankkoihin 1976 ja ovat siellä mainostarkoituksessa,
Teipit tulivat pankkoihin 1976 ja ovat siellä mainostarkoituksessa,
Markku Kallion vastaus:_ " Missä puun ajossa teippejä tarvitaan. Ajattele ihan itse":
Markku Kallion vastaus:_ " Missä puun ajossa teippejä tarvitaan. Ajattele ihan itse":
Kanadan malliin.
Kanadan malliin.
Akselivälit on Kanadassa pitemmät.
Akselivälit on Kanadassa pitemmät.
Tämmöinen "itsekuormaaja" on yleisessä käytössä Kanadan savptoilla.
Tämmöinen "itsekuormaaja" on yleisessä käytössä Kanadan savptoilla.
Pitkät akselivälit ja seassa nousevia ja ohjaavia akseleita.
Pitkät akselivälit ja seassa nousevia ja ohjaavia akseleita.
"Alppijääkäri" ajaa Terminatoreilla.
"Alppijääkäri" ajaa Terminatoreilla.
Miljoona kilometriä on ohitettu- ja reippaasti onkin.
Miljoona kilometriä on ohitettu- ja reippaasti onkin.
Kuormansidonta on vastuu- ja taitolaji
Kuormansidonta on vastuu- ja taitolaji
Siteet bon oltava tiukalla ja liukuesteet 100 prosenttisia.
Siteet bon oltava tiukalla ja liukuesteet 100 prosenttisia.
1______________41917989_1_large
1______________41917989_1_large
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
65102708_858429914514649_6048117502494375936_n
65102708_858429914514649_6048117502494375936_n
70946868_912353555788951_3728275867718123520_n
70946868_912353555788951_3728275867718123520_n
74187701_970491189975187_9074951285798600704_n_1
74187701_970491189975187_9074951285798600704_n_1
74235599_959331291091177_3419863268443815936_o
74235599_959331291091177_3419863268443815936_o
75242317_962510244106615_4729891313778950144_o
75242317_962510244106615_4729891313778950144_o
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
peravaunu1
peravaunu1
peravaunu5
peravaunu5
peravaunu6
peravaunu6
peravaunu7
peravaunu7
peravaunu9
peravaunu9
peravaunu10
peravaunu10
peravaunu12
peravaunu12
Pankkometallien sekä pinnoitteitten laajat ja kattavat vertailutestit tehtiin 2003 alkaen.
Pankkometallien sekä pinnoitteitten laajat ja kattavat vertailutestit tehtiin 2003 alkaen.
Testit tehtiin teräksellä sinkittynä, alumiinilla eloksoituna ja rosterilla elektrolyyttisesti kiillotettuna.
Testit tehtiin teräksellä sinkittynä, alumiinilla eloksoituna ja rosterilla elektrolyyttisesti kiillotettuna.
Mareriaalit ja pinnoitteet testattiin myös apurungoissa ja perävaunuissa.
Mareriaalit ja pinnoitteet testattiin myös apurungoissa ja perävaunuissa.
Vertailutestit toivat arvokasta tietoa ja selvittivät eri mkateriaalien ja pinnoitteitten käytön järkevyyttä
Vertailutestit toivat arvokasta tietoa ja selvittivät eri mkateriaalien ja pinnoitteitten käytön järkevyyttä
Alukarikkayhdistelmä nro 1. vuoselta 1976 +Matti Uitto Laihia.
Alukarikkayhdistelmä nro 1. vuoselta 1976 +Matti Uitto Laihia.
Alukarikkayhdistelmä nro 1. vuoselta 1976 +Matti Uitto Laihia.
Alukarikkayhdistelmä nro 1. vuoselta 1976 +Matti Uitto Laihia.
Alukarikkayhdistelmä nro 1. vuoselta 1976 +Matti Uitto Laihia.
Alukarikkayhdistelmä nro 1. vuoselta 1976 +Matti Uitto Laihia.
Alukarikkayhdistelmä nro 1. vuoselta 1976 +Matti Uitto Laihia.
Alukarikkayhdistelmä nro 1. vuoselta 1976 +Matti Uitto Laihia.
Eemelin iso Scania vuodelta 1977.
Eemelin iso Scania vuodelta 1977.
Ensimmäinen valmistamani "siirtoauto" vuodelta 1977.
Ensimmäinen valmistamani "siirtoauto" vuodelta 1977.
Lumenkeräyksen helpompi versio on avoimemmalla perällä
Lumenkeräyksen helpompi versio on avoimemmalla perällä
Vähän helpotettu "umpiperä".
Vähän helpotettu "umpiperä".
Lampu näkyy, kun putsaa!!! Auttaa n.5.2km.
Lampu näkyy, kun putsaa!!! Auttaa n.5.2km.
Kaikkien aikojen paras tukkivaunu vuodelta 1991.
Kaikkien aikojen paras tukkivaunu vuodelta 1991.
Peräpää on esimerkillisen sulavilla muodoilla.
Peräpää on esimerkillisen sulavilla muodoilla.
Aeroyhdistelmmä nro 1. vuodelta 1986 - Aulis Airio.
Aeroyhdistelmmä nro 1. vuodelta 1986 - Aulis Airio.
214976292_1428026364221665_589121331204405595_n
214976292_1428026364221665_589121331204405595_n
Hyvällä muotoilulla tuloksentekoon.
Hyvällä muotoilulla tuloksentekoon.
Tuotsissakin testailtiin, ja ammattitaidolla. mutta tuotannossa se ei näy.
Tuotsissakin testailtiin, ja ammattitaidolla. mutta tuotannossa se ei näy.
Nippuvälien häivytystekniikka on tässä oivallettu , mutta taisipa jäädä yliopistojen sisälle.
Nippuvälien häivytystekniikka on tässä oivallettu , mutta taisipa jäädä yliopistojen sisälle.
Tuuli käyttäytyy nipuille näin.
Tuuli käyttäytyy nipuille näin.
Exte 54-2 karhuketjupankot.
Exte 54-2 karhuketjupankot.
Exte 54-2 karhuketjupankot.
Exte 54-2 karhuketjupankot.
Automekaanikkoja / seppiä kahdessa polvessa.
Automekaanikkoja / seppiä kahdessa polvessa.
Exte 54-2 karhuketjupankot.
Exte 54-2 karhuketjupankot.
Lunta ja likaa pluugataan kiltisti, mutta apu on vain alkukilometreille.
Lunta ja likaa pluugataan kiltisti, mutta apu on vain alkukilometreille.
Lumi tarjoaa aeromuotoa ja loinkuormapotin.
Lumi tarjoaa aeromuotoa ja loinkuormapotin.
Yritys hyvä, lopputulos välttävä -.
Yritys hyvä, lopputulos välttävä -.
Lamoouputsaus tehty, ja lähdetään imuroimaan lumet takaisin.
Lamoouputsaus tehty, ja lähdetään imuroimaan lumet takaisin.
Markku Hirvi
Markku Hirvi
Heikki Jokela
Heikki Jokela
Olavi H Koskinen
Olavi H Koskinen
1___1
1___1
1___12
1___12
1___14
1___14
1___15
1___15
Ruukki muuttui SSB:ksi = Mönkäre!!!!
Ruukki muuttui SSB:ksi = Mönkäre!!!!
Läheltä piti tilanne.
Läheltä piti tilanne.
Auton paino alle 9000kg ja kuormain alle 3000kg. - "Malliksi maalaisille"!!!!
Auton paino alle 9000kg ja kuormain alle 3000kg. - "Malliksi maalaisille"!!!!
214441850_1428026144221687_4543180328332436137_n_1
214441850_1428026144221687_4543180328332436137_n_1
Kolmiakselisen auton keveys oli nykyajattelullakin haastavalla tasolla.
Kolmiakselisen auton keveys oli nykyajattelullakin haastavalla tasolla.
Historiaa ja 76-luvun nykypaivää. Vanhan Vaasan rauniot ja Matin alupaketti.
Historiaa ja 76-luvun nykypaivää. Vanhan Vaasan rauniot ja Matin alupaketti.
Ensimmäinen alumiinipaketti tehtiin Uiton Matille , ja puut kulki Jukajalle.
Ensimmäinen alumiinipaketti tehtiin Uiton Matille , ja puut kulki Jukajalle.
Tummoisiakin on tehty, ja paljon.
Tummoisiakin on tehty, ja paljon.
Neteenajopankkomalleista "tyrmäävin" oli Karikka X1, joka otti nopeasti 60%:n markkinaosuuden kippipankoista.
Neteenajopankkomalleista "tyrmäävin" oli Karikka X1, joka otti nopeasti 60%:n markkinaosuuden kippipankoista.
Testiryhmämme opetti meitä todella paljon.
Testiryhmämme opetti meitä todella paljon.
Pankkomallit kuvauksissa Kuuvuorella Turussa.
Pankkomallit kuvauksissa Kuuvuorella Turussa.
Kuumasinkittyä ultralujaa, alumiinia ja rosteria samassa kuvassa, ja "identtisillä! vertailukomponenteilla
Kuumasinkittyä ultralujaa, alumiinia ja rosteria samassa kuvassa, ja "identtisillä! vertailukomponenteilla
Kaikkien aikojen kovin testauspaketti tehtiin alan ammattilaisten yhteistyönö . alumiinista ultralujiin ja rostereihin.
Kaikkien aikojen kovin testauspaketti tehtiin alan ammattilaisten yhteistyönö . alumiinista ultralujiin ja rostereihin.
Apurunkona TimberMaxx paketti, joka on edistynein tähänastisista. Runkopaketti kuumasinkittyä ultralujaa ja etuseinä rosteria.
Apurunkona TimberMaxx paketti, joka on edistynein tähänastisista. Runkopaketti kuumasinkittyä ultralujaa ja etuseinä rosteria.
Yksi Suomen testiyhdistelmistä tehtiin alumiinin ja rosterin yutkimiseen. Samanaikaisesti laboratoriotestit olivat meneillään Lappeenrannan Teknisessä Yliopistossa.
Yksi Suomen testiyhdistelmistä tehtiin alumiinin ja rosterin yutkimiseen. Samanaikaisesti laboratoriotestit olivat meneillään Lappeenrannan Teknisessä Yliopistossa.
Rosterirungot + alumiinitolpat = 2000-luvun testauksia.
Rosterirungot + alumiinitolpat = 2000-luvun testauksia.
Ei suuret yhdistelmät - vaan suuret tulot.
Ei suuret yhdistelmät - vaan suuret tulot.
2+3 on sekin tulevaisuutta.
2+3 on sekin tulevaisuutta.
Muodolla menestykseen.
Muodolla menestykseen.
Kuormista maksetaan tonneina.
Kuormista maksetaan tonneina.
Rosterikin on kiinnostava metalli.
Rosterikin on kiinnostava metalli.
Aerodynamiikka ja pintakäsittely kehitettiin yhdessä .
Aerodynamiikka ja pintakäsittely kehitettiin yhdessä .
TimberMaxx toi tulevaisuuden myös pintakäsittelyyn.
TimberMaxx toi tulevaisuuden myös pintakäsittelyyn.
TimberMaxx oli edellinnen hyvä pankko.
TimberMaxx oli edellinnen hyvä pankko.
Kuormatilakokokin ratkaisee.
Kuormatilakokokin ratkaisee.
Tempaa säästöjä ilmanvastuksesta.
Tempaa säästöjä ilmanvastuksesta.
Tuosta pluukaamisesta on apu 10 kilometrin ajoon.
Tuosta pluukaamisesta on apu 10 kilometrin ajoon.
Vuodelta 1985 - atomipommimiehen ohjastamana.
Vuodelta 1985 - atomipommimiehen ohjastamana.
Ykköstason nykyvaunutekniikkaa.
Ykköstason nykyvaunutekniikkaa.
Tuolta se imurointi näyttää.
Tuolta se imurointi näyttää.
Yhden läpän tekniikkaa.
Yhden läpän tekniikkaa.
Tuo nostaa jopa kivetkin polulta - laahamalli.
Tuo nostaa jopa kivetkin polulta - laahamalli.
Yhdistelmässä reilusti yli 20 läppää !!!
Yhdistelmässä reilusti yli 20 läppää !!!
Perävaunussa yhden läpän tekniikka.
Perävaunussa yhden läpän tekniikka.
Parasta osaamista.
Parasta osaamista.
Pyörteily on esimerkillistä, ja kuorma kasvaa ajossa.
Pyörteily on esimerkillistä, ja kuorma kasvaa ajossa.
Tulivatko "umpiperät" jäädäkseen.
Tulivatko "umpiperät" jäädäkseen.
Tämmösiäkin on.
Tämmösiäkin on.
Neljän läpän viisas paketti.
Neljän läpän viisas paketti.
Miksi mahtaa tuo keskiläppä asennetun ???
Miksi mahtaa tuo keskiläppä asennetun ???
AM_Trailer on muotoillut uutta peräpeiliä.
AM_Trailer on muotoillut uutta peräpeiliä.
Pitkä läppä saanut nurkkapyöristykset - kehitystä Ruotsinmaalta.
Pitkä läppä saanut nurkkapyöristykset - kehitystä Ruotsinmaalta.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
1245098559159_8_large
1245098559159_8_large
1406243909280_1_large
1406243909280_1_large
1368257059835_4_small
1368257059835_4_small
1245177994885_2_large_1
1245177994885_2_large_1
Kanadassa vaunu 1+1 läpällä
Kanadassa vaunu 1+1 läpällä
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Virtaustekniikkaa.
Virtaustekniikkaa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
20220721_054044_1
20220721_054044_1
20220721_060615_1.jpgffff
20220721_060615_1.jpgffff
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.
Aeridynamiikkaa pankoissa.