"Äänekosken linjan " Volvoparissa on tehostettu ja turvallinen asetuksen 940/1982 vaatimusten mukainen nippusidonta.

Share |
21.10.2017 23:00

Äänekaskenlinjan terminaaleista tehtaalle ajavien siirtoautojen nippusidonta on perinteisiä 76 tonnisia vahvempi ja siten myöskin turvallisempi. Kuudenkymmenen tonnin kokoluokan lasti jakaantuu neljään viisitoistatonniseen tasanippuun, joissa kaikissa on kaksi sidontaketjua , jotka on varustettu automaattisin ilmakiristimin.

     

Yhdistelmän vetoauton kuorma nojaa tukevasti koko kuorman korkuiseen erikoisvahvaan etuseinään ja niput on lastattu kuljetuksen ajaksi kiinni toisiinsa. Vetoauton automaattikiristimet ja itse sidontaketju ovat  asetuksen 940/ 1982 mukaisesti kiinnitetyt kiinteään ajoneuvon alustaan ja niitten lujuudet ovat valitut maksimi nippupainon vaatimusten mukaisesti. Lisäksi kuorman nippujen liikkeellelähtöä estää :
- Sidontavoimiin lasketaan myöskin nippujen ja kuormatilan väliset kitkavoimat , jotka ovat Terminatoreitten rautahammastettujen runkojen ja tolppien täysimittaisten terävien liukuestepintojen ansiosta moninkertaiset, verrattuna sileisiin liukkaisiin pintoihin.
- Pankkojen liikkumista rajoittaa niitten kiinteäksi asennus ja kiinteät esteet pankkokiinnikkeitten edessä ja takana.

 

Yhdistelmän perävaunun kuorma ja sen kaksi viisitoistatonnista rankanippua , tai kolme  kolmosnippua ovat kuljetuksissa kiinteäasenteisten koko kuormatilan mittaisten liukuestetolppien päällä ja niput on kiristetty automaattikiristeisin ketjusidontalaittein. Perävaunun etummaisessa pankossa on lisävarmistimena "tuplakiinnike" joka on varmistettu kaksinkertaisella lujuudella ja perävaunun molemminpuolisella alakiinnityksellä.



Yhdistelmän 60-tonnin kuorma jakaantuu neljälle tasakokoiselle maksimipainoltaan 15-tonniselle kahdella 5 tonnin varmennetun sidontalujuuden automaattikiristeiselle ketusiteelle sallii nippukooksi max. 20 tonnia ja vastaavasti kuuden kymppitunnin kolmosnipun maksimipainoksi sidonta määrittelee kantavuuskuorman 10 tonnin nippupainon.

16.10.2018Pankkohinnasto 2015
12.10.2018 20:00Pankkohinnasto 2018.
02.10.2018 16:20Vuonna 1976 kehitimme alumiinipankot ja pankkoteippauksen.
30.09.2018 17:35Keveys myi yllättävän hyvin jo vuodesta 1976 ja samat varusteet myyvät hyvin vieläkin ??? / TR 2020 /1.
29.09.2018 12:10TimberRoad 2020 - Puutavarayhdistelmän kehittämiseni kuudes vuosikymmen.
23.09.2018 17:58Tilaa nyt: myynnissä 100 kpl:n terjouserä markkinoitten kevyimpiä teräksenlujia "tilapankkoja".
26.08.2018 10:37TimberRoad 2020 yhdistelmäparin "syöttöauto".
26.08.2018 8:10TimberRoad 2020 yhdistelmäparin kehityskohteet tuottavuudessa ja ympäristöystävällisyydessä sekä käyttöturvallisuudessa.
16.08.2018 1:23Alumiinipankkojen kokoero selkiytymässä,. - MYÖS teräspankoissa selviä kokoeroja verrattuna Terminatormallistoon.
01.08.2018Puutavarayhdistelmän kuormatilan merkitys on selkeytymässä - nyt 10 vuoden verisen ja kovan markkinointitaiston jälkeen.

Siirry arkistoon »