Vuosi 2017 toi ennätysmäärän erikoisyhdistelmä - toimituksia.
25.12.2017 12.25
Vuosi 2017 on ollut ennätyksellinen erityyppisten erikoisyhdistelmien "Terminoinneissa". Erikoisyhdistelmien kantavuudet ja kuormatilat on viisasta maksimoida oikeantyyppisillä Terminatoreilla.
Kuluneen vuoden aikana laajeni erikoismitoitettujen yhdistelmien osalta kolmella perustyypillä. Totuttujen 100- tonnisten yhdistelmätyyppien rinnalle tuli ns. "Pikkujättimallisto" 84 tonnin kokonaispainoisena ja neljän ranka-/tukkinipun (2+2), tai kuuden (3+3) kolmosnipun vetoisina. Pikkujättejä on rakennettu sekä kuormaimella, että ilman kuormainta siirtoautotehtäviin.
Siirtoautomallistoon tuli lisäksi kaksi uutta perustyyppiä 76 tonnin kokonaispainoluokkaan. Molempia uutuuksia rakennettiin kaksi identtistä yhdistelmää , toiset pitkäalustaisina autoina,ja toiset kaksi pitkäalustaisilla perävaunuilla.
Kuormatilakokojen maksimointi on korostunut vuoden 2017 toimituksissa. Toimittamiemme pankkojen tolppamitat ovat kasvaneet kuluneen vuoden aikana selvästi. Pisimmät 3.30 m tolppanitat toimitettiin erikoisyhdistelmiin ja Weckmani supermatalaan viisiakseliseen perävaunuun. - Kokonaisuudessaan Suomeen 2017 toimittamiemme Terminatoreitten tolppapituudet kasvoivat keskimäärin kymmenellä sentillä ja yleisin toimituspituus on nyt 3.20m , kun se 90-luvulla oli 2.70m . Samanaikaisesti yhdistelmien kuormatilakokoluokat ovat kasvanee 80m3 (kehyskuutiosta) 125 m3:oon ja erikoisyhdistelmissä suurimmillaan 170 kehyskuution neljällä ranka-/tukkinipulla lastattuna !!!
|