Terminatoryhdistelmä on yhteensopiva paketti junavaunujen kanssa - alumiinikuormatila on kiusallinen ja hidas.

Share |
07.01.2018 0:30

Raakapuuvaunut – Sp, Sps, Spa, Spar

Junavaunujen täytössä on nopeaa ja vaivatonta, kun  puutavarayhdistelmän ja junavaunun kuormakoot ja kantavuudet ovat yhtäläiset. Raakapuuvaunujen SPS,SPA ja SPAR kuormatilojen poikkileikkaukset ovat 7.38 m2 . - Vastaava Terminator XXL pinta-ala 3.20 m tolpilla on 7.39 m2. 


Junavaunun ja Terminatoryhdistelmän nippukoot ovat täysin identtiset sekä kolmosella , että 5.5m rangalla/ tukilla , tämä johtuu siis pankkojen samansuuruisista kuormatiloista. Terminatoreilla junan täyttö on nopeaa ja vaivatonta , ja tilavilla pankoilla säästyy ylimääräisiltä siirroilta ja kuormanoudoilta - siis "paukku ja Pupu"


Vertailuna pienemmillä sisätiloilla olevat saman ulkomitan omaavat pankot ovat samalla 3.20 m tolppakorkeudella ja yhtäläisellä runkoleveydellä 2.55 pinta-alaltaan vain 6.75 m2 ja erotusta pankkopinta-aloissa Terminatoreihin verrattuna on 0.64 m2. Tämä aiheutta sen. että vaunu jää 9.6 m3 (kehyskuutiota) vajaaksi kolmosella ja vastaavasti 10.6 m3 5,5 metrisellä.

-

Kun alumiinipankkoyhdistelmässä on vajaa vaunullinen, on se täytettävä seuraavasta kuormasta ja siirrettävä yhdistelmää seuraavan vaunun täyttöön, joka jää entistä enemmän vajaaksi. Turha siirtely toistuu koko junantäytön matkalta ja lopputuloksena erotusta syntyy 12 vaunun lastauksessa yli alumiinipankkoisen koko yhdistelmän kuorman verran ja siis 1-2 ylimääräistä noutoa metsästä.

19.01.2019 17:27XX Magazinen 16 sivuinen nettiversio 1/ 2019 on nyt luettavissa.
15.01.2019 12:54Puutavarapankoissa irtotolppa on keskimäärin vain haitta.
12.01.2019 10:14"Triplavaimennin" on yksi parhista Terminatorkeksinnöistä.
06.01.2019 14:35Kuorma-autoyhdistelmien "ilmavaivoihin" vetoapua Unionilta.
06.01.2019 9:40Helppo vertaileva aerotesti kuormatulle nyky-yhdistelmälle.
06.01.2019 7:07Mistä saisi puutavarayhdistelmälle 100.000 euroa / vuosi lisätulopotin ???
05.01.2019 22:10Puutavarayhdistelmän ilmanvastuskertoimen puolitus on täysin mahdollista - hyödyt uskomattoman suuria . - CC
05.01.2019 20:00Terminatoreissa ei ole " proteesiliitoksia".
03.01.2019 8:56Terminatormallisto on kasvanut kymmenvuotiaaksi ja kymmenmalliseksi tehoryhmäksi.
02.01.2019 11:00Ilmanvastuksen minimointi tuo suuret haasteet ja mahdollisuudet. - CC

Siirry arkistoon »