Mukavuutta , turvallisuutta ,helppoutta ja äänettömyyttä puutavarapankkojen toimintoihin Terminator "Triplakiinnikkeillä".

Share |
16.01.2018 20:39


Kolmiportaisesti toimiva "Triplakiinnike" yhdistää tehokkaasti  kolme kiinniketyyppiä yhdeksi.

Suomalaisissa puutavarayhdistelmissä on perinteisesti käytetty kolmea eri kiinniketyyppiä , jotka on nimetty niitten toimintavaatimusten mukaissti:

  1. Liukukiinnike
  2. Kitkakiinnike (pikakiinnike)
  3. Kiinteäkiinnike  

Terminatoreitten kiinnikkeet ovat kehitetyt vastaamaan nyky-yhdistelmien vaatimuksiin  ja käyttäjien tarpeisiin mahdollisimman tehokkaasti ja toimintavarmasti. - Lisäksi kiinnikekehityksessämme on huomioitu liikenneturvallisuuteen vaikuttavat tekijät sekä meluntorjunta.

Triplavaimennin:

Terminatoreitten kumivalmisteinen BRIAB-vaimennini on ollut pankkokiinnike käytössämme jo yli 10 vuotta. Tuona aikana je on toiminut sille asetettujen vaatimusten mukaisesti ja sellaisenaankin lähes moitteitta. Pieniä korjaustarpeita on todettu joustolujuusmitoituksessa, sekä joustovarojen kattavuuksissa kitka- ja liukukiinnikekäytössä. Lisäksi pankkojen aiheuttamaa melua on toivottu saatavan pienennettyä . - Nyt kehitetty XXL "Triplavaimennin" vastaa näihin käyttäjien asettamiin haasteisiin kaikissa kolmessa kiinnikeluokassa ja kaiken lisäksi  huoltovapaasti sekä lisäksi täysin äänettömästi.


Liukukiinnikekiristys.

Terminatorpankkojen liukukiinnikkeet säädetään oikeaan liikeherkkyyteen Triplavaimenninkumin pienimmällä kiristysmomentilla 5 -15 N/m kiristysmomentilla jatkoperävaunun liukupankoissa ja 10- 20 N/m momenttiin siirtopankkovaunujen liukupankoissa joissa käytetään muoviliukulevyjä liikekitkaa vähentämään.

Kitkakiinnikekiristys.

Pankon kitkakiinnitys on yksi Terminatormiesten kehittämiä parannuksia pankkokiinnityksiin. Tässä kiinnitysjärjestelmässä kuormatta liikutettavat pankot siirretään käyttöpaikoilleen  hydrauliikalla , tai nosturikouralla. Kitkaa lisäämään on pankkokiinnikkeissä alumiinikitkalevy, joka toimii kitkan lisääjänä pankkoa liikuteltaessa teräksisen runkopalkin päällä. Kitkavoima säädetään riittävän suuruiseksi "Triplakiinnikkeen" kiristuksellä momenttiin 10 - 30 N/m. - Kiinnikkeitten tukevuusaste valitaan siten, että pankot pysyvät paikoillaan ajon aikana, eivätkä kolise/rämise tyhjänäajossa.

Kinteitten pankkojen kiristys.

Puutavarayhdistelmän kiinteät pankkokiinnitykset kiristerään kolmiporrasvaimentimella momentiltaan kireimpään luokkaan 50 - 200 N/m momenttiin. Kiristysluokke 50 - 100 N/m on sopiva niissä kiinnikkeissä , jotka on kiinteän esteen rajoittamia . Ne kiinteät kiinnikkeet, joitten liikettä ei rajoita kiinteä este kiristetään momenttiin 150- 200 N/m.  

Kiinnikekuvissa oleva musta vaimenninkumi ei kuulu Triplavaimentimeen - se on kuvissa mukana joustovertailun vuoksi.

21.04.2019"Välipankko-/purkupankko-" ja tukipankkomallistot uusiutumisprosessissa.
20.04.2019 23:29"Tukkipankkotällit" yleistyvät nopeasti myös Suomessa.
16.04.2019 12:0276- tonnisten raakapuuyhdistelmien vaihtoehtomalleja.
14.04.2019 17:27Raakapuun maantiekuljetusten perusvetoautot Suomessa 2020 luvulla.
13.04.2019 21:11Raaakapuun maantiekuljetusyhdistelmät ovat 68/76 - tonnisia.
08.04.2019 16:50Ilmanvastuskerroin Cw , ja ilmanvastus.
08.04.2019 11:39Ilmanvastus on puutavara-auton suurin ajovastusvoima.- TimberRoad 2020
07.04.2019 15:46TimberRoad 2020 kehittää puutavarayhdistelmän ilmanvastukset ja ilmanohjaustekniikan aivan uusiin ulottuvuuksiin.
07.04.2019 15:24Kysyimme puutavarayhdistelmien aerodynamiikasta. - TimberRoad 2020
31.03.2019 11:28Tempaa ilmasta 30% polttoainesäästöt - ja täysin ilmaiseksi !!! / TimberRoad 2020

Siirry arkistoon »