Mukavuutta , turvallisuutta ,helppoutta ja äänettömyyttä puutavarapankkojen toimintoihin Terminator "Triplakiinnikkeillä".

27.07.2024 11.00


Kolmiportaisesti toimiva "Triplakiinnike" yhdistää tehokkaasti  kolme kiinniketyyppiä yhdeksi.

Suomalaisissa puutavarayhdistelmissä on perinteisesti käytetty kolmea eri kiinniketyyppiä , jotka on nimetty niitten toimintavaatimusten mukaissti:

  1. Liukukiinnike
  2. Kitkakiinnike (pikakiinnike)
  3. Kiinteäkiinnike  

Terminatoreitten kiinnikkeet ovat kehitetyt vastaamaan nyky-yhdistelmien vaatimuksiin  ja käyttäjien tarpeisiin mahdollisimman tehokkaasti ja toimintavarmasti. - Lisäksi kiinnikekehityksessämme on huomioitu liikenneturvallisuuteen vaikuttavat tekijät sekä meluntorjunta.

Triplavaimennin:

Terminatoreitten kumivalmisteinen BRIAB-vaimennini on ollut pankkokiinnike käytössämme jo yli 10 vuotta. Tuona aikana je on toiminut sille asetettujen vaatimusten mukaisesti ja sellaisenaankin lähes moitteitta. Pieniä korjaustarpeita on todettu joustolujuusmitoituksessa, sekä joustovarojen kattavuuksissa kitka- ja liukukiinnikekäytössä. Lisäksi pankkojen aiheuttamaa melua on toivottu saatavan pienennettyä . - Tuo kehitetty XXL "Triplavaimennin" vastaa näihin käyttäjien asettamiin haasteisiin kaikissa kolmessa kiinnikeluokassa ja kaiken lisäksi  huoltovapaasti sekä lisäksi täysin äänettömästi.


Liukukiinnikekiristys.

Terminatorpankkojen liukukiinnikkeet säädetään oikeaan liikeherkkyyteen Triplavaimenninkumin pienimmällä kiristysmomentilla 5 -15 N/m kiristysmomentilla jatkoperävaunun liukupankoissa ja 10- 20 N/m momenttiin siirtopankkovaunujen liukupankoissa joissa käytetään muoviliukulevyjä liikekitkaa vähentämään.

Kitkakiinnikekiristys.

Pankon kitkakiinnitys on yksi Terminatormiesten kehittämiä parannuksia pankkokiinnityksiin. Tässä kiinnitysjärjestelmässä kuormatta liikutettavat pankot siirretään käyttöpaikoilleen  hydrauliikalla , tai nosturikouralla. Kitkaa lisäämään on pankkokiinnikkeissä alumiinikitkalevy, joka toimii kitkan lisääjänä pankkoa liikuteltaessa teräksisen runkopalkin päällä. Kitkavoima säädetään riittävän suuruiseksi "Triplakiinnikkeen" kiristuksellä momenttiin 10 - 30 N/m. - Kiinnikkeitten tukevuusaste valitaan siten, että pankot pysyvät paikoillaan ajon aikana, eivätkä kolise/rämise tyhjänäajossa.

Kinteitten pankkojen kiristys.

Puutavarayhdistelmän kiinteät pankkokiinnitykset kiristerään kolmiporrasvaimentimella momentiltaan kireimpään luokkaan 50 - 200 N/m momenttiin. Kiristysluokke 50 - 100 N/m on sopiva niissä kiinnikkeissä , jotka on kiinteän esteen rajoittamia . Ne kiinteät kiinnikkeet, joitten liikettä ei rajoita kiinteä este kiristetään momenttiin 150- 200 N/m.  

Kiinnikekuvissa oleva musta vaimenninkumi ei kuulu Triplavaimentimeen - se on kuvissa mukana joustovertailun vuoksi.-Vioden 2024 mallistossamme triplakiinnikkeet muuttuu 100%:sesti muovittomiksi= kumisiksi, mutta triplamallina, ja tripla ominaisuuksin!!!

07.09.2024KATSO TÄSTÄ 6.9. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
04.09.2024HUOMIO! Nyt kannattaa markkinoida - lähde mukaan ilmoituksella syksyn Metsäalan Ammattilehteen
13.09.2024 15.00d. - Raakapuuvaunujen 100%:set liukuestepinnat olivat nippusidonnan perusta.
13.09.2024 13.00b. - Puutavaranipun sidonta koostuu kitkapinnoista ja sidontavoimista sekä nipun ladonnasta.
13.09.2024 11.00a. - Vastuullinen raakapuu yhdistelmien nippusidonta on korkeatasoista osaamista.
13.09.2024 9.00Nippuväleistä löytyy rahaa !!!
13.09.2024 7.00Polttoainesäästöjä siis on mahdollista siepata, jopa ilman euronkaan investointia.
13.09.2024 3.00Kyllä "Exteilläkin" voi säästää polttoainetta.
13.09.2024 0.07Löytyykö nippuvälien minimoinnista lisäeuroja???
12.09.2024 18.00Oikea kuormamuoto on polttoaineen säästöä, jopa 5l/100 kuormattuna-ajossa-

Siirry arkistoon »