Mukavuutta , turvallisuutta ,helppoutta ja äänettömyyttä puutavarapankkojen toimintoihin Terminator "Triplakiinnikkeillä".

Share |
16.01.2018 20:39


Kolmiportaisesti toimiva "Triplakiinnike" yhdistää tehokkaasti  kolme kiinniketyyppiä yhdeksi.

Suomalaisissa puutavarayhdistelmissä on perinteisesti käytetty kolmea eri kiinniketyyppiä , jotka on nimetty niitten toimintavaatimusten mukaissti:

  1. Liukukiinnike
  2. Kitkakiinnike (pikakiinnike)
  3. Kiinteäkiinnike  

Terminatoreitten kiinnikkeet ovat kehitetyt vastaamaan nyky-yhdistelmien vaatimuksiin  ja käyttäjien tarpeisiin mahdollisimman tehokkaasti ja toimintavarmasti. - Lisäksi kiinnikekehityksessämme on huomioitu liikenneturvallisuuteen vaikuttavat tekijät sekä meluntorjunta.

Triplavaimennin:

Terminatoreitten kumivalmisteinen BRIAB-vaimennini on ollut pankkokiinnike käytössämme jo yli 10 vuotta. Tuona aikana je on toiminut sille asetettujen vaatimusten mukaisesti ja sellaisenaankin lähes moitteitta. Pieniä korjaustarpeita on todettu joustolujuusmitoituksessa, sekä joustovarojen kattavuuksissa kitka- ja liukukiinnikekäytössä. Lisäksi pankkojen aiheuttamaa melua on toivottu saatavan pienennettyä . - Nyt kehitetty XXL "Triplavaimennin" vastaa näihin käyttäjien asettamiin haasteisiin kaikissa kolmessa kiinnikeluokassa ja kaiken lisäksi  huoltovapaasti sekä lisäksi täysin äänettömästi.


Liukukiinnikekiristys.

Terminatorpankkojen liukukiinnikkeet säädetään oikeaan liikeherkkyyteen Triplavaimenninkumin pienimmällä kiristysmomentilla 5 -15 N/m kiristysmomentilla jatkoperävaunun liukupankoissa ja 10- 20 N/m momenttiin siirtopankkovaunujen liukupankoissa joissa käytetään muoviliukulevyjä liikekitkaa vähentämään.

Kitkakiinnikekiristys.

Pankon kitkakiinnitys on yksi Terminatormiesten kehittämiä parannuksia pankkokiinnityksiin. Tässä kiinnitysjärjestelmässä kuormatta liikutettavat pankot siirretään käyttöpaikoilleen  hydrauliikalla , tai nosturikouralla. Kitkaa lisäämään on pankkokiinnikkeissä alumiinikitkalevy, joka toimii kitkan lisääjänä pankkoa liikuteltaessa teräksisen runkopalkin päällä. Kitkavoima säädetään riittävän suuruiseksi "Triplakiinnikkeen" kiristuksellä momenttiin 10 - 30 N/m. - Kiinnikkeitten tukevuusaste valitaan siten, että pankot pysyvät paikoillaan ajon aikana, eivätkä kolise/rämise tyhjänäajossa.

Kinteitten pankkojen kiristys.

Puutavarayhdistelmän kiinteät pankkokiinnitykset kiristerään kolmiporrasvaimentimella momentiltaan kireimpään luokkaan 50 - 200 N/m momenttiin. Kiristysluokke 50 - 100 N/m on sopiva niissä kiinnikkeissä , jotka on kiinteän esteen rajoittamia . Ne kiinteät kiinnikkeet, joitten liikettä ei rajoita kiinteä este kiristetään momenttiin 150- 200 N/m.  

Kiinnikekuvissa oleva musta vaimenninkumi ei kuulu Triplavaimentimeen - se on kuvissa mukana joustovertailun vuoksi.

26.08.2018 10:37TimberRoad 2020 yhdistelmäparin "syöttöauto".
26.08.2018 8:10TimberRoad 2020 yhdistelmäparin kehityskohteet tuottavuudessa ja ympäristöystävällisyydessä sekä käyttöturvallisuudessa.
16.08.2018 1:23Alumiinipankkojen kokoero selkiytymässä,. - MYÖS teräspankoissa selviä kokoeroja verrattuna Terminatormallistoon.
01.08.2018Puutavarayhdistelmän kuormatilan merkitys on selkeytymässä - nyt 10 vuoden verisen ja kovan markkinointitaiston jälkeen.
25.07.2018 9:45SuperElokuu 2018 - 200 pankon toimituserä.
23.07.2018 8:44Terminator pankkomallisto on saanut "kunnian" kasvaa jäljitellyimmäksin pankkotyypiksi Suomessa .
20.07.2018 9:04TimberRoad 2020 : Puutavarayhdistelmän loiskuorma kasvaa ajon aikana jopa 5000 kiloon. puu76
17.07.2018Aerodynamiikan parannus tuo päästövähennysten ja polttoainesäästöjen lisäksi myös paljon muuta, mutta mitä ??? / TimberRoad 2020
12.07.2018 8:30Aerodynamiikkaominaisuuksien parantaminen on myös liikenneturvallisuutta. / - TimberRoad 2020
06.07.2018 16:1630% päästövähennykset tuntuvat hurjilta luvuilta / - TR 2020

Siirry arkistoon »