Irtotolppaisten pankkomallien hyödyt valmistuksessa markkinoinnissa, haitat käyttäjillä.

17.07.2023 3:00

Irtotolppaisten  puutavarapankkomallien hyödyt näkyvät valmistuksen ja kuljetusten halpuutena. Haitat maksaa käyttäjä kuormatilan pienuutena ja kiinteää pankkorakennetta painavampana pankkona.

Alumiinipankoilla yksi valmistaja ja kaksi tuotemerkkiä.



Artotolppaisilla alumiinipankoilla on käytännössä yksi valmistaja, joka hallitsee kahdella pankkomerkillä lähes sataprosenttisesti Suomen alumiinipankkomarkkinat. Kiinteätolppaisia pankkomalleja on markkinoillamme yksi, joka on selvästi kevein ja suuritilavuuksisin alumiinipankko.

Teräspankkojen terve kilpailu näkyy käyttäjillä tuottona.

Puutavarapankkojen markkinaosuuksien jakopotilla on Suomessa puolitusinaa pankkomerkkiä , jotka pitävät tehokkaasti huolen hintakilpailusta ja nyt myöskin tuotekehityksestä. Uusia tuotteita tulee tasaiseen tahtiin sekä Suomesta, että Ruotsista. - Kisa on kovaa ja tuotekehittelykin sen mukaista. Teräspankkojen markkinoille on tullut nyt  täysin uusia prototyyppiasteen pankkokonstruktiota.

Kuormatilan kasvattaminen on nyt ykkösasia.

Väite: Kuorman ylileveys johtuu enempi lastauksesta, kuin pankoista.

Kuormatilan kasvattamisesta on tullut ykkösasia kaikille pankkovalmistajille. Tuotekehittely alkaa näkyä markkinoinnissa ja ristiriitaisuuksiakin vielä esiintyy. Kehityksen pyörä on kuitenkin lähtenyt kaikkien pankkojen valmistajien ja myyjien osalta pyörimään oikeaan suuntaan ja kehitystarve on tunnustettu orastavin teoin.

Markkinoinnissa vielä selvää ristiriitaisuutta.

Väite: Kuorman ylileveys johtuu enempi lastauksesta, kuin pankoista.

Kuormatilamarkkinoinnissa on edelleen selvää ristiriitaisuutta. Ristiriitoja esiintyy kuormatilan koon määrittelyssä ,ja kuormakokomarkkinoinnissa. Teräksisen pankkorungon mataluutta myydään uutuutena kuormatilan kasvattamiseen, kun samanaikaisesti   markkinointimiesten toimesta korostetaan irtotolppaisten alumiinipankkojen teräsrunkoja korkeampien pankkorunkojen merkityksettämyyttä yhdistelmän kuormakokoon.

100%:set liukuestepinnat ovat liikenneturvallisuutta.
  Heikki Jokela


23.09.2023KATSO TÄSTÄ 22.9. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
18.09.2023KATSO TÄSTÄ 15.9. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
18.09.2023Lisätietoja "muovinpoiston erityisoperaatiosta" hintaluokkineen ja aikatauluineen.
23.09.2023 19:00Miksi "tuuninkimiehet" eivät keiku tuottavuustilastojen kärkisijoilla.
23.09.2023 15:00Miksi metsäkoneita ei tuunata.
23.09.2023 13:00Mitä eroa on "tuuningilla", tuottavuudella, , ja turvallisuudella ???
23.09.2023 11:00Tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen
23.09.2023 9:00Raakapuun käsittelyn 100%:nen nuovittomuusvaade päättyy tehdaspurussa.
23.09.2023 7:00Firestonen uusi kuorma-autojen rengasvalikoima tarjoaa paremman kilometrituloksen ja polttoainetehokkuuden
23.09.2023 3:00Raakapuun 100%:nen nuovittomuus alkaa kannolta.

Siirry arkistoon »