Siirtoautojen osuus raakapuun maantiekuljetuksissa on nyt kovassa kasvussa.

Share |
14.04.2018 9:17

Suomen raakapuunkuljetukset elää nyt murrosvaihetta. Perinteiset metsästä tehtaalle ja metsästä rautatieterminaaleihin ovat saamassa uusia vaihtoehtoisia kuljetuspaketteja.

  

Nopeimmassa kasvussa on nyt ns. väliterminaalikuljetukset, joihin syöttöautot siirtävät puutavaran metsäteiltä ja siirtoautot kuljettavat sen tehtaille ja sahoille.- Toinen myös nopeassa kasvussa oleva ajomuoto on syöttöautolastattu siirtoauto.



Siirtoautotyyppejä on nyt käytössä, koekäytössä ja tutkinnan alla useita perustyyppejä. Niitten kokonaispainot vaihtelevat 48 tonnista 104 tonniin.  

09.12.2018 10:10Terminator XXL aero - nyt kolme lujuusluokkaa.
08.12.2018 8:58Terminator XXL aerosarja täydentyy nyt tukkipankkomallilla -Terminator XXL 10.9 aerolla.
04.12.2018 23:22TOTUUS 4 : - Puutavarapankkojen pintakäsittelyissä on suuria eroja.
04.12.2018 8:00Suomi 101 Itsenäisyyspäivän pankkotarjous.
30.11.2018 13:21Di Olavi H Koskinen : - ILMASTOTALKOISSA SUOMI ON JO TEHNYT OSANSA RAAKAPUUN MAANTIEKULJETUSTEN OSALTA:
29.11.2018 15:56Markkinoitten tehokkain ja turvallisin pankkomallisto on myös valikoimiltaan selvästi pankkomarkkinoitten kattavin.
23.11.2018 11:10TOTUUS 3. Puutavarapankkojen aerodynaamisissa ominaisuuksia järkyttäviä eroja.
20.11.2018 9:00TOTUUS 2. - Kitka on osa kuormansidontaa. Alumiinipankkojen kitka on lähes olematon.
18.11.2018 20:49TOTUUS 1. - Puutavarayhdistelmän alumiinilla keventäminen on 70- 80 lukujen historiaa.
14.11.2018Raakapuun nippusidonnan ohjeistuksessa selviä puutteita.

Siirry arkistoon »