"Pyrypeltihousut" ja "pyrypeltiautot".

08.02.2024 9.00

"Pyrypeltihousut" olivat muotia 50- luvulla, ja "pyrypeltiautot" ovat sitä nyt 2000 luvulla. - Molemmat vat kehitetyt likaantumisen minimoinnin  tarpeeseen, mutta onko siinä kuitenkaan onnistuttu alkuperäisen tarkoituksen mukaisesti ???

"Pyrypeltihousut" ovat poistuneet käytöstä kokonaan. Tarpeettonaksi ne teki turhuus ja lääketiede yhdessä. - Mutte koska huomioidaan "pyrypeltiautojen" turhuus ja haitallisuus itselle ja kanssaliikenteelle. 



Autoissa on roiskeläppiä vähintäänkin paljon. Ne toimivat tehokkaina vesisunun-, kuran- ja lumipölyn kehityslaitteina ja lisääjinä maantieliikenteessä. Lisäksi ne lisäävät tehokkaasti yhdistelmän kallista loiskuormaa. 

Kuorma-autojen ja perävaunujen alustoja ei ole

Autojen roiskeläppien tarpeettomuutta/vaarallisuutta  ei ole kuorma-autoyhdistelmien osalta käsitelty , mutta kevyen liikenteen osalta ne on todettu enempi haitallisiksi ja niitten pakollisuus on poistettu. Kuorma-autojen osalta roiskeläppien tarpeellisuutta ei ole käsitelty. - Niiten tarpeellisuus taitaa rajoittua lopulta pelkästään niissä oleviin valmistajien mainosteksteihin ???

Heikki Jokela

07.09.2024KATSO TÄSTÄ 6.9. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
04.09.2024HUOMIO! Nyt kannattaa markkinoida - lähde mukaan ilmoituksella syksyn Metsäalan Ammattilehteen
13.09.2024 13.00b. - Puutavaranipun sidonta koostuu kitkapinnoista ja sidontavoimista sekä nipun ladonnasta.
13.09.2024 11.00a. - Vastuullinen raakapuu yhdistelmien nippusidonta on korkeatasoista osaamista.
13.09.2024 9.00Nippuväleistä löytyy rahaa !!!
13.09.2024 7.00Polttoainesäästöjä siis on mahdollista siepata, jopa ilman euronkaan investointia.
13.09.2024 3.00Kyllä "Exteilläkin" voi säästää polttoainetta.
13.09.2024 0.07Löytyykö nippuvälien minimoinnista lisäeuroja???
12.09.2024 18.00Oikea kuormamuoto on polttoaineen säästöä, jopa 5l/100 kuormattuna-ajossa-
12.09.2024 17.00Helppo vertaileva aerotesti kuormatulle nyky-yhdistelmälle.

Siirry arkistoon »