Mitä perävaunun pitkällä roiskeläpällä haetaan , onko se "turhake".???

16.01.2020 4:10

Perävaunujen pitkien roiskeläppien avut ja haitat ovat hämärän peitossa, mutta yksi asia on selvää. - siinä on  iso  mainostila valmistajan käyttöön.



Pitkä roiskeläppä on pinta.alaltaan yhdessä takapuskurin kanssa otsapinnaltaan neliömetrin kokoluokassa. Sen etäisyys on muista rakenteista niin kaukana, ettö se ja puskuri ovat alipainepintana erillinen 1 m2 ;n muodostava otsapinta. Tämä maataviistävä , ja taakseen alipainepinnan muodostava erillisroiskeläppä nostattaa tehokkaasti ylös likaa, lunta ja maatahipoessaan pieniä kiviäkin. 


 

Pitkän roiskeläpän suojaavat ominaisuudet ovat suurella todellisuudella sen likaamuodostusta ja hiekan, ja sepelin maantiestä nostoa paljon pienempiä.
Mitä avoimempi ja virtauksiltaan edullisempi ajoneuvon peräpää on, sitä vähemmän se muodostaa loiskuormaa ja sitä paremoi on näkyvyys ajoneuvon takana ja sivuilla. 
- Onko pitkä läppä  pääosin haittoja ja kuluja aiheuttava "turhake", ???

 

Heikki Jokela 050 4129 024

Ps. "Pyrypelti" ei ole varusteena yhdessäkään aerodynamiikan yhdistelmämallissa.

01.06.2019 6:28Kehitimme kymmenessä vuodessa koko maailman pankkomarkkinoitten tehokkaimman, turvallisimman ja kattavimman pankkomalliston.
29.03.2020 9:10Weckmanin supertilava ja kevytrakenteinen viisiakselinen raakapuuvaunu.
22.03.2020 10:48Terminatorimiesten 6 (+ 1) palvelupistettä pitävät osaltaan huolen puutavara-autojen toimivuudesta.
20.03.2020 18:00Terminator miehet palvelevat 24/7 , - ja kesälomat 2020 peruttu.
18.03.2020 8:52TimberRoad 2020 siirtoauto.
17.03.2020 8:48TimberRoad 2020 "syöttöautomallit".
15.03.2020 12:00TimberRoad 2020 vetoautojen kuormatilat ja kantavuudet ovat identtisiä.
15.03.2020 6:32Mikä on TimberRoad 2020 - projekti ???
14.03.2020 7:48TimberRoad 2020 yhdistelmäparin polttoainesäästöt ja päästöt tulevat alittamaan Eu- vaatimukset enemmän kuin selkeästi.
12.03.2020 18:00TimberRoad 2020 aikataulutus.

Siirry arkistoon »