Mitä perävaunun pitkällä roiskeläpällä haetaan , onko se "turhake".???

16.06.2024 0.07

Perävaunujen pitkien roiskeläppien avut ja haitat ovat hämärän peitossa, mutta yksi asia on selvää. - siinä on  iso  mainostila valmistajan käyttöön.



Pitkä roiskeläppä on pinta.alaltaan yhdessä takapuskurin kanssa otsapinnaltaan neliömetrin kokoluokassa. Sen etäisyys on muista rakenteista niin kaukana, ettö se ja puskuri ovat alipainepintana erillinen 1 m2 ;n muodostava otsapinta. Tämä maataviistävä , ja taakseen alipainepinnan muodostava erillisroiskeläppä nostattaa tehokkaasti ylös likaa, lunta ja maatahipoessaan pieniä kiviäkin. 


 

Pitkän roiskeläpän suojaavat ominaisuudet ovat suurella todellisuudella sen likaamuodostusta ja hiekan, ja sepelin maantiestä nostoa paljon pienempiä.
Mitä avoimempi ja virtauksiltaan edullisempi ajoneuvon peräpää on, sitä vähemmän se muodostaa loiskuormaa ja sitä paremoi on näkyvyys ajoneuvon takana ja sivuilla. 
- Onko pitkä läppä  pääosin haittoja ja kuluja aiheuttava "turhake", ???

 

Heikki Jokela 050 4129 024

Ps. "Pyrypelti" ei ole varusteena yhdessäkään aerodynamiikan yhdistelmämallissa.

07.09.2024KATSO TÄSTÄ 6.9. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
04.09.2024HUOMIO! Nyt kannattaa markkinoida - lähde mukaan ilmoituksella syksyn Metsäalan Ammattilehteen
13.09.2024 15.00d. - Raakapuuvaunujen 100%:set liukuestepinnat olivat nippusidonnan perusta.
13.09.2024 13.00b. - Puutavaranipun sidonta koostuu kitkapinnoista ja sidontavoimista sekä nipun ladonnasta.
13.09.2024 11.00a. - Vastuullinen raakapuu yhdistelmien nippusidonta on korkeatasoista osaamista.
13.09.2024 9.00Nippuväleistä löytyy rahaa !!!
13.09.2024 7.00Polttoainesäästöjä siis on mahdollista siepata, jopa ilman euronkaan investointia.
13.09.2024 3.00Kyllä "Exteilläkin" voi säästää polttoainetta.
13.09.2024 0.07Löytyykö nippuvälien minimoinnista lisäeuroja???
12.09.2024 18.00Oikea kuormamuoto on polttoaineen säästöä, jopa 5l/100 kuormattuna-ajossa-

Siirry arkistoon »