Loiskuormien kokoluokat vaihtelevat sadoista kiloista tonneihin.

17.03.2022 7.07



Puutavarayhdistelmään kerääntyy ajon aikana vettä, pölyä,hiekkaa .savea, lunta ja jäätä. Loiskuormaa on pienimmillään muutamia satoja kiloja ja suurimmillaan jopa muutama tonni.- Loiskuormaa kerääntyy sekä tyhjänä-, että kuomattuna ajossa.

Henkilöautojen ja pakettiautojen rakenteet ovat kehittyneet selvästi paremmiksi muutamien vuosikymmenten aikana. Toisin on laita kuorma-autoyhdistelmien osalla:- Puutavara yhdistelmät ovat ilmavastusarvoiltaan ja loiskuormakeruultaan kuorma-autoista pahimpia.

Puutavarayhdistelmän loiskuorma kerääntyy alustarakenteisiin , päällyrakenteisiin , kuormaan ja vain hyvin pieneltä osin auton hytin pinnoille. Puutavarayhdistelmässä on muihin kuorma-autoihin verrattuna kaksi täysin toisestaan poikkeavaa aerodynamiikkamuotoa : - tyhjä, ja kuormattu.

Puutavarayhdistelmä on varustemuodoiltaan huono, ja samalla erittäin haastava. Uuden tekniikan mahdollistavan muotoilun ja tuulenohjauksen avulla on mahdollista saavuttaa kuorma-autoyhdistelmien suurimmat säästöt, ja liikennneturvallisuus ominaisuuksien parannukset.

Heikki Jokela

25.04.2024Tuliko tästä poishylkäytynyt visio, vai onko se kuitenkin lopulta tehokas "junantappaja"???
24.04.2024 18.00Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
21.04.2024KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
27.04.2024 3.00IFAT 2024: Sennebogenilta uusi purkukone
27.04.2024 0.07SKALin hallitus: Suomi ei saa tinkiä TEN-T-ydinverkosta
26.04.2024 17.00Liukuesteet ovat osa turvallista kuormansidontaa.
26.04.2024 15.00Uusien määräysten mukaiset "tukkipankkotällit".
26.04.2024 13.00Pankkojen kiinnitys ajoneuvorungolle.

Siirry arkistoon »