2. Kiinnikepito eteen/taakseppäin

05.04.2022 15.55


Uusi nippusidontalaki poisti pankkojen paikallaanpysymisen vaatimukset eteen-, ja taaksepäin. Pankot voivat valvonnan mukaan olla liukuvia ilman rajoitin stoppareita  etu- ja takasuunnassa, mikä on käytännössä nippupidon kannalta vaarallista. Liukkailla pinnoilla pankkoihin sidotut niput muodostavat "juntan" ja nippu liukkailla kiinnikkeillä ilman rajoittimia lähtee matkaan voimalla, joka rikkoo jopa runkoon kiinnitetyn sidonnankin.



Suomalaiset valmistajat ovat onneksemme tottuneet valmistamaan autoihin ja perävaunuihin pankkopaketit siten, että vähintään yksi kolmosnipun pankko ja kaksi tukilla ja rangalla on estetty liikkumiselta kiinteällä esteellä. Kehitteillä on nyt lisäksi pankkojen kiinnitysjärjestelmiä, joissa kaikki pankot ovat paikoilleen lukittuina kuormalla-ajossa = sekä eteen-, että taakseppäin. - Tämä osoittaa valmistajien vastuullista toimintaa ja sudenkuoppien "täyttämistä" vastuullisesti ja omaehtoisesti. XXhj.5.4.2022

25.04.2024Tuliko tästä poishylkäytynyt visio, vai onko se kuitenkin lopulta tehokas "junantappaja"???
24.04.2024 18.00Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
21.04.2024KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
27.04.2024 3.00IFAT 2024: Sennebogenilta uusi purkukone
27.04.2024 0.07SKALin hallitus: Suomi ei saa tinkiä TEN-T-ydinverkosta
26.04.2024 17.00Liukuesteet ovat osa turvallista kuormansidontaa.
26.04.2024 15.00Uusien määräysten mukaiset "tukkipankkotällit".
26.04.2024 13.00Pankkojen kiinnitys ajoneuvorungolle.

Siirry arkistoon »