Tuoton optimointi pankkosuunnittelussa.

14.03.2023 17:00

Kuumasinkki on kaston jälkeen kirkas, mutta alkaa patinoitua . Patinoiminen kestää pari viikkoa, ja sinkki saa lujan ja kauniin lasimaisen kovan pinnan.

Nykypäivän pankkosuunnittelussa on viisasta ottaa käyttöön kaikki kuljetustalouteen-ja liikenneturvallisuuteen vaikuttavat pienimmätkin yksittäiset tekijät:

1. Pankon paino on tietenkin aina tärkeä, koska jokainen rakenteessa säästetty kilo voidaan   lastata kuormaksi. Nykyisten Suomen markkinoilla olevien pankkojen painoerot ovat minimaalisen pieniä.

2.Pankon lujuus määritellään liikenneministeriön asetuksessa. Uusi käytäntö asettaa kuitenkin lisävaateita lujuuden lisäämiseksi. Tolppakorkeuden kasvu tuplaa nopeasti taipuman ja puolittaa värähdysmurtuman keston.

3.Kuormatilan koko on nyt pankoista saatavan tuottavuuden ehdottomasti  tärkein osatekijä.Kokoerot ovat eri pankkomallien välillä suuria. Erot kuormatilan koossa ovat pääsääntöisesti 5%(teräs)-10%(alumiini). 

4.Ilmanvastusvoimien pienentäminen ja virtauksien suuntaus tulee kuormatilasuunnittelussa pakolliseen käsittelyyn E:un  vaatimuksien mukaisesti lähivuosina. Polttoainesäästö ja hiilipäästövähennys on oltava minimissään 5%.

5.Liukuestepintojen ja kuormasidonnan merkitys kasvaa kuormakorkeuden kasvaessa.Tolppien  liukuestepinnat lisäävät turvallisuutta ja helpottavat kuormausta.

6.Ruostumattomuus ja pintakäsittely tuovat lisäkeveyttä ja lujuutta teräspankkoihin.

7.Pankkojen sataprosenttinen muovittomuus palvelee osaltaan sellu-/paperiteollisuuden miljoonaluokkaisia muovituhoja. Muovittomuus saavutetaan ekoksoiduilla alumiinipankoilla ja kuumasinkityillä sekä elektrolyyttisesti kiilloitetuilla uuden tekniikan teräspankoilla. - Teipittömyys on tietenkin perusvaade nolemmissa.

Terminator XXL 8.8 ZINC1657909457057_2_orig

Uudet materiaalit ja uusi nopeasti kehittynyt valmistustekniikka tuovat uusia mahtavia mahdollisuuksia kuormatilojen ja päällirakenteitten edelleenkehittämiseksi entistä tuottavammiksi ja liikenneturvallisemmiksi  , sekä myös muotoilultaan autojen ulkomuotoon yhteensopiviksi.

Ps.
Tämän tuottavuuden "uusajattelun" on tehnyt entistäkin tärkeämmäksi nämä lyhyessä ajassa jo liki tuplaantuneet polttoainehinnat. 

23.03.2023 16:00TÄSSÄ ON AJANTASAINEN, liki 300 Terminatorin valmisvaraston mitat ja pankkomäärät, sekä toimitusten pinnoitevaihtoehdot.
24.03.2023 11:00Kuljetusyrittäjät seuraavalle hallitukselle: Tieverkon korjausvelka on hoidettava, työvoimapula näkyy myös kuljetusalalla
24.03.2023 9:00"Paluu tulevaisuuteen".: - Polttoainesäästöt vain osatotuus tuottavuuslisästä.
24.03.2023 7:00Puukauppa käynnistyi viime vuotta vilkkaammin
24.03.2023 3:00Yksityismetsien sijoitustuotto pieneni vuonna 2022
24.03.2023 0:07Wärtsilä sanoo vetymoottorinsa toimivan 25 tilavuusprosentin vetyseoksella
23.03.2023 18:00"Paluu tulevaisuuteen", : - Olemme tehneet valtavan työmäärän sinkityksen mahdollistamiseksi puutavarapankkojen pinnoitteena.
23.03.2023 15:00"Paluu alku historiaan ." : - Ensimmäisessä rakentamassani yhdistelmässä oli 2-akselinen vaunu, kolmiakselinen auto ja 7m ulottuvuuden kuormain.
23.03.2023 13:00"Paluu tulevaisuuteen..": - TinberRoad yhdistelmä rakennetaan minimi 125m3 tilavuuteen, mutta miten se on mahdollista???
23.03.2023 11:00"Paluu tulevaisuuteen." : - Reikäpankko tuli, ja meni Kanadaan.

Siirry arkistoon »