Tuoton optimointi pankkosuunnittelussa.

12.05.2022 10:05

Kuumasinkki on kaston jälkeen kirkas, mutta alkaa patinoitua . Patinoiminen kestää pari viikkoa, ja sinkki saa lujan ja kauniin lasimaisen kovan pinnan.

Nykypäivän pankkosuunnittelussa on viisasta ottaa käyttöön kaikki kuljetustalouteen-ja liikenneturvallisuuteen vaikuttavat pienimmätkin yksittäiset tekijät:

1. Pankon paino on tietenkin aina tärkeä, koska jokainen rakenteessa säästetty kilo voidaan   lastata kuormaksi. Nykyisten Suomen markkinoilla olevien pankkojen painoerot ovat minimaalisen pieniä.

2.Pankon lujuus määritellään liikenneministeriön asetuksessa. Uusi käytäntö asettaa kuitenkin lisävaateita lujuuden lisäämiseksi. Tolppakorkeuden kasvu tuplaa nopeasti taipuman ja puolittaa värähdysmurtuman keston.

3.Kuormatilan koko on nyt pankoista saatavan tuottavuuden ehdottomasti  tärkein osatekijä.Kokoerot ovat eri pankkomallien välillä suuria. Erot kuormatilan koossa ovat pääsääntöisesti 5%(teräs)-10%(alumiini). 

4.Ilmanvastusvoimien pienentäminen ja virtauksien suuntaus tulee kuormatilasuunnittelussa pakolliseen käsittelyyn E:un  vaatimuksien mukaisesti lähivuosina. Polttoainesäästö ja hiilipäästövähennys on oltava minimissään 5%.

5.Liukuestepintojen ja kuormasidonnan merkitys kasvaa kuormakorkeuden kasvaessa.Tolppien  liukuestepinnat lisäävät turvallisuutta ja helpottavat kuormausta.

6.Ruostumattomuus ja pintakäsittely tuovat lisäkeveyttä ja lujuutta teräspankkoihin.

Uudet materiaalit ja uusi nopeasti kehittynyt valmistustekniikka tuovat uusia mahtavia mahdollisuuksia kuormatilojen ja päällirakenteitten edelleenkehittämiseksi entistä tuottavammiksi ja liikenneturvallisemmiksi  , sekä myös muotoilultaan autojen ulkomuotoon yhteensopiviksi.

Ps.
Tämän tuottavbuuden "uusajattelun" on tehnyt entistäkin tärkeämmäksi nämä nykypaivän polttoainehinnat. 

24.05.2022 0:07Polttoaineen hinnan tuplaantuminen tuplasi TimberRoad- kaluston polttoainesäästöt euroina..
23.05.2022 18:08Tiesitkö,että : TimberRoad projektilla ladataan lisätehoa puutavara-autoihin.
23.05.2022 15:57TimberRoad yhdistelmien säästökohteet.
23.05.2022 11:35TimberRoad siirtokuljetusten yksi tuottavuuseduista on moninkertainen punnitus.
23.05.2022 10:44Kevät TARJOUS XXL 8 aero , XXL 8.8 CE ja 10.9 aeroista, - sekä nyt myös XXL 8.8 Ce pankoista !!!
23.05.2022 10:10TimberRoad "syöttöautomallit".
23.05.2022 9:20Mikä on TimberRoad - projekti ???
23.05.2022 7:45Kourallinen kuitua painaa 300 kg-1600kg. - Kuormatilan koko määräytyy kevyimmän lajikkeen mukaisesti
23.05.2022 5:45TimberRoad yhdistelmäparin "syöttöauto".
23.05.2022 3:13Siirtoautojen osuus raakapuun maantiekuljetuksissa on nyt kovassa kasvussa.

Siirry arkistoon »