Artikkelimme vuodelta 2011 : - "Hasta La Vista, Alumiini" (katso videot)

10.06.2024 9.00

Otsapinta, tolpan muoto, sekä vitauksen nopeus vaikuttavat ilmanvastusvoiman kokoon. Liukuestepinta toimii pitopintansa ohella tyhjänäajon ilmavirtauksen suuntaajana = pienentää loiskuormakeräymää.Otsapinta, tolpan muoto, sekä vitauksen nopeus vaikuttavat ilmanvastusvoiman kokoon. Liukuestepinta toimii pitopintansa ohella tyhjänäajon ilmavirtauksen suuntaajana = pienentää loiskuormakeräymää.Otsapinta, tolpan muoto, sekä vitauksen nopeus vaikuttavat ilmanvastusvoiman kokoon. Liukuestepinta toimii pitopintansa ohella tyhjänäajon ilmavirtauksen suuntaajana = pienentää loiskuormakeräymää.

arnold2.jpg

Otsapinta, tolpan muoto, sekä vitauksen nopeus vaikuttavat ilmanvastusvoiman kokoon. Liukuestepinta toimii pitopintansa ohella tyhjänäajon ilmavirtauksen suuntaajana = pienentää loiskuormakeräymää.Otsapinta, tolpan muoto, sekä vitauksen nopeus vaikuttavat ilmanvastusvoiman kokoon. Liukuestepinta toimii pitopintansa ohella tyhjänäajon ilmavirtauksen suuntaajana = pienentää loiskuormakeräymää.Otsapinta, tolpan muoto, sekä vitauksen nopeus vaikuttavat ilmanvastusvoiman kokoon. Liukuestepinta toimii pitopintansa ohella tyhjänäajon ilmavirtauksen suuntaajana = pienentää loiskuormakeräymää.

Terminator -pankkomallisto ultralujasta Optim 960QC -teräksestä valmistettuna ajaa nopeaa tahtia 70-luvulla suunnitemamme alumiini- pankot tuottavuuden ja turvallisuuden  historiaan.

Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.

Kuormatilakoon merkitys kasvaa.

Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.

Merkittävin syy tässä muutoksessa on Terminator XXL -pankkojen mahdollistama suuri kuormatila mitä saadaan yhdistelmään noin 6 kuutiota enemmän kuin korkearunkoisilla alupankoilla, joilla ajetaan usein kevyttä puutavaraa merkittävillä alikuormilla. Terminatorin matala pankkorunko ja leveä sisärakenne madaltaa myös puukuorman painopistettä mikä parantaa yhdistelmän ajo-ominaisuuksia ja säästää rakenteita sekä kuluvia osia. Ultralujan teräksen ja edistyksellisen suunnittelun ansiosta Terminator XXL -teräspankko on myös erittäin kevyt ja aerodynaamisilta ominaisuuksiltaan omassa luokassaan mikä näkyy säästönä polttoaineen kulutuksessa.

Ilmavastusvoimiin ja pyörteilyjen loiskuormakokoihin vaikuttaa merkittävästi pankon otsapinta, muoto ja sen ilmavirtauksen suuntausominaisuudet. Ilmavastusvoimiin ja pyörteilyjen loiskuormakokoihin vaikuttaa merkittävästi pankon otsapinta, muoto ja sen ilmavirtauksen suuntausominaisuudet.Ilmavastusvoimiin ja pyörteilyjen loiskuormakokoihin vaikuttaa merkittävästi pankon otsapinta, muoto ja sen ilmavirtauksen suuntausominaisuudet.



Ilmavastusvoimiin ja pyörteilyjen loiskuormakokoihin vaikuttaa merkittävästi pankon otsapinta, muoto ja sen ilmavirtauksen suuntausominaisuudet. Ilmavastusvoimiin ja pyörteilyjen loiskuormakokoihin vaikuttaa merkittävästi pankon otsapinta, muoto ja sen ilmavirtauksen suuntausominaisuudet.Ilmavastusvoimiin ja pyörteilyjen loiskuormakokoihin vaikuttaa merkittävästi pankon otsapinta, muoto ja sen ilmavirtauksen suuntausominaisuudet.

Voidaankin sanoa että Terminator saapui tulevaisuudesta auttamaan automiehiä taistelussa puunajon paremman kannattavuuden puolesta. Arnold Schwarzeneggerin legendaarinen lause Terminator 2-elokuvassa sopiikin hieman muunneltuna tämän hetken kehitykseen pankkomarkkinoilla: "Hasta La Vista, Alumiini"

----------------------------------------------------------

Katso Arnoldin kommentti asiaan tästä linkistä:

http://www.youtube.com/watch?v=s8DHO7XFVkI

Ilmavastusvoimiin ja pyörteilyjen loiskuormakokoihin vaikuttaa merkittävästi pankon otsapinta, muoto ja sen ilmavirtauksen suuntausominaisuudet.

Ja 70-luvulla kehittämämi ja  edelleenkin myynnissä olevat alumiinipankkomallit  suunnittelut Heikki Jokela sanoi "I´ll be back" ja suunnitteli nykyaikaiset ultralujat ja teräksiset Terminatorit - , ja kisa jatkuu......

Katso miten Arnold sen sanoi:

Aerodynaamisiin vastusvoimiin vaikurtaa otsapinta, muoto ja virtausnopeus.

http://www.youtube.com/watch?v=WgPePk3kGZk

15.06.2024 7.00Nimitykset: Jouni Kummala palaa takaisin Vehoon - Suomen Hyötyajoneuvoliiketoiminnan johtoon
15.06.2024KATSO TÄSTÄ 14.6. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
14.06.2024KOME 40-VUOTTA VAUHDISSA MUKANA
04.06.2024VIELÄ EHTII !!!: -"Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida"!
17.05.2024Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
17.06.2024 18.00Ennallistamistoimissa tärkeää yhdistää luonnon monimuotoisuuden edistäminen ja metsäteollisuuden puunhankinta
17.06.2024 17.00Odotettu uutuus Hitachilta
17.06.2024 15.00Jorpe - maansiirtolavoja yli 50 vuoden kokemuksella
17.06.2024 13.00Jussi Malmi, toimialajohtaja, Wihuri Tekninen Kauppa: "Tulevaisuutta rakennetaan perheyrityksen pitkällä tähtäimellä"
17.06.2024 11.00Eroon muovista?

Siirry arkistoon »