Artikkelimme vuodelta 2011 : - "Hasta La Vista, Alumiini" (katso videot)

26.08.2024 7.00

Otsapinta, tolpan muoto, sekä vitauksen nopeus vaikuttavat ilmanvastusvoiman kokoon. Liukuestepinta toimii pitopintansa ohella tyhjänäajon ilmavirtauksen suuntaajana = pienentää loiskuormakeräymää.Otsapinta, tolpan muoto, sekä vitauksen nopeus vaikuttavat ilmanvastusvoiman kokoon. Liukuestepinta toimii pitopintansa ohella tyhjänäajon ilmavirtauksen suuntaajana = pienentää loiskuormakeräymää.Otsapinta, tolpan muoto, sekä vitauksen nopeus vaikuttavat ilmanvastusvoiman kokoon. Liukuestepinta toimii pitopintansa ohella tyhjänäajon ilmavirtauksen suuntaajana = pienentää loiskuormakeräymää.

arnold2.jpg

Otsapinta, tolpan muoto, sekä vitauksen nopeus vaikuttavat ilmanvastusvoiman kokoon. Liukuestepinta toimii pitopintansa ohella tyhjänäajon ilmavirtauksen suuntaajana = pienentää loiskuormakeräymää.Otsapinta, tolpan muoto, sekä vitauksen nopeus vaikuttavat ilmanvastusvoiman kokoon. Liukuestepinta toimii pitopintansa ohella tyhjänäajon ilmavirtauksen suuntaajana = pienentää loiskuormakeräymää.Otsapinta, tolpan muoto, sekä vitauksen nopeus vaikuttavat ilmanvastusvoiman kokoon. Liukuestepinta toimii pitopintansa ohella tyhjänäajon ilmavirtauksen suuntaajana = pienentää loiskuormakeräymää.

Terminator -pankkomallisto on  valmistettu ultralujasta Optim 960QC -teräksestä. XXL-mallistomme  ajaa nopeaa tahtia ohi 70-luvulla suunnittelemiemme alumiini- pankomallistojen tuottavuuden ja turvallisuuden, sekä siirtävät vanhan tekniikan pankkomallit historiaan.

Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.

Kuormatilakoon merkitys kasvaa.

Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.

Merkittävin syy tässä muutoksessa on Terminator XXL -pankkojen mahdollistama suuri kuormatila. Laskutustilaa saadaan yhdistelmään noin 6 kuutiota enemmän kuin vanhan tekniikan  korkearunkoisilla alupankoilla. Pankoilla ajetaan usein myös kevyttä puutavaraa ja se aiheuttaa tuottamattomia alikuormia. 

Terminatorin matala pankkorunko ja leveä sisärakenne madaltaa myös puukuorman painopistettä mikä parantaa yhdistelmän ajo-ominaisuuksia ja säästää rakenteita sekä kuluvia osia.

Ultralujan teräksen ja edistyksellisen suunnittelun ansiosta Terminator XXL -teräspankko on myös erittäin kevyt ja aerodynaamisilta ominaisuuksiltaan aivan omassa toimivuus luokassaan , mikä näkyy suurina säästöinä polttoaineen kulutuksessa.


Ilmavastusvoimiin ja pyörteilyjen loiskuormakokoihin vaikuttaa merkittävästi pankon otsapinta, muoto ja sen ilmavirtauksen suuntausominaisuudet. Ilmavastusvoimiin ja pyörteilyjen loiskuormakokoihin vaikuttaa merkittävästi pankon otsapinta, muoto ja sen ilmavirtauksen suuntausominaisuudet.Ilmavastusvoimiin ja pyörteilyjen loiskuormakokoihin vaikuttaa merkittävästi pankon otsapinta, muoto ja sen ilmavirtauksen suuntausominaisuudet.



Ilmavastusvoimiin ja pyörteilyjen loiskuormakokoihin vaikuttaa merkittävästi pankon otsapinta, muoto ja sen ilmavirtauksen suuntausominaisuudet. Ilmavastusvoimiin ja pyörteilyjen loiskuormakokoihin vaikuttaa merkittävästi pankon otsapinta, muoto ja sen ilmavirtauksen suuntausominaisuudet.Ilmavastusvoimiin ja pyörteilyjen loiskuormakokoihin vaikuttaa merkittävästi pankon otsapinta, muoto ja sen ilmavirtauksen suuntausominaisuudet.

Voidaankin siis eittämättä sanoa että Terminator saapui tekniikan tulevaisuudesta auttamaan automiehiä taistelussa puunajon paremman kannattavuuden puolesta.

Arnold Schwarzeneggerin legendaarinen lause Terminator 2-elokuvassa sopiikin hieman muunneltuna tämän hetken ja tulevaisuudenkin kehitykseen pankkomarkkinoilla: "Hasta La Vista, Alumiini"

----------------------------------------------------------

Katso Arnoldin kommentti asiaan tästä linkistä:

http://www.youtube.com/watch?v=s8DHO7XFVkI

Ilmavastusvoimiin ja pyörteilyjen loiskuormakokoihin vaikuttaa merkittävästi pankon otsapinta, muoto ja sen ilmavirtauksen suuntausominaisuudet.

Ja 70-luvulla kehittämämi ja  edelleenkin myynnissä olevat alumiinipankkomallit  suunnittelut Heikki Jokela sanoi "I´ll be back" ja suunnitteli nykyaikaiset ultralujat ja teräksiset Terminatorit sekä TimberMaxxit- , ja kisa jatkuu......

Katso miten Arnold sen sanoi:

Aerodynaamisiin vastusvoimiin vaikurtaa otsapinta, muoto ja virtausnopeus.

http://www.youtube.com/watch?v=WgPePk3kGZk

26.04.2025KATSO TÄSTÄ! Hyviä uutisia erikoislähetys Mansen Mörinöiltä - laaja kattaus kone- ja kuljetusalan asiaa
24.04.2025 4.44Terminator XXL 8aero-, ja 8.8CE pankkojen 1vrk:n - 1 viikon perille toimitusvalmiudessamme olevat auto-, ja pv. pankkoerät.
19.04.2025 21.002025 - Puukäärmeen vuosi .
19.04.2025 20.50KLIKKAA TÄSTÄ JA KATSO 18.4. LÄHETYS! Ammattilehti on tuottanut viikoittaisen uutislähetyksen jo yli 5-vuoden ajan - 259. perjantaina peräkkäin - tarjoten kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreimmat kuulumiset.
19.04.2025 20.00??UUTISET--UUTISET??
26.04.2025 11.00Sinkki.
26.04.2025 9.00KATSO TÄSTÄ! Hyviä uutisia erikoislähetys Mansen Mörinöiltä - laaja kattaus kone- ja kuljetusalan asiaa
26.04.2025 8.00Ajoneuvonosturikuljettajien EM-kisat järjestetään Maxpo 2025 -messuilla.
26.04.2025 7.00Ruoste on siis ongelma maalatuilla teräksillä, mutta vaihtoehtojakin on.
26.04.2025 3.00Ruoste on ikuinen ongelma maalpiinnoilla.

Siirry arkistoon »