Puukuljetusten tilannekuvaa seurataan kuukausittain

01.08.2022 7:00


puun-lastausta-kuljetukseen-2-opt-1024x576.jpg

Kotimaisen ja tuontipuun kuljetuksissa hyödynnetään useita tie-, rautatie- ja vesikuljetusreittejä. Kuljetuksissa tapahtuvat muutokset voivat vaikuttaa paljonkin alueellisen liikenneinfrastruktuurin käyttövolyymeihin. Metsätehon jatkossa noin kuukausittain julkaisema tilannekuva kokoaa ne tilastotiedot, jotka liittyvät puun alueellisiin kuljetuksiin.

Kansainvälisten kuljetusten osalta kalvosarja seuraa puun tuontia maittain, kuljetusmuodoittain ja satamittain. Kotimaisten kuljetusten osalta kalvosarjassa seurataan puun aluskuljetuksia satamittain. Puun kotimaisista tie- ja rautatiekuljetuksista alueittain ei ole kuukausitason tilastoja. Niiden sijasta kalvosarjassa seurataan puun kauppamääriä, hakkuuaikomuksia ja metsätuhoja alueittain.

Julkaisu

Metsätehon tuloskalvosarja 3a/2022: Puukuljetusten alueellinen tilannekuva – Kesäkuu 2022
Uusimmat tilannekuvat ovat saatavissa sivulla: Tilastot ja tilannekuvat

19.08.2022 20:00Muoviteippien poisto pankkotuotannosta on äärihelppoa.
19.08.2022 17:00Teipit alumiinipinnalla pysyvät maalipintaa paremmin.
19.08.2022 13:00Muovin poisto teräspankoista tuo mukanaan suuria haasteita.
19.08.2022 11:00Muovin poisto alumiinipankoista on helppoa.
19.08.2022 9:00Miksi alumiini on edelleen pankkojen raaka-aine???
19.08.2022 7:00Kolme kovaa, ja minä.
19.08.2022 3:00Tukkipankkojen käyttö Suomessa vielä vähäistä - Ruotsissa yleisin.
19.08.2022 0:07Pankkokiinnikkeitten malleja kolme - purkukoneet ja katkontapituus määrittelevät pankkojen paikan ajoneuvon rungolla.
18.08.2022 17:00"Tukkipankkotällit" tulossa, mutta miksi ?
18.08.2022 15:00"Tukkipankkotällit" yleistyvät nopeasti myös Suomessa.

Siirry arkistoon »